Toon posts:

Honeywell HR92 thermostaatknop op Oventrop Unibox RTL plus

Pagina: 1
Acties:

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 16:16
Beste medetweakers,

Na veel uitzoekwerk o.a. op dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat een Honeywell HR92 knop via het Evohome systeem prima een aantal zones van de vloerverwarming kan aansturen.

De bedoeling is nu om vloerverwarmingsyteem van WARP systems in onze keuken te bouwen met behulp van een Oventrop Unibox RTL plus box. Dit ventiel heeft zowel een instelbare thermostaat om de watertemperatuur te regelen, als wel een kamertemperatuurthermostaat. Na mijn inziens dekt dit dan volledig de lading en hoef ik geen verdeelstuk met evt. aparte pomp te monteren.

Nu wil ik deze kamertemperatuurthermostaat vervangen door een HR92 knop, maar kan helaas slecht achterhalen of dit ook daadwerkelijk wil. Even zo'n RTL-box aanschaffen is een beetje een te dure aangelegenheid om te proberen. Oventrop al benadert, maar die reageert niet.

Mag evt. ook met een Heimeier RTL ventiel, maar die garanderen maar tot 5m^2 en één zone met max. 25m leiding (ik moet 6m^2 doen) terwijl een Oventrop wel tot 20m^2, twee zones en wel 100m leiding toelaten in hun handleiding.

Weet iemand van jullie of de HR92 hierop past?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:19
Op het datablad staat dat er een "Oventrop Uni LH" ventiel/knop op zit. Daar zou ik dan even verder op rechercheren. Het lijkt een redelijk standaard aansluiting.

https://www.oventrop.com/...f07-9152-b4c2a67a1545.pdf

Kom je er niet uit en kan men de gegevens niet aanleveren, tja je kun het bestellen met retour garantie. Als de HR92 past, dan is het wel een heel mooie oplossing. Ik heb een complete verdeler voor een keukenvloer geinstalleerd...

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 16:16
bert pit schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
Op het datablad staat dat er een "Oventrop Uni LH" ventiel/knop op zit. Daar zou ik dan even verder op rechercheren. Het lijkt een redelijk standaar aansluiting.

https://www.oventrop.com/...f07-9152-b4c2a67a1545.pdf

Kom je er niet uit en kan men de gegevens niet aanleveren, tja je kun het bestellen met retour garantie. Als de HR92 past, dan is het wel een heel mooie oplossing. Ik heb een complete verdeler voor een keukenvloer geinstalleerd...
Ja daar had ik nog niet aan gedacht. Goed punt. Als je het zo bekijkt lijkt het vrijwel zeker dat het lukt! Bedankt voor t meedenken!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee