Vraag

• koengr
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-05 18:51
Ik vond dat het nu wel tijd werd om mijn kleine JBL bluetooth speakertje te vervangen door een echte muziekinstallatie.

In eerste instantie is mijn oog gevallen op de Teufel Ultima 40. Wat ik zo zit ik hier qua prijs-kwaliteit wel goed mee. Geen zin om duizenden euro's aan uit te geven.

Nu wil ik ook een setje boekenplank speakers in de buurt van mijn eettafel plaatsen en om niet een kabel van 10 meter over mijn plint te hoeven leggen wil ik hier draadloze (wifi) speakers plaatsen.

Mijn vraag heeft voornamelijk betrekking op de receiver. Ik wordt nog niet heel veel wijzer hoe uitgebreid deze voor mij moet zijn om alles mee te doen wat ik wil. Zit redelijk wat prijsverschil tussen receivers.

Wat ik wil is een receiver waar ik zowel de bekabelde als de draadloze speakers op aan kan sluiten en liefst waarbij het mogelijk is om wanneer gewenst het geluid uit slechts 1 setje te laten komen, bijvoorbeeld alleen de woonkamer.

Wat ik ermee ga doen: voornamelijk muziek afspelen via spotify/telefoon en aansluiten op mijn tv. De rest is eigenlijk al snel bonus voor mij. :)

Tips en advies met betrekking tot speakers is ook altijd welkom. Wil alles bij elkaar de kosten beperken tot 1000-1500 euro.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Je wilt dus twee paar stereo speakers kunnen aansturen, waarvan een paar draadloos?

Je kunt dan kiezen voor bijvoorbeeld het Heos systeem, een receiver die dat ondersteunt -bv de Denon AVR-X1600H kan dan draadloos twee speakers aansturen die dat ook ondersteunen, bijvoorbeeld twee keer de Denon Home 150 Zwart

Er bestaan zenders/ontvangers om speakers draadloos aan te sturen - bijvoorbeeld het Marmitek Surround Anywhere 221, dit apparaat werkt voor ieder paar passieve speakers - als je het bij Teufel wilt houden liggen dan de Teufel Ultima 20 voor de hand. Dit kan ook met de Denon - die ondersteunt multi zone

• koengr
Klopt, 2 sets stereo speakers.

Zo'n zender om speakers draadloos te maken is misschien ook geen gek idee.

Maar als ik het dus goed begrijp heb ik een receiver nodig met multi zone om te doen wat ik wil?

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
koengr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:06:
Klopt, 2 sets stereo speakers.

Zo'n zender om speakers draadloos te maken is misschien ook geen gek idee.

Maar als ik het dus goed begrijp heb ik een receiver nodig met multi zone om te doen wat ik wil?
Zo'n receiver met multi-zone heeft als voordeel dat alles in 1 kast komt, maar je kunt ook een losse receiver met speaker een A/B speaker switch kopen (bv Sony STR-DH190), een DAC met een optische ingang voor je TV (bv. Microconnect MC-DAC2), en een streamer voor je muziek (bv. deze). Bij elkaar kost dat ongeveer evenveel als de Denon :)

[Voor 3% gewijzigd door martyw op 03-02-2021 19:51]

• koengr
Duidelijk! Dan is het inderdaad gemakkelijker om alles in 1 apparaat te hebben. Thanks!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee