Vraag

• loyaltea21
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
Mijn vraag

Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan bouwen, maar ik heb problemen met het verkrijgen van een videokaart.
Ik wil graag op hoge fps ultra op 1440p spelen, en hier leek mij de 3060 ti de beste optie by far.
Wat kan ik het beste doen? Pre-orderen? Waar zou dat zijn en welk model?

Ik wilde toevoegen dat ik het niet erg vind om 1 max 2 maanden te wachten op de videokaart.

Andere opties zijn ook welkom.

Alle reacties

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12 10:41

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:18
'Hoge FPS ultra 1440P' is niet heel specifiek, maar verwacht niet dat je met een 3060TI alle nieuwe games op 1440P op 100+ FPS kan draaien met alle grafische instellingen op (bijna) maximaal. Dan zul je toch naar een 3080 of 6800XT moeten kijken. Of genoegen nemen met wat lagere FPS / grafische instellingen.
Maar aangezien alles momenteel dramatisch verkrijgbaar is heeft het imho weinig zin nu iets bestellen als er al een wachtrij is van 200+. Dan kan je beter in de Nividia en AMD levertijden topics kijken of er toevallig een kaart binnen je budget in de vrije verkoop komt en snel je slag slaan.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37
Wekko306 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:39:
'Hoge FPS ultra 1440P' is niet heel specifiek, maar verwacht niet dat je met een 3060TI alle nieuwe games op 1440P op 100+ FPS kan draaien met alle grafische instellingen op (bijna) maximaal. Dan zul je toch naar een 3080 of 6800XT moeten kijken. Of genoegen nemen met wat lagere FPS / grafische instellingen.
Maar aangezien alles momenteel dramatisch verkrijgbaar is heeft het imho weinig zin nu iets bestellen als er al een wachtrij is van 200+. Dan kan je beter in de Nividia en AMD levertijden topics kijken of er toevallig een kaart binnen je budget in de vrije verkoop komt en snel je slag slaan.
Idd. Ik heb zelf een 6800 XT en de meeste games draaien wel in die regio , maar sommige haal ik ook geen 100 fps met 1440/ultra settings. dus een 3060ti valt daar echt voor af.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:35
Visgek82 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Idd. Ik heb zelf een 6800 XT en de meeste games draaien wel in die regio , maar sommige haal ik ook geen 100 fps met 1440/ultra settings. dus een 3060ti valt daar echt voor af.
Precies, zelfs met een 6900 XT zijn er spellen die ik niet volluit kan draaien (op 1440p ultrawide dan). Final Fantasy 15 tanked de framerate behoorlijk (naar 50-70fps) als je de GameWrecks opties aanzet.

• loyaltea21
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
Wekko306 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:39:
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Ik wil competitieve games vooral rond de 130-140 makkelijk halen op de hoogste settings, dus dan heb ik het over games als r6s en warzone(ookal speel ik geen wz).
Normale games kunnen wel rond de 60, denk ik dan.

Dankjewel voor je advies trouwens. Het is zo moeilijk om een normale kaart voor een normale prijs te verkrijgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee