Toon posts:

Advies project scansysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BadgeIT Dev
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-02-2021
Voor onze mini-onderneming (op school) willen we een scansysteem ontwikkelen voor barcodes op vraag van een lokale sportclub.

Ieder lid van de sportclub beschikt over een lidkaart, met daarop een barcode. Momenteel worden de aanwezigheden van een lid nog op papier bijgehouden. Dit moet in de toekomst adhv het systeem dat we zullen ontwikkelen.

Zo moet het werken:
(1) Wanneer een lid wil meedoen aan een training, scant hij zijn lidkaart. Wanneer een lid dezelfde kaart meerdere keren scant, mag de aanmelding maar één keer uitgevoerd worden.
(2) Op een scherm krijgt hij feedback. Volgende informatie wordt weergegeven: de naam van het lid, geboortejaar, registratie geslaagd, het huidige niveau, vervaldatum van de sportvergunning; datum van het examen.
(3) De tijdsregistratie wordt toegevoegd aan een database.

Voor het bestuur van de sportclub moeten volgende zaken mogelijk zijn:
* Mail sturen naar de ouders van de leden (het gaat om een sportclub voor jongeren)
* Mail sturen naar wie een examen heeft
* Mail sturen naar alle leden

Op basis van een aantal parameters, moet het niveau van het lid automatisch bepaald worden. Het niveau moet automatisch wijzigen als diezelfde parameters dit toelaten.

Het bestuur moet, in geval van een defecte scanner, ook manueel een barcode kunnen ingeven. Bovendien zou het bestuur ook op basis van naam iemand moeten kunnen aanmelden.

Voor deze functies moet er dus ingelogd worden. Dit zou ik simpel houden door een login-functie te maken met een eenvoudige if-structuur.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een Raspberry Pi lijkt me hiervoor geschikt (we hebben al een Pi 2, dus dat komt goed uit). We zouden een webpagina ontwikkelen op basis van HTML/CSS en PHP, en die hosten vanaf een (gratis) cloudservice. Op die manier kan de webpagina continu runnen op de Pi, maar ook vanaf een andere pc benaderd worden door het bestuur. Is dit realistisch?

Ons development team (bestaande uit mezelf en iemand anders) heeft basiskennis HTML/CSS, PHP, Java en C#.

Mijn vraag
Hoe doen we dit het best? Is een webpagina met php een goede oplossing (in combinatie met een Raspberry Pi 2), of kan dit toch beter via een applicatie in C#?

Alvast bedankt!

[Voor 8% gewijzigd door RobIII op 02-02-2021 14:01. Reden: Groeten verwijderd (http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten)]

Beste antwoord (via BadgeIT Dev op 04-02-2021 14:25)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BadgeIT Dev schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:51:
Ik zal mijn vraag anders stellen: zijn beide oplossingen evenwaardig aan elkaar? (op vlak van betrouwbaarheid en moeilijkheid om te programmeren)
Ik wil je echt heel graag helpen, maar we kunnen natuurlijk niet in jullie koppies kijken. Beide oplossingen kunnen evenwaardig zijn - mits je dus mensen hebt die weten wat ze doen (of dat nou optie A of B is). Maar als je mensen die PHP goed kunnen C# laat doen omdat een random internet stranger dat zegt, tja, dan krijg je at best een suboptimaal product tenzij ze eerst C# eigen gaan maken. En vice versa. Jullie zullen die keuzes dan ook zélf moeten maken vrees ik. Misschien even een onderzoekje aan wagen.

Dit grenst dan ook aan Welke programmeertaal moet ik leren?

[Voor 14% gewijzigd door RobIII op 02-02-2021 18:30]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Alle reacties

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je hebt een hele mooie topicstart met een heel verhaal, maar je eigenlijke vraag is dit? Het antwoord is dan simpelweg: ja. Of nee. Je beschrijving is hartstikke globaal, laat veel open en in 't midden en dus anders dan dat 't vast in een vorm haalbaar is, is het misschien niet haalbaar in alle vormen die je zou kunnen bedenken. Maar zonder dat je (veel!) concreter wordt kunnen we hier weinig mee - los van 't feit dat we hier wel verwachten dat je zelf een beetje eigen inzet laat zien; ik zie een heleboel requirements en beschrijving maar eigenlijk nul van wat je zelf al bedacht en uitgezocht had en dat is toch wel een beetje de bedoeling.

Anders dan je vraag "gaat dit werken op een Pi-2" kan ik weinig (concrete) vraag uit je topicstart destilleren. Graag zou ik zien dat je je topicstart daar dus mee aanvult (klik op "Wijzigen" rechtsbovenaan je bericht).

[Voor 12% gewijzigd door RobIII op 02-02-2021 09:43]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12
Als je het netjes zou doen zou je die sportclub gewoon adviseren een bestaande oplossing af te nemen. Dat gaat ze op de lange termijn extreem veel minder geld en kopzorgen kosten.

Technisch kan alles wat je vraagt. Of jullie het zelf kunnen, kan je alleen zelf bedenken.

https://niels.nu

• BadgeIT Dev
RobIII schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Je hebt een hele mooie topicstart met een heel verhaal, maar je eigenlijke vraag is dit? Het antwoord is dan simpelweg: ja. Of nee. Je beschrijving is hartstikke globaal, laat veel open en in 't midden en dus anders dan dat 't vast in een vorm haalbaar is, is het misschien niet haalbaar in alle vormen die je zou kunnen bedenken. Maar zonder dat je (veel!) concreter wordt kunnen we hier weinig mee - los van 't feit dat we hier wel verwachten dat je zelf een beetje eigen inzet laat zien; ik zie een heleboel requirements en beschrijving maar eigenlijk nul van wat je zelf al bedacht en uitgezocht had en dat is toch wel een beetje de bedoeling.

Anders dan je vraag "gaat dit werken op een Pi-2" kan ik weinig (concrete) vraag uit je topicstart destilleren. Graag zou ik zien dat je je topicstart daar dus mee aanvult (klik op "Wijzigen" rechtsbovenaan je bericht).
Mijn excuses. Topicstart aangepast!

Bedankt voor je reactie.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BadgeIT Dev schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:56:
Mijn excuses. Topicstart aangepast!
Dus je vraag is nog steeds alleen en enkel maar "is dit realistisch"?

In dat geval: ja. Klaar :)

Over mij

• BadgeIT Dev
RobIII schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Dus je vraag is nog steeds alleen en enkel maar "is dit realistisch"?

In dat geval: ja. Klaar :)
De concrete vraag staat op het moment van schrijven in de topicstart :P

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BadgeIT Dev schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:14:
Mijn vraag
Hoe doen we dit het best?
Dat ligt aan jou/jullie en jou/jullie capaciteiten? Zoals meestal is er in Softwareontwikkeling geen "het" antwoord. Er zijn 1001 wegen die naar Rome leiden.
Is een webpagina met php een goede oplossing (in combinatie met een Raspberry Pi 2)
Dat kan.
of kan dit toch beter via een applicatie in C#?
Dat kan ook.

[Voor 7% gewijzigd door RobIII op 02-02-2021 14:00]

Over mij

• Hydra
Ik hoop ook wel dat je snapt dat als iets 'echt' gebruikt moet worden, en mensen er dus van afhankelijk zijn, dat iets zelf hosten op een Raspberry Pi volkomen ongeschikt is he?

• BadgeIT Dev
Hydra schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:02:
Ik hoop ook wel dat je snapt dat als iets 'echt' gebruikt moet worden, en mensen er dus van afhankelijk zijn, dat iets zelf hosten op een Raspberry Pi volkomen ongeschikt is he?
De website wordt niet gehost op een Raspberry Pi. Dat staat ook in de topicstart.

De website wordt gehost vanaf een cloudservice, en zal continu openstaan op de Raspberry Pi die verbonden wordt met een monitor. Er zal een barcodescanner worden aangesloten op de Pi.

• Hydra
BadgeIT Dev schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:46:
De website wordt niet gehost op een Raspberry Pi. Dat staat ook in de topicstart.
Sorry je hebt helemaal gelijk, verkeerd gelezen.

• BadgeIT Dev
RobIII schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Dat ligt aan jou/jullie en jou/jullie capaciteiten? Zoals meestal is er in Softwareontwikkeling geen "het" antwoord. Er zijn 1001 wegen die naar Rome leiden.

[...]

Dat kan.

[...]

Dat kan ook.
Bedankt voor je reactie. Ik zal mijn vraag anders stellen: zijn beide oplossingen evenwaardig aan elkaar? (op vlak van betrouwbaarheid en moeilijkheid om te programmeren)

[Voor 6% gewijzigd door BadgeIT Dev op 02-02-2021 16:52]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BadgeIT Dev schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:51:
Ik zal mijn vraag anders stellen: zijn beide oplossingen evenwaardig aan elkaar? (op vlak van betrouwbaarheid en moeilijkheid om te programmeren)
Ik wil je echt heel graag helpen, maar we kunnen natuurlijk niet in jullie koppies kijken. Beide oplossingen kunnen evenwaardig zijn - mits je dus mensen hebt die weten wat ze doen (of dat nou optie A of B is). Maar als je mensen die PHP goed kunnen C# laat doen omdat een random internet stranger dat zegt, tja, dan krijg je at best een suboptimaal product tenzij ze eerst C# eigen gaan maken. En vice versa. Jullie zullen die keuzes dan ook zélf moeten maken vrees ik. Misschien even een onderzoekje aan wagen.

Dit grenst dan ook aan Welke programmeertaal moet ik leren?

[Voor 14% gewijzigd door RobIII op 02-02-2021 18:30]

Over mij

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
omdat het ergens in de cloud komt te draaien zou ik zeker even goed naar security en gdpr kijken. Je gaat namelijk best wat persoonlijke informatie opslaan

• BadgeIT Dev
PainkillA schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:01:
omdat het ergens in de cloud komt te draaien zou ik zeker even goed naar security en gdpr kijken. Je gaat namelijk best wat persoonlijke informatie opslaan
Bedankt. Qua persoonlijke informatie slaan we eigenlijk enkel de voornaam en familienaam van elk lid op. De organisatie is verantwoordelijk voor alle andere informatie.

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 12:38
BadgeIT Dev schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Bedankt. Qua persoonlijke informatie slaan we eigenlijk enkel de voornaam en familienaam van elk lid op. De organisatie is verantwoordelijk voor alle andere informatie.
Dat zijn gewoon persoonsgegevens en dus zal je aan wet- en regelgeving moeten voldoen.

- https://autoriteitpersoon...wat-zijn-persoonsgegevens
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee