Als hobbyproject ben ik een schaakvariant voor 4 spelers aan het implementeren om met enkele vrienden online te kunnen spelen. Een soort eenvoudige lichess-variant dus. Nu gebruik ik TypeScript voor de frontend en Django Channels voor de backend. Er wordt aangeraden om altijd op de server de checks uit te voeren (bv. is een zet geldig) om er zeker van te zijn dat niemand de boel probeert te manipuleren. Aan de andere kant is het handig als ook de frontend zulke zaken kan controleren: dit vermijd foutieve requests aan de server en zorgt voor meer directe respons aan de gebruiker.
Het probleem zit er in dat er nog geen libraries bestaan voor dit spel. Ik heb een kladversie gemaakt voor de frontend, maar zou ook de regels moeten implementeren in python voor de backend. Dit lijkt me veel dubbel werk, dat problemen kan geven naar onderhoud later toe. Hoe los ik dit het beste op?
?
Het probleem zit er in dat er nog geen libraries bestaan voor dit spel. Ik heb een kladversie gemaakt voor de frontend, maar zou ook de regels moeten implementeren in python voor de backend. Dit lijkt me veel dubbel werk, dat problemen kan geven naar onderhoud later toe. Hoe los ik dit het beste op?
- Implementeer de spellogica zowel in TypeScript voor de client, als in Python voor de server en onderhoud beide.
- Implementeer de spellogica enkel in Python voor de server en wacht telkens op antwoord van de server.
- Implementeer de spellogica enkel in Python en probeer dit ook te gebruiken in de frontend via Brython of dergelijke.