Toon posts:

Samengestelde PC voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasper1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02-2021
Hallo allemaal,

Ik zou graag advies van de gebruikers van de leden van dit forum vragen voor de aanschaf van een samengestelde computer. Ik gebruik voor dit bericht een topic template. Ik heb zelf al iets samengesteld maar ik zou het waarderen als er iemand naar zou willen kijken en/of aanpassingen of suggesties wil doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal gebruikt worden voor het spelen van games De games die gespeeld zullen worden zijn o.a: Call of Duty, Far Cry 5 en in de toekomst Far Cry 6, Destiny 2. Daarnaast zou het mooi zijn als de computer Adobe Photoshop en Premier Pro gemakkelijk kan draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximumprijs is €1500,00. Assemblage en verzendkosten mogen hier overheen komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis, speakers zijn niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat mij er vooral om dat ik er minimaal 3 jaar plezier aan kan beleven wat games betreft. Dat het soepel blijft draaien. Een goede videokaart dus, genoeg RAM geheugen. Opslag minimaal 2TB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor verschillende merken, zolang ze maar goed zijn. Ik heb goede ervaringen met MSI, Nvidia en corsair.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eisen: Mid-tower model. Verder zou ik een paar leuke lampjes oid wel mooi vinden. De kast maakt mij in principe niet uit zolang de machine goed kan koelen en van mid-tower formaat is.

Ga je overklokken?
Ik ben niet bekend met overklokken. Als het kan, is het mooi. Het is geen harde eis.

Wat verwacht je van ons?
In de opening gaf ik vooral aan dat ik hulp zoek voor het samenstellen van een computer. Ik zou het enorm waarderen als iemand iets voor mij kan samenstellen. Ik heb zelf ook een samenstelling gemaakt waar ik graag feedback op zou ontvangen. Suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes Jasper :)

Link van Azerty: https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTozNDE4NTkzO2k6MTt9

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-03 22:52
Alvast top voor je eigen inzet! Paar puntjes:

-Een pc van 1500 euro en dan een kast van 4 tientjes klinkt niet heel erg evenwichtig in mijn oren. Zoek eerst eens een review op over de koeling van de kastl. Lijkt een dichtje voorkant met alleen wat lucht van de zijkant te kunnen ontvangen.

-Een 185 euro kostende PCIe 4.0 ssd terwijl je moederbord alleen PCIe 3.0 ondersteunt. Kan je beter een pricewatch: Kingston A2000 1TB kopen. Scheelt al 60 euro. Mocht je toch graag een pcie 4.0 hebben dan zou je je moederbord kunnen aanpassen naar een x570 bord. Echter ga je het verschil echt niet merken met games laden.

-Vrij goedkope voeding ook, Voor een build van 1500 euro zou ik wel een betere kiezen. Met een 550 watt voeding zou je voldoende moeten hebben, kies bijvoorbeeld pricewatch: Corsair TX550M of pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum . Als je toch liever toch 650 watt wil hebben zou ik naar de pricewatch: MSI MPG A650GF gaan kijken.

-16GB RAM is nog steeds voldoende op dit moment. Cporsaor werlkt ok niet helemaal top samen met AMD vaak. Als je je keuze voor het moederbord hebt gemaakt kun je op de website controleren of het geheugenkitje op de QVL staat.

-Ik hoop voor je dat je geluk hebt en dat je videokaart snel op voorraad komt. Maar ben bang dat je er wel even op kunt wachten. Misschien kan je beter even Azerty mailen om te kijken hoe groot de wachtrij voor je is en of zij enige informatie hebben over wanneer deze beschikbaar zal zijn.

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
ik zou even een lijstje maken hier op tweakers that maakt het makkelijker .

op het in elkaar zetten kan je al 90 euro besparen
Voor voeding zou ik een betere kwaliteit nemen. en dan een 550w
je geheugen is te duur
pcie 4 opslag is ook veels te duur zonder meerwaarde op dit moment tegenoper pcie3 opslag
+je moederbord heeft geeneens pcie 4
processor zou ik minimaal een 3600 nemen of beter een 5600

• Jasper1
lamaa1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:11:
Alvast top voor je eigen inzet! Paar puntjes:

-Een pc van 1500 euro en dan een kast van 4 tientjes klinkt niet heel erg evenwichtig in mijn oren. Zoek eerst eens een review op over de koeling van de kastl. Lijkt een dichtje voorkant met alleen wat lucht van de zijkant te kunnen ontvangen.

-Een 185 euro kostende PCIe 4.0 ssd terwijl je moederbord alleen PCIe 3.0 ondersteunt. Kan je beter een pricewatch: Kingston A2000 1TB kopen. Scheelt al 60 euro. Mocht je toch graag een pcie 4.0 hebben dan zou je je moederbord kunnen aanpassen naar een x570 bord. Echter ga je het verschil echt niet merken met games laden.

-Vrij goedkope voeding ook, Voor een build van 1500 euro zou ik wel een betere kiezen. Met een 550 watt voeding zou je voldoende moeten hebben, kies bijvoorbeeld pricewatch: Corsair TX550M of pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum . Als je toch liever toch 650 watt wil hebben zou ik naar de pricewatch: MSI MPG A650GF gaan kijken.

-16GB RAM is nog steeds voldoende op dit moment. Cporsaor werlkt ok niet helemaal top samen met AMD vaak. Als je je keuze voor het moederbord hebt gemaakt kun je op de website controleren of het geheugenkitje op de QVL staat.

-Ik hoop voor je dat je geluk hebt en dat je videokaart snel op voorraad komt. Maar ben bang dat je er wel even op kunt wachten. Misschien kan je beter even Azerty mailen om te kijken hoe groot de wachtrij voor je is en of zij enige informatie hebben over wanneer deze beschikbaar zal zijn.
Bedankt voor je bericht!

De kast: Ik ga even kijken wat een goede kast is. Ik dacht dat een kast niet heel belangrijk was maar voor koeling kan ik dat goed begrijpen. Heb je eventueel een suggestie voor een goede kast?

Ik heb je SSD suggestie in mijn lijst verwerkt. Dit is een van de redenen dat ik dit forum heb benaderd. Mijn eigen kennis is niet altijd toereikend dus ik wil je bedanken voor de tip.

Ik ga de voeding bekijken, ik dacht namelijk dat de videokaart 650W vraagt..

Al met al bedankt.

• Jasper1
pedra schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:14:
ik zou even een lijstje maken hier op tweakers that maakt het makkelijker .

op het in elkaar zetten kan je al 90 euro besparen
Voor voeding zou ik een betere kwaliteit nemen. en dan een 550w
je geheugen is te duur
pcie 4 opslag is ook veels te duur zonder meerwaarde op dit moment tegenoper pcie3 opslag
+je moederbord heeft geeneens pcie 4
processor zou ik minimaal een 3600 nemen of beter een 5600
Bedankt voor je reactie.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik een lijstje hier op tweakers maak, ik zou dit graag proberen.

Denk je dat 550W genoeg is voor deze samenstelling?

Ik zag inderdaad de opslag en dit heb ik inmiddels aangepast aan een PCIE3 opslag

Heb je een suggestie voor een goede processor?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
In de pricewatch wat onderdelen aan een wensenlijstje toevoegen.
Dan aan het einde rechtsboven op je naam klikken en kiezen in het menu voor "wensenlijst".
Daar open je je wensenlijst en klik je op de knop: "Genereer RML".
De code die daar staat kopieer je volledig en plak je in je post. Het liefst in je eerste post van dit topic.
That's it eigenlijk.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee