Hallo ik heb zelf een gamepc gebouwd met de volgende onderdelen.
CPU: Ryzen 9 3900x
GPU: Inno 3D 3080
RAM: 2x RGB crossair ram 16 gb
SSD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD
PSU: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular PSU / PC voeding
Moederbord: ASUSTeK COMPUTER INC. ROG STRIX B450-F GAMING
Monitor: ASUS TUF VG27AQ (120 hz)
In principe zou je zeggen dat is een beste pc maar ik krijg een lage FPS in ongeveer elk spel...
Warzone: 80-100 fps
Battlefield: 70-90 fps
Minecraft: 100-130 fps
Cold war: 80-100 fps
Cyberpunk 2077 50-70 fps
Overwatch 150-200 fps (gek genoeg)
En dan zijn de settings op het allerlaagst...
Ray tracing uit alles op low wel volledige resolutie dus 2560x1440.
Deze computer draait ongeveer zo traag als mijn vorige die had een i7520 en een GTX 970 16gb ram...
Wat ik al geprobeerd heb:
Windows opnieuw installeren
Videokaart drivers verwijderd geupdated opnieuw geïnstalleerd
Power management op energie besparend en hoge prestaties maakt ook bijna geen verschil
Rond gekeken op internet naar mogelijke issues / oplossingen
Wat mij ook opvalt is dat men GPU usage niet 100% is dus je zou denken dat die dan niet alles volledig gebruikt... en soms als ik men computer opstart is echt alles enorm traag kan amper internet openen als ik hem dan vervolgens opnieuw opstart is alles wel weer "normaal"
Temperatuur is gemiddeld 55-65 graden lucht gekoeld
Ook zitten er geen virussen of adware of andere troep op
Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik als technische jongen snap echt niet waar dit aan kan liggen
p.s. wat zou ik kunnen upgraden om hem nog sneller te maken? zoveel "betere gpu of cpu" zijn er niet echt te halen voor de consument hooguit een 3090 of een Ryzen 9 5900x maar dan heb ik ook alles maxed out... je zou dan toch denken dat dit atleast voldoende moet zijn om een game te kunnen spelen zonder constante lagg?
CPU: Ryzen 9 3900x
GPU: Inno 3D 3080
RAM: 2x RGB crossair ram 16 gb
SSD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD
PSU: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular PSU / PC voeding
Moederbord: ASUSTeK COMPUTER INC. ROG STRIX B450-F GAMING
Monitor: ASUS TUF VG27AQ (120 hz)
In principe zou je zeggen dat is een beste pc maar ik krijg een lage FPS in ongeveer elk spel...
Warzone: 80-100 fps
Battlefield: 70-90 fps
Minecraft: 100-130 fps
Cold war: 80-100 fps
Cyberpunk 2077 50-70 fps
Overwatch 150-200 fps (gek genoeg)
En dan zijn de settings op het allerlaagst...

Ray tracing uit alles op low wel volledige resolutie dus 2560x1440.
Deze computer draait ongeveer zo traag als mijn vorige die had een i7520 en een GTX 970 16gb ram...

Wat ik al geprobeerd heb:
Windows opnieuw installeren
Videokaart drivers verwijderd geupdated opnieuw geïnstalleerd
Power management op energie besparend en hoge prestaties maakt ook bijna geen verschil
Rond gekeken op internet naar mogelijke issues / oplossingen
Wat mij ook opvalt is dat men GPU usage niet 100% is dus je zou denken dat die dan niet alles volledig gebruikt... en soms als ik men computer opstart is echt alles enorm traag kan amper internet openen als ik hem dan vervolgens opnieuw opstart is alles wel weer "normaal"
Temperatuur is gemiddeld 55-65 graden lucht gekoeld
Ook zitten er geen virussen of adware of andere troep op
Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik als technische jongen snap echt niet waar dit aan kan liggen

p.s. wat zou ik kunnen upgraden om hem nog sneller te maken? zoveel "betere gpu of cpu" zijn er niet echt te halen voor de consument hooguit een 3090 of een Ryzen 9 5900x maar dan heb ik ook alles maxed out... je zou dan toch denken dat dit atleast voldoende moet zijn om een game te kunnen spelen zonder constante lagg?