Product niet ontvangen van de verkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 1.969 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:32
Heb via V&A een ps4 spel gekocht maar niet ontvangen, verkoper zegt dat die vorige week maandag is verstuurd zonder T&T

Meestal ontvang ik spel meteen de volgende dag, maar nu is het veel langer.

Omdat ik het spel niet heb ontvangen heb ik gevraagd of die de helft wil terugboeken van het aankoopbedrag. Maar de verkoper gaat niet akkoord, hij zegt dat ik het verlies maar moet nemen omdat hij eendezelfde situatie zat paar dagen,weken terug!!!!!!

Ben ban dat die het spel nooit heeft opgestuurd.
Hij heeft wel veel positieve reviews net als ik.

Wat te doen....niks anders dan een negatieve review achterlaten?

Grote update 5-2-2020: Spel is binnengekomen vandaag, erg grote vertraging door postnl ongelooflijk. Maandag 25-1 was die verzonden door de verkoper.

Geld is weer overgemaakt naar de verkoper.

eind goed al goed.

Topic kan op slot.

[ Voor 16% gewijzigd door Amaze86 op 05-02-2021 12:56 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Beste antwoord (via Amaze86 op 01-02-2021 20:36)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

weebl

YARR!

Beetje aparte redenering ja... Dus omdat ik paar jaar terug aangereden ben waarbij de dader doorreed, mag ik de volgende keer als ik iemand aanrijd ook doorrijden...

Vind jouw voorstel om het verlies samen te delen erg netjes eigenlijk, beetje flauw om hier niet in mee te gaan... Alsof jij wel iemand voor drie tientjes gaat oplichten...

Hier is het review systeem voor toch? Gewoon 1-ster review achterlaten waarin je zijn PM ook opneemt. Weten toekomstige kopers waar ze aan toe zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door weebl op 01-02-2021 18:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt nog even wachten.
Heb zelf ook 3 pakketen verstuurd vorige week maandag en de laatste twee zijn vandaag bezorgd. (PostNL)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PD2JK schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:31:
Je kunt nog even wachten.
Heb zelf ook 3 pakketen verstuurd vorige week maandag en de laatste twee zijn vandaag bezorgd. (PostNL)
Ja mijn verstuurde pakketje was ook een week onderweg. Ook bij briefpost dit wel eens gezien
Maar de verkoper gaat niet akkoord, hij zegt dat ik het verlies maar moet nemen omdat hij eendezelfde situatie zat paar dagen,weken terug!!!!!!
Dat is niet helemaal waar hij is verantwoordelijk voor het risico van verzending. Tenzij jij zelf hebt gevraagd om iets heel anders dan wat hij standaard aanbood.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 18:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Dis stuurt die dan via pm
Zoals ik zei, ik kan het niet anders maken dan dat het is.
Het spel is verzonden, ik ga niet iemand oplichten voor 30 euro... zou triest zijn.

Ik heb letterlijk nog nooit een spel opgestuurd met een track and trace en zijn altijd aangekomen...

Neem je verlies, ik heb in jaren ook genoeg via tweakers gehad dat dingen niet aankwamen en niet verzekerd verzonden waren van 50 tot 100 euro, pech heb je dan...

Wat postNL doet met hun pakketjes heb ik niet in de hand.
Als ik iets verstuur wat later niet meer goed functioneert vergoed ik, niet iets waar ik totaal niks aan kan doen...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Interessante redenatie. Omdat hij in het verleden zijn verlies heeft moeten nemen moet jij dat ook maar.
Laat hij maar aantonen dat je het wel hebt gehad.

Maar je zal je verlies moeten nemen want zonder zijn medewerking kom je nergens. En dat weet hij waarschijnlijk ook.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 01-02-2021 18:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

weebl

YARR!

Beetje aparte redenering ja... Dus omdat ik paar jaar terug aangereden ben waarbij de dader doorreed, mag ik de volgende keer als ik iemand aanrijd ook doorrijden...

Vind jouw voorstel om het verlies samen te delen erg netjes eigenlijk, beetje flauw om hier niet in mee te gaan... Alsof jij wel iemand voor drie tientjes gaat oplichten...

Hier is het review systeem voor toch? Gewoon 1-ster review achterlaten waarin je zijn PM ook opneemt. Weten toekomstige kopers waar ze aan toe zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door weebl op 01-02-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
zal ik doen, ik wacht nog voor de zekerheid tot woensdag.

topic kan dicht, bedankt voor jullie antwoorden.

[ Voor 31% gewijzigd door Amaze86 op 01-02-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verkoper heeft gewoon leverplicht. Of dat met t&t is hangt af van het aanbod, en wat je samen bent overeengekomen. Aan je verhaal te lezen lijkt het me geen verkoper die met je meedenkt. Wat is het bewijs van verkoper ?
Heeft ie een video van je pakje, en het daadwerkelijke versturen/posten ?
Voldoende gefrankeerd, juiste adres duidelijk vermeld .....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:19
Hackus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:07:
Verkoper heeft gewoon leverplicht. Of dat met t&t is hangt af van het aanbod, en wat je samen bent overeengekomen. Aan je verhaal te lezen lijkt het me geen verkoper die met je meedenkt. Wat is het bewijs van verkoper ?
Heeft ie een video van je pakje, en het daadwerkelijke versturen/posten ?
Voldoende gefrankeerd, juiste adres duidelijk vermeld .....
Want als jij iets verzend dan maak je daar op voorhand filmpjes van en foto's?

Dat doet echt niemand of enkel als je 't niet verstuurd, maar graag wilt doen alsof.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyriel85 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Ja, bij brievenbuspost wel ja.
( wordt trouwens zeer gewaardeerd, en geeft de koper een goed gevoel dat het verzonden is.)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 01-02-2021 19:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
[...]

Dat doet echt niemand of enkel als je 't niet verstuurd, maar graag wilt doen alsof.
Dit doe ik bij al mijn pakketjes en ik verstuur mijn pakketjes ook daadwerkelijk :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-07 20:10

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Dat is niet zo'n gekke gedachte hoor. Ik maak altijd een foto van het pakket voor en na alles dicht wordt getaped en ook van de PostNL-bon. Hard bewijs is het natuurlijk niet, maar als het er op aan komt kan je het wel iets aannemelijker maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuzanneTV
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik zou nog even geduld hebben op dit moment. Ik heb een eigen webshop en door een storing bij PostNL ben ik die dag ook 54 pakketten verloren. Wel met track & trace maar langzamerhand komen ze langzaam aan weer in beeld en komen ze ook bij de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techmode
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 02:39
verkoper is verantwoordelijk, mits hij het risico bij de koper heeft gelegd. Bijvoorbeeld door in de advertentie te vermelden dat verzenden op eigen risico koper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

techmode schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:23:
verkoper is verantwoordelijk, mits hij het risico bij de koper heeft gelegd. Bijvoorbeeld door in de advertentie te vermelden dat verzenden op eigen risico koper is.
Dit dus ^^^. Geen speciale afspraak? Dan is verkoper verantwoordelijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Wat is veel langer? Ik heb ook langer moeten wachten op wat pakketjes, Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
WEBGAMING schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:51:
Wat is veel langer? Ik heb ook langer moeten wachten op wat pakketjes, Corona.
Vandaag is de 7e werkdag, postbode komt elke dag rond 2 half 3 langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:59
Even een paar vragen om te bepalen waar je recht op hebt:

Wiens idee was het om te versturen zonder track&trace?
Is er iets afgesproken over risico bij verzenden? Zo ja, wat dan?

Als er niets is afgesproken dan heb je recht op je volledige geld terug.

Wat je kan doen is duidelijk communiceren dat je wacht tot 14 dagen na verzending en als het niet is aangekomen je dan je geld volledig terug wil.

Gaat verkoper niet akkoord dan doe je aangifte en plaats je een 1* review hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Philip Ross Had vorige week zaterdag het geld meteen overgemaakt en hij zou de game maandag op de post doen, na 2 dagen vroeg ik of die hem.met T&T had opgestuurd maar dat was niet zo.

Dus heb hele tijd gewacht maar niks, zie ook in me postnl app dat die er vandaag ook niet bijstaat

Die -1 krijgt die zeker, met hele pm verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Amaze86 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:54:
@Philip Ross Had vorige week zaterdag het geld meteen overgemaakt en hij zou de game maandag op de post doen, na 2 dagen vroeg ik of die hem.met T&T had opgestuurd maar dat was niet zo.

Dus heb hele tijd gewacht maar niks, zie ook in me postnl app dat die er vandaag ook niet bijstaat

Die -1 krijgt die zeker, met hele pm verkeer.
Dua jullie hebben niets afgesproken over verzenden en er stonden ook niets over in de advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Amaze86 Wordt hier ook al aangegeven, en eerder door mij (niet zo duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Philip Ross Stond alleen prijs €35 excl verz, dus heb gevraagd om het voor €35 incl over te nemen en hij ging akkoord. Verder stond erin de advertentie spel uitgespeeld en dat was het.

Heb het geld overgemaakt en niks over verzenden gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 02-02-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Duidelijk. Dan is het risico volledig voor de verkoper volgens mij. Geef dat ook duidelijk aan in de communicatie. Je kan eventueel voorstellen het te delen maar wees duidelijk dat je daartoe niet verplicht bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
En een ding dat me erg opviel na het plaatsen van een negatieve review, hij had nog 2 games te koop Demon souls en AC valhalla en hij heeft ze opeens verwijderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:13
Gunner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:38:
Interessante redenatie. Omdat hij in het verleden zijn verlies heeft moeten nemen moet jij dat ook maar.
Laat hij maar aantonen dat je het wel hebt gehad.

Maar je zal je verlies moeten nemen want zonder zijn medewerking kom je nergens. En dat weet hij waarschijnlijk ook.
Daarom enkel betalen via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-07 23:45

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Bij een game van 30+ euro mag je wel verwachten dat het met een T&T verzonden is, brievenbuspakketje is maar 4 euro.. Ik verzend zelfs een cpu van 5,- met een T&T, puur zodat het meer zekerheid met zich mee brengt. Wel zo fijn voor beide partijen....

Dat gezegd hebbende, er zijn wat (brievenbus)pakketten (met t&t) waar ik al ruim een week op wacht, lijkt momenteel erg druk te zijn bij PostNL. Er is dus nog hoop als het daadwerkelijk verzonden is :P

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Kreeg net een bericht hij wil toch een vergoeding overmaken en dat ik mijn review verwijder,aanpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
En hop hele bedrag is teruggestort. review werkte blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Amaze86 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:37:
Kreeg net een bericht hij wil toch een vergoeding overmaken en dat ik mijn review verwijder,aanpas
Dat is wat tegen de bedoeling van reviews natuurlijk, zo weten toekomstige kopers nog niets over zijn handelswijzen.
Mits moet hier tenzij zijn, wat je zin een totaal tegengestelde betekenis geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door kamustra op 02-02-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Grote update: Spel is binnengekomen vandaag, erg grote vertraging door postnl ongelooflijk. Maandag 25-1 was die verzonden door de verkoper.

Geld is weer overgemaakt naar de verkoper.

eind goed al goed.

Topic kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Goed om te horen dat het is opgelost. Ik ga het topic sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.