Toon posts:

DACmagic 100 streamen op MQA (hi-res)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Djape
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-03 19:49
Een vraag aan de kenners:

Sinds een dag heb ik een (tweedehands) Bluesound Node2. Deze is coaxiaal en met een toslink (Beide Audioquest) verbonden aan een Cambridge Audio DACmagic 100. De DAC loopt met audioquest kabels naar een Accuphase versterker.
Ik wil graag een keer uitproberen of Tidal Masters een keuze kan zijn om te streamen. Volgens de ‘boekjes’ zou het moeten kunnen (ben wat voorzichtig) om met deze set up 24/192 te streamen. Echter als ik kijk naar het blauwe ledlampje dan blijf deze staan op 44.1 khz en soms springt deze naar 48 khz. Maar dus bij lange na geen 192 khz. Ik heb een A-B vergelijking gedaan met de CD’s die ik van artiesten heb. En dan lijkt het erop dat ik wel CD kwaliteit heb. Echter MQA moet streamen op 192 of minimaal 96 khz. Overigens heb ik de DAC geconverteerd naar 2.0

Mijn vraag is dus; “wat doe ik niet goed”? En kan de DAC 100 überhaupt wel op MQA niveau streamen (de sticker op de bovenkant zegt wel ‘Hi-Res’)

...

Alle reacties

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 23:23
De technical specifications van de DACmagic 100 vermelden achter het sterretje alvast het volgende:

"Toslink input supports 96kHz maximum".

Vervolgens zegt de website van Bluesound:

Bluesound Players are a full MQA playback solution. They will decode and render MQA playback up to 24/192. If however you are connecting an external DAC, the maximum output will be 24/96 and MQA processing is not happening in the DAC.

If you have an external DAC that is certified by MQA, you may bypass Bluesound's MQA rendering process in the Bluesound NODE 2 or VAULT 2 and send the pure untouched music bits directly via TOSLink Optical or Digital COAX output for processing by your external DAC.

Dus je hebt de optie om de Bluesound DAC te omzeilen en via de optische uitgang (maar gelimiteerd tot 96kHz) of via de coax naar de DACMagic 100 te gaan. In jouw geval dus via de coax.

Stel je als volgt in:
  • In the Player Selection Drawer, press the Settings icon next to the selected NODE 2
  • From the Audio Settings page, set Tone Controls to Off
  • Set Audio output levels to Fixed
  • MQA External DAC will no longer be grayed out, set this to Yes
  • Close Audio Settings
  • The Bluesound NODE 2 will now bypass MQA processing.
offtopic:
Oh, en Google is echt een geweldig medium, wist je dat?
Kunnen die AudioQuest kabels zo'n hoge audio sampling aan?

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:33
Ben je aan het streamen via Airplay? Dan is 48 kHz de max

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee