Toon posts:

Probleem met 3D print

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vandaag een print gemaakt van een accu pack voor een powerbank.
De print is niet echt stevig. Er zijn lijnen zichtbaar waar een soort van gaatjes in zitten, alsof het geperforeerd is. Enig idee wat dit kan zijn? Slecht filament? De kwaliteit van de printfile of iets anders?
Dit is mijn tweede print, het test kubusje kwam er voor zover ik kon zien zonder dit probleem uit.
Bij de lijnen is de print ook minder stevig en ik heb het idee dat ik met enige kracht het daar kan breken of los kan trekken

Alle reacties

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
Ziet er uit als under extrusion, dat kan zijn problemen met de doorvoer van materiaal, of vuil in de nozzle.
bv stof op de materiaal rol.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-03 10:51
Of op een te lage temperatuur geprint (met als gevolg underextrusion en slechte laag adhesie)

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 20:43

LyP0

it is I , you worst nightmare

Vocht kan in deze ook nog een probleem zijn, gooi de rol eens in de oven om te drogen en probeer het daarna nog een keer

ik voel me lekkaah !!!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-03 12:55
Zo te zien is het probleem redelijk lokaal, de boven- en onderkant zien er vrij netjes uit. Ik zou er niet direct vanuit gaan dat het aan de temperatuur of het filament ligt, maar zoals absrnd zegt naar de doorvoer van je filament kijken en of er geen stof op zit, omdat het zich na enige tijd weer lijkt te herstellen.

• NosferatuX
  • Niet online
Thanks allem, ga er even naar kijken als ik thuis ben. Hopelijk iets simpels. Ik had de rol haaks gezet tegenover de invoer, zag er goed uit mey doorvoer maar misschien dat het daar wel mis ging. Ga even purgen denk ik en opnieuw invoeren en de rol normaal zetten en dan nog een keer printen en 6 uur wachten op resultaat haha

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-03 15:34
Welk filament gebruik je?
Bij goedkope merken kan de dikte over de gehele rol nogal afwijken.

• jeroen...
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-03 15:54
Probeer inderdaad eens een andere rol filament, als het vocht heeft opgenomen kan het ook wel eens gek printen. in het algemeen is dit een goede site om te starten met troubleshooten: https://www.simplify3d.co...-quality-troubleshooting/

• NosferatuX
  • Niet online
Flapperbol schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:35:
Welk filament gebruik je?
Bij goedkope merken kan de dikte over de gehele rol nogal afwijken.
Rol die bij mijn sunlu printer zat. De retail rollen van sunlu zijn iig goed voor zover ik weet

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 19:37

AlexanderB

7800 rpm

Sunlu is prima normaal, varierende dikte zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Ik zet mijn muntjes op temperatuur of slippende/skippende extruder. Als de rol te stroef liep dan kan dat prima verklaren dat de extruder er moeite mee had.
LyP0 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:37:
Vocht kan in deze ook nog een probleem zijn, gooi de rol eens in de oven om te drogen en probeer het daarna nog een keer
Met PLA? Meh, dat wordt een zooitje. Met nylon is het inderdaad noodzaak om het zo droog mogelijk te maken.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 20:43

LyP0

it is I , you worst nightmare

AlexanderB schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:58:
...
Ik zet mijn muntjes op temperatuur of slippende/skippende extruder. Als de rol te stroef liep dan kan dat prima verklaren dat de extruder er moeite mee had.

[...]

Met PLA? Meh, dat wordt een zooitje. Met nylon is het inderdaad noodzaak om het zo droog mogelijk te maken.
Wat betreft de slippende extruder, dat is een zeer reële optie. Ik denk dat dit het probleem is. Zijn de tandwielen van de extruder niet versleten of verstopt? Wellicht niet genoeg kracht gehad om het filament er door heen te pushen. Terug komend op het drogen van PLA, misschien heb ik gewoon pech gehad maar ik heb al 2 rollen gehad die ik heb moeten drogen om er mee te kunnen printen. Granted het was net het beste spul en met de andere leverancier heb ik met de pla rollen 0 problemen gehad, ook niet na weken open en bloot op een bureau op de zolder te hebben gelegen.

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee