Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Honeywell HR92 thermostaatknop op Oventrop Unibox RTL plus

Pagina: 1
Acties:

• Desmoerick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-06 12:24
Beste medetweakers,

Na veel uitzoekwerk o.a. op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat een Honeywell HR92 knop via het Evohome systeem prima een aantal zones van de vloerverwarming kan aansturen.

De bedoeling is nu om vloerverwarmingsyteem van WARP systems in onze keuken te bouwen met behulp van een Oventrop Unibox RTL plus box. Dit ventiel heeft zowel een instelbare thermostaat om de watertemperatuur te regelen, als wel een kamertemperatuurthermostaat. Na mijn inziens dekt dit dan volledig de lading en hoef ik geen verdeelstuk met evt. aparte pomp te monteren.

Nu wil ik deze kamertemperatuurthermostaat vervangen door een HR92 knop, maar kan helaas slecht achterhalen of dit ook daadwerkelijk wil. Even zo'n RTL-box aanschaffen is een beetje een te dure aangelegenheid om te proberen. Oventrop al benadert, maar die reageert niet.

Mag evt. ook met een Heimeier RTL ventiel, maar die garanderen maar tot 5m^2 en één zone met max. 25m leiding (ik moet 6m^2 doen) terwijl een Oventrop wel tot 20m^2, twee zones en wel 100m leiding toelaten in hun handleiding.

Weet iemand van jullie of de HR92 hierop past?

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:55
Op het datablad staat dat er een "Oventrop Uni LH" ventiel/knop op zit. Daar zou ik dan even verder op rechercheren. Het lijkt een redelijk standaard aansluiting.

https://www.oventrop.com/...f07-9152-b4c2a67a1545.pdf

Kom je er niet uit en kan men de gegevens niet aanleveren, tja je kun het bestellen met retour garantie. Als de HR92 past, dan is het wel een heel mooie oplossing. Ik heb een complete verdeler voor een keukenvloer geinstalleerd...

• Desmoerick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-06 12:24
bert pit schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
Op het datablad staat dat er een "Oventrop Uni LH" ventiel/knop op zit. Daar zou ik dan even verder op rechercheren. Het lijkt een redelijk standaar aansluiting.

https://www.oventrop.com/...f07-9152-b4c2a67a1545.pdf

Kom je er niet uit en kan men de gegevens niet aanleveren, tja je kun het bestellen met retour garantie. Als de HR92 past, dan is het wel een heel mooie oplossing. Ik heb een complete verdeler voor een keukenvloer geinstalleerd...
Ja daar had ik nog niet aan gedacht. Goed punt. Als je het zo bekijkt lijkt het vrijwel zeker dat het lukt! Bedankt voor t meedenken!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True