Toon posts:

Z97-a RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-01 15:37
Na onderzoek bleek dat in mijn huidige pc Z97-a moederbord 16GB aan ram zit, dit setje: pricewatch: Corsair XMS3 CMX16GX3M2A1333C9

Ik neem aan dat ik dan een identieke set erbij moet kopen? Of ik kan beter voor wat anders gaan?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Heb je niet genoeg aan 16gb?
Wat heb je voor de rest?

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:03
Identiek is wel het handigst ja.
Al zou ik kijken of je ze op zn minst naar 1600mhz kan overklokken.

• Lodo
99ruud99 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:26:
Heb je niet genoeg aan 16gb?
Wat heb je voor de rest?
Naja dacht is wellicht gewoon fijn om te hebben, heb vaak veel vensters open staan + code editors, vreet ram.

Voor de rest is het:

STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5
i7-4790K
HX750i
DoubleYouPee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:27:
Identiek is wel het handigst ja.
Al zou ik kijken of je ze op zn minst naar 1600mhz kan overklokken.
Ja dacht ik al, overclock trekt die niet eens met die standaard asus bios overclock dus denk dat dat hem niet gaat worden ben ik bang.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Kijk eens of je ram überhaupt ooit een probleem is, lijkt me gek.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Lodo Ram wel in de grijze bankjes ?
Je bordje en CPU moeten makkelijk met 1600 RAM werken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:03
Lodo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Naja dacht is wellicht gewoon fijn om te hebben, heb vaak veel vensters open staan + code editors, vreet ram.

Voor de rest is het:

STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5
i7-4790K
HX750i

[...]

Ja dacht ik al, overclock trekt die niet eens met die standaard asus bios overclock dus denk dat dat hem niet gaat worden ben ik bang.
Wat bedoel je "met die standaard asus bios"?
Zet je DRAM voltage eens op 1.55-1.65v en probeer het dan nog eens (DRAM, niet VCORE :+ )
Met een willekeurige aftermarket koeler krijg je die 4790k ook wel makkelijk op 4.6ghz, als je dat al niet gedaan hebt.

Heb zelf ook Z97+4790k.

• Lodo
Hackus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:44:
@Lodo Ram wel in de grijze bankjes ?
Je bordje en CPU moeten makkelijk met 1600 RAM werken
Nee zo te zien niet, ik zie er twee zitten in de 2 rechterslots :X

Maar zo te zien moet dan ook de koeler eraf wil ik dat fiksen. Heb hem overigens zo gekregen, heb het niet zelf gedaan :+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lodo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:16:
[...]

Nee zo te zien niet, ik zie er twee zitten in de 2 rechterslots :X

Maar zo te zien moet dan ook de koeler eraf wil ik dat fiksen. Heb hem overigens zo gekregen, heb het niet zelf gedaan :+
Vaak heb je wel de ruimte voor 1e grijze vanaf CPU/Koeler. 1e zwarte moet je overslaan.
bankje 2en4 vanaf cpu/koeler.(DIMM A2-B2)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee