Vraag

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 16:29
Ik was net muziek aan het luisteren op mijn Google Pixel 5 via de Soundcloud app met aangesloten een iNassen USB C naar 3,5 mm minijack en daarop een paar in-ear oordopjes (Xiaomi met noise cancelling maar ze stonden uit met volledig lege accu). Telefoon zelf stond op trillen/stil. Wifi stond aan en vroeg om verbinding te maken met openbaar netwerk maar die negeer ik altijd. Bluetooth stond aan maar had geen actieve verbinding. Rond die tijd is er een notificatie van een andere app geweest maar die zijn altijd stil.

Vanuit het niets ging mijn muziek, die niet hard stond, over naar ruis op voor mijn gevoel max volume. Ik dook letterlijk in elkaar van schrik en pijn (wat er vast leuk uit zag in de supermarkt) en toen meteen de oordopjes uit mijn oren getrokken. Het is nu een uur geleden en mijn tinnitus is twee keer zo luid als normaal. Hopelijk is dat tijdelijk.

Direct erna heb ik een screenshot gemaakt van Soundcloud om het moment in het nummer vast te leggen. Daarbij versleepte en pauzeerde ik per ongeluk de tijdlijn en volgens mij stopte het ongeveer toen weer uit zichzelf. Daarna stond mijn volume weer (waarschijnlijk nog steeds) op zelfde lage stand en hoorde ik weer gewoon muziek.

Het betrof een setje dat ik al veel vaker geluisterd heb en ook bij opnieuw spelen van dat stuk zit er geen ruis in. Het zat dus niet in het nummer zelf.

Om herhaling te kunnen voorkomen wil ik graag weten wat dit veroorzaakt heeft maar Googelen op deze klacht icm mijn telefoon of Soundcloud of de USB C omzetter levert nog niets op.

Iemand een idee?

[Voor 9% gewijzigd door mrnn op 01-02-2021 18:36]

Alle reacties

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 19:09
Ik zag toevallig je topic voorbij komen via Google. Ik heb zelf sinds april 2020 tinnitus in mijn rechteroor, welke veroorzaakt is door een vrij vergelijkbare situatie.

Ik was in de metro naar muziek aan het luisteren via Soundcloud, maar werd tussendoor even gebeld. Na het ophangen ging Soundcloud automatisch verder - op max volume. Tot op heden heb ik dit euvel niet kunnen repliceren, helaas. Zodoende weet ik niet of het probleem veroorzaakt is door Soundcloud, mijn telefoon of de oordopjes.

Hopelijk is je tinnitus inmiddels weer gezakt naar een lager volume.

Wellicht nog interessant om te delen: naar verwachting einde maart maakt het bedrijf Frequency Therapeutics de fase 2A resultaten van het medicijn FX-322 bekend. In deze trial is er ook specifiek gekeken naar de invloed van FX-322 op tinnitus.

Als je tinnitus veroorzaakt wordt door beschadigde trilhaartjes (in de frequenties tussen 8khz en 16khz), dan zou dit medicijn misschien verlichting kunnen bieden - indien het effectief blijkt. :)

Indien je tinnitus door kapotte synapsen wordt veroorzaakt dan kan OTO-413 in de toekomst wellicht uitkomst bieden. In de phase 2 trial van dit medicijn gaan ze ook specifiek naar tinnitus kijken.

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 16:29
@Chippu wat naar, opvallend dat het bij jou ook Soundcloud betrof. Mijn tinnitus is de dag na het voorval weer wat afgenomen maar lijkt toegenomen ten opzichte van ervoor. Helaas lijkt deze al jaren ieder jaar toe te nemen.

Bedankt voor het delen van de onderzoeken. Ik krijg regelmatig goed bedoelde fixes doorgestuurd door bekenden maar dit ziet er wat serieuzer uit en had ik nog niet gezien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee