a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Vraag
Alle reacties
Ziet er uit als under extrusion, dat kan zijn problemen met de doorvoer van materiaal, of vuil in de nozzle.
bv stof op de materiaal rol.
bv stof op de materiaal rol.
Vocht kan in deze ook nog een probleem zijn, gooi de rol eens in de oven om te drogen en probeer het daarna nog een keer
ik voel me lekkaah !!!
Zo te zien is het probleem redelijk lokaal, de boven- en onderkant zien er vrij netjes uit. Ik zou er niet direct vanuit gaan dat het aan de temperatuur of het filament ligt, maar zoals absrnd zegt naar de doorvoer van je filament kijken en of er geen stof op zit, omdat het zich na enige tijd weer lijkt te herstellen.
Thanks allem, ga er even naar kijken als ik thuis ben. Hopelijk iets simpels. Ik had de rol haaks gezet tegenover de invoer, zag er goed uit mey doorvoer maar misschien dat het daar wel mis ging. Ga even purgen denk ik en opnieuw invoeren en de rol normaal zetten en dan nog een keer printen en 6 uur wachten op resultaat haha
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Welk filament gebruik je?
Bij goedkope merken kan de dikte over de gehele rol nogal afwijken.
Probeer inderdaad eens een andere rol filament, als het vocht heeft opgenomen kan het ook wel eens gek printen. in het algemeen is dit een goede site om te starten met troubleshooten: https://www.simplify3d.co...-quality-troubleshooting/
Rol die bij mijn sunlu printer zat. De retail rollen van sunlu zijn iig goed voor zover ik weetFlapperbol schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:35:
Welk filament gebruik je?
Sunlu is prima normaal, varierende dikte zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Ik zet mijn muntjes op temperatuur of slippende/skippende extruder. Als de rol te stroef liep dan kan dat prima verklaren dat de extruder er moeite mee had.
Ik zet mijn muntjes op temperatuur of slippende/skippende extruder. Als de rol te stroef liep dan kan dat prima verklaren dat de extruder er moeite mee had.
Met PLA? Meh, dat wordt een zooitje. Met nylon is het inderdaad noodzaak om het zo droog mogelijk te maken.LyP0 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:37:
Vocht kan in deze ook nog een probleem zijn, gooi de rol eens in de oven om te drogen en probeer het daarna nog een keer
Wat betreft de slippende extruder, dat is een zeer reële optie. Ik denk dat dit het probleem is. Zijn de tandwielen van de extruder niet versleten of verstopt? Wellicht niet genoeg kracht gehad om het filament er door heen te pushen. Terug komend op het drogen van PLA, misschien heb ik gewoon pech gehad maar ik heb al 2 rollen gehad die ik heb moeten drogen om er mee te kunnen printen. Granted het was net het beste spul en met de andere leverancier heb ik met de pla rollen 0 problemen gehad, ook niet na weken open en bloot op een bureau op de zolder te hebben gelegen.AlexanderB schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:58:
...
[...]
Met PLA? Meh, dat wordt een zooitje. Met nylon is het inderdaad noodzaak om het zo droog mogelijk te maken.
ik voel me lekkaah !!!
Pagina: 1