Toon posts:

2 monitoren, switch tussen PS4/PC & Streamen/werk

Pagina: 1
Acties:

• praet0rian
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 00:33
Hey allen,

Heb een vraag mbt meerdere monitoren en meerdere bronnen.

Mijn setup is als volgend:
- PC met brak scherm om stream te volgen, chat te lezen, etc, maar wordt overdag gebruikt voor laptop aan te sluiten
- PS4 aangesloten op een 144hz scherm voor gaming, Elgato tussen PS4 & PC

Wat ik wil is:
1. Dat ik het 144hz scherm zowel op PS4 als PC aansluit, en kan switchen als ik van een PS4 naar een PC game ga
2. Dat ik het brak scherm kan switchen tussen de PC en de laptop (als ik overdag aan het werk ben).
3. Als ik aan het streamen ben, moet het brak scherm altijd de chat etc. weergeven, dus als ik game op de PC moet ook dit scherm actief zijn.

Is dit haalbaar/doenbaar?
GPU is een GTX 1660 Super

Via HDMI splitters, of gewoon ene source met HDMI andere Displayport?

Ik wil vermijden dat ik 3 monitoren moet hebben, maar als het niet anders kan, is het zo!

Ik weet niet of mijn uitleg helemaal duidelijk is, ik hoop in ieder geval van wel :-).

Thx!

• MachIV
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-07 23:35
Het is inderdaad een beetje lastig te volgen... Ik hoop dat ik het goed heb begrepen, zoja dan:

1. Is gewoon allebei aansluiten op het 144hz scherm niet een optie? Je kan met de knopjes op je beeldscherm gewoon switchen tussen de inputs.
2. Eigenlijk hetzelfde verhaal als 1.
3. Brakke scherm gewoon niet naar de andere input switchen.

Ja dat kan met een 1660 super, als je in ieder geval de poorten op jouw specifieke 1660 kaart hebt.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• praet0rian
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 00:33
MachIV schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:35:
Het is inderdaad een beetje lastig te volgen... Ik hoop dat ik het goed heb begrepen, zoja dan:
Ja, in mijn hoofd klopt de uitleg, op papier misschien niet helemaal :) , maar je hebt me goed begrepen!
MachIV schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:35:
1. Is gewoon allebei aansluiten op het 144hz scherm niet een optie? Je kan met de knopjes op je beeldscherm gewoon switchen tussen de inputs.
2. Eigenlijk hetzelfde verhaal als 1.
3. Brakke scherm gewoon niet naar de andere input switchen.

Ja dat kan met een 1660 super, als je in ieder geval de poorten op jouw specifieke 1660 kaart hebt.
Zijn er andere opties dan switchen met de knopjes op het beeldscherm?
Ik vermoed dat ik dan wel gewoon met een HDMI Switch moet werken en vandaar wijzigen.

• MachIV
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-07 23:35
praet0rian schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Ja, in mijn hoofd klopt de uitleg, op papier misschien niet helemaal :) , maar je hebt me goed begrepen!

[...]

Zijn er andere opties dan switchen met de knopjes op het beeldscherm?
Ik vermoed dat ik dan wel gewoon met een HDMI Switch moet werken en vandaar wijzigen.
Je kan zeker een HDMI switch gebruiken. Dan druk je op het knopje van de HDMI switch in plaats van op je beeldscherm...
Let dan wel op dat de switch de mogelijkheid heeft om automatisch switchen uit te zetten en dat het voldoet aan de eisen van je beeldscherm en de apparaten die je er op aansluit natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door MachIV op 02-02-2021 12:15]

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee