Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimps
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-03-2022
Hallo,

Ik heb op cyber monday een Lenovo Yoga Slim 7 gekocht voor 929 euro, de 82A1004UMH. Qua specs is die hetzelfde als de slim 7 die ik gekoppeld heb, de Lenovo Yoga Slim 7 14IIL05 (82A100DPMH). Ik twijfel of ik wel zoveel hoef te besteden voor waar ik een laptop voor ga gebruiken. Hij kan nog retour.

Is deze laptop een goede optie voor waar ik naar op zoek ben? Ik zoek een 14 inch laptop die naast al het normale computergebruik het volgende kan:
- 4k 60hz kunnen tonen op mijn tv, voor de beste weergave van series en films
- licht (indie)gamen

Het liefst geef ik rond de 700 uit aan een nieuwe laptop (tevens mijn eerste ooit :o), en ook met 16gb werkgeheugen of uitbreidbaar naar 16gb om een beetje futureproof te zijn. Ik denk zelf dat voor mijn gebruik ryzen 5 of i5 genoeg moet zijn. Ik wil geen glimmend scherm en geen touch screen.

Ik heb 2 vragen hierbij:
- Er is een hoop opwinding rond AMD ryzen 7 en vooral de yoga slim 7 met ryzen 7. Doe ik een slechte koop aan een i7 als er ryzen 7 op de markt is?
- heb je om 4k 60hz te kunnen tonen op je tv per se hdmi 2.0 nodig? Het viel me tegen dat er behoorlijk weinig laptops zijn die dat al hebben, terwijl tv's al heel lang een hdmi 2.0 aansluiting hebben. Ik heb ook een Lenovo ideapad 5 14ARE05 meegemaakt bij een ander die me erg beviel, maar deze beschikt bijvoorbeeld niet over zo'n aansluiting.

Ik heb overigens geen haast. Mochten er later modellen uitkomen of weer op voorraad komen die zijn aan te bevelen, dan is dat voor mij ook prima.

Bij voorbaat dank voor het meedenken !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik begrijp niet zo goed je vraag. De Slim 7 lijkt mij een uitstekende laptop met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Licht gamen is mogelijk, maar dat is nogal een breed begrip.

Voor 4k @ 60Hz heb je inderdaad HDMI 2.0 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
De ryzen cpus zijn meer future proof. Maar als je geen zware dingen gaat doen op je laptop zal je het verschil niet zo merken.

Megekko heeft de slim 7 met ryzen 7 op voorraad maar die is wel 999. pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Er is ook een ryzen 5 versie van maar die zijn moeilijk op voorraad te vinden en maar zijn wel goedkoper dan 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimps
Bonsaiboom schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:38:
De ryzen cpus zijn meer future proof. Maar als je geen zware dingen gaat doen op je laptop zal je het verschil niet zo merken.

Megekko heeft de slim 7 met ryzen 7 op voorraad maar die is wel 999. pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Er is ook een ryzen 5 versie van maar die zijn moeilijk op voorraad te vinden en maar zijn wel goedkoper dan 900.
Zijn ze meer future proof door de meerdere cores ? Of is er nog iets anders wat ze meer futureproof maakt?

De ryzen 5 is denk ik niet beter dan een i7 lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door glimps op 03-02-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Meer cores inderdaad en in het geval van de i7 uit 10e generatie ook een betere igpu. Je kan wat benchmarks opzoeken voor het werk dat je erop gaat doen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Hier ook de Yoga Slim 7 met de Ryzen 5 4600u en 16GB ram.

Een spelletje als Rocket Leage en Fortnite is met wat lagere settings goed speelbaar.
Iets oudere spellen zullen prima draaien.
Voor mij de ideale "werk" laptop waar je ook nog een spelletje op kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glimps
Bonsaiboom schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:01:
Meer cores inderdaad en in het geval van de i7 uit 10e generatie ook een betere igpu. Je kan wat benchmarks opzoeken voor het werk dat je erop gaat doen :-)
Er zit een GeForce MX350 in de laptop die ik in huis heb, dus die zal wel wat meer kunnen dan de igpu van de ryzen processors.
Pagina: 1