Toon posts:

1 beeldscherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Jari-Molenkamp
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-02 19:31
Beste allemaal!

Ik ben redelijk nieuw hier maar ik heb een vraag.

Als ik mijn pc opstart dan heb ik 1 beeldscherm. Als ik dan vervolgens opnieuw opstart kan ik wel van mijn 2 beeldschermen gebruik maken.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Ik heb 2 beeldschermen met VGA en DVI aansluitingen waarvan ik de VGA gebruik. Mijn videokaart (GTX 970) heeft 2 adaptertjes eraan hangen, een DVI --> VGA en een DP --> VGA.
Ik kan uitsluiten dat het niet aan de videokaart ligt omdat ik laatst een nieuwe heb gekocht en daarvoor had ik dit probleem ook al.

Groetjes
Jari

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 12:34

E-Vix

Nu met sneeuw!

Beeldscherm dat niet op tijd herkend wordt?

Kan werkelijk van alles zijn, maar ik zou beginnen om je beeldschermen aan te sluiten met de DVI aansluitingen op het beeldscherm. Dus DVI --> DVI en DP --> DVI

Zowel DP als DVI zijn digitale aansuitingen. VGA is een analoge aansluiting. Je converteert dus een digitaal signaal naar analoog voor beide beeldschermen waar de beeldschermen beide ook een digitale aanlsuiting hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je het over opstarten hebt ben je dan ook ingelogd tot de het bureaublad?

Op werk geven de PC's het 2e scherm pas weer bij inliggen, op het login scherm is die dan nog zwart.

Gabriël ITX

• Jari-Molenkamp
sapphire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:11:
Als je het over opstarten hebt ben je dan ook ingelogd tot de het bureaublad?

Op werk geven de PC's het 2e scherm pas weer bij inliggen, op het login scherm is die dan nog zwart.
Ja, ik ben dan op mijn bureaublad.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Plaats hier eens de lijst van je hardware.

Dus moederbord, videokaart, monitor, etc.

Op basis daarvan kunnen we al veel meer zeggen.

Verder uiteraard ook de basis zaken uitsluiten. Dus zijn alle drivers up2date (Chipset, video, etc) en Windows up2date?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik neem even aan (altijd gevaarlijk) dat het scherm dat op de DP hangt hetgene is dat niet aangaat? Vermoedelijk een probleem met de adapter die te traag reageerd bij het opstarten van het systeem. Kans is groot dat als je de adapter uittrekt en inplugt na first boot het scherm ook gewoon opkomt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Jari-Molenkamp
Nee, het is juist het beeldscherm aan de VGA adapter!
Deze heb ik laatst vervangen met een ander die ik nog had liggen. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

die 970 kaarten lijken veelal 2 dvi aansluitingen te hebben, waarom gebruik je die niet en ga je aan de slag met adaptertjes naar een analoog signaal?

• Jari-Molenkamp
Dat heeft ermee te maken dat hiervoor vga gebruikte en daardoor die kabels nog in huis had. En ik heb geen DVI kabels in huis. Dus vandaar
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee