Toon posts:

Ineens extreem harde ruis over mijn in ear koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:33
Ik was net muziek aan het luisteren op mijn Google Pixel 5 via de Soundcloud app met aangesloten een iNassen USB C naar 3,5 mm minijack en daarop een paar in-ear oordopjes (Xiaomi met noise cancelling maar ze stonden uit met volledig lege accu). Telefoon zelf stond op trillen/stil. Wifi stond aan en vroeg om verbinding te maken met openbaar netwerk maar die negeer ik altijd. Bluetooth stond aan maar had geen actieve verbinding. Rond die tijd is er een notificatie van een andere app geweest maar die zijn altijd stil.

Vanuit het niets ging mijn muziek, die niet hard stond, over naar ruis op voor mijn gevoel max volume. Ik dook letterlijk in elkaar van schrik en pijn (wat er vast leuk uit zag in de supermarkt) en toen meteen de oordopjes uit mijn oren getrokken. Het is nu een uur geleden en mijn tinnitus is twee keer zo luid als normaal. Hopelijk is dat tijdelijk.

Direct erna heb ik een screenshot gemaakt van Soundcloud om het moment in het nummer vast te leggen. Daarbij versleepte en pauzeerde ik per ongeluk de tijdlijn en volgens mij stopte het ongeveer toen weer uit zichzelf. Daarna stond mijn volume weer (waarschijnlijk nog steeds) op zelfde lage stand en hoorde ik weer gewoon muziek.

Het betrof een setje dat ik al veel vaker geluisterd heb en ook bij opnieuw spelen van dat stuk zit er geen ruis in. Het zat dus niet in het nummer zelf.

Om herhaling te kunnen voorkomen wil ik graag weten wat dit veroorzaakt heeft maar Googelen op deze klacht icm mijn telefoon of Soundcloud of de USB C omzetter levert nog niets op.

Iemand een idee?

[Voor 9% gewijzigd door mrnn op 01-02-2021 18:36]

Alle reacties

• Chippu
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:36
Ik zag toevallig je topic voorbij komen via Google. Ik heb zelf sinds april 2020 tinnitus in mijn rechteroor, welke veroorzaakt is door een vrij vergelijkbare situatie.

Ik was in de metro naar muziek aan het luisteren via Soundcloud, maar werd tussendoor even gebeld. Na het ophangen ging Soundcloud automatisch verder - op max volume. Tot op heden heb ik dit euvel niet kunnen repliceren, helaas. Zodoende weet ik niet of het probleem veroorzaakt is door Soundcloud, mijn telefoon of de oordopjes.

Hopelijk is je tinnitus inmiddels weer gezakt naar een lager volume.

Wellicht nog interessant om te delen: naar verwachting einde maart maakt het bedrijf Frequency Therapeutics de fase 2A resultaten van het medicijn FX-322 bekend. In deze trial is er ook specifiek gekeken naar de invloed van FX-322 op tinnitus.

Als je tinnitus veroorzaakt wordt door beschadigde trilhaartjes (in de frequenties tussen 8khz en 16khz), dan zou dit medicijn misschien verlichting kunnen bieden - indien het effectief blijkt. :)

Indien je tinnitus door kapotte synapsen wordt veroorzaakt dan kan OTO-413 in de toekomst wellicht uitkomst bieden. In de phase 2 trial van dit medicijn gaan ze ook specifiek naar tinnitus kijken.

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:33
@Chippu wat naar, opvallend dat het bij jou ook Soundcloud betrof. Mijn tinnitus is de dag na het voorval weer wat afgenomen maar lijkt toegenomen ten opzichte van ervoor. Helaas lijkt deze al jaren ieder jaar toe te nemen.

Bedankt voor het delen van de onderzoeken. Ik krijg regelmatig goed bedoelde fixes doorgestuurd door bekenden maar dit ziet er wat serieuzer uit en had ik nog niet gezien.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee