Toon posts:

Iemand ervaring met de Dell Inspiron 14 7000?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• robinkak
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-01 11:11
Ik ben op zoek naar een zeer snelle laptop voor mijn office workflow. Vooral email, Google Drive en MS Office gebruik. Als curator ben ik veel met muziek bezig.

Iedereen raad me de nieuwe macbook M1 aan, en terecht. Maar ik zoek een gelijkaardige Windows ervaring.
De Dell XPS komt het dichtste in de buurt, maar is nogal prijzig.

€ 1.379,30

11e generatie Intel® Core™ i7-1165G7 processor
Windows 10 Home (64-bits)
16 GB, geïntegreerd, LPDDR4x, 4267 MHz
1 TB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf

De XPS 15 met dezelfde specs kost 2600 euro.

wat denken jullie? No brainer? of zou ik toch voor de XPS13 gaan met minder geheugen/ram/chip configuratie?

Ik zoek vooral een laptop waar ik toch zeker 5 jaar plezier mee heb.

Bedankt alvast voor jullie input.

[Voor 10% gewijzigd door robinkak op 01-02-2021 14:42]

Beste antwoord (via robinkak op 23-02-2021 12:29)

• Randyp1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hi Robin,

Ik heb de Dell Inspiron 14 7000 nu ongeveer een 1,5 maand in bezit.

pluspunten:
- snel
- ontzettend mooi design
- het QHD beeldscherm heeft bijna geen randen, de beeldkwaliteit vind ik wat tegenvallen maar dat kan ook komen omdat sommige apps er niet op gemaakt zijn. De resolutie van 16:10 is ook echt een pluspunt
- Kwaliteit van de boxen is prima!
- Erg licht en plat

minpunten:
- Batterij loopt af en toe wel snel leeg, lees 3 a 4 uur. Maar dan heb ik wel veel office apps en google chrome (verbruikt veel) open staan
- Ander nadeel is dat door een bepaalde windowsupdate je niet meer in staat bent om je helderheid van het scherm aan te passen. Ik heb al een aantal keer mijn laptop helemaal gereset, dan werkt die functionaliteit wel weer maar uiteindelijk moet je wel weer windows updates gaan uitvoeren en zit ik met hetzelfde probleem. Hopen dat het in de komende updates wel wordt aangepakt.

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag!
-

Alle reacties

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 14:45
Ik vind het een nogal warrig topic. Als curator ben ik veel met muziek bezig??? Voor gebruik met MS-Office is vrijwel elke moderne laptop met een SSD snel genoeg. Daarvoor hoef je niet persé een dikke i7 voor te kopen.

Je titel heeft het over een Dell Inspiron 14", maar daar lees ik in de tekst verder niets meer over terug. Het lijkt me overigens stug dat een XPS15 bijna 2x zo duur is als het genoemde model (Inspiron?). De XPS heeft een betere build, beter scherm, ... maar de vraag is of je dat nodig hebt. Met een 11th gen i7, 16GB RAM en 1TB SSD kan je echt wel even vooruit (helemaal als het RAM upgradable is).

Ik zou eerst kijken wat je echt belangrijk vind. Zaken als bouwkwaliteit, accuduur, gewicht, ... zijn erg belangrijk als je veel onderweg bent. Kijk eens wat je belangrijk vind en kom dan terug in dit topic.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• robinkak
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-01 11:11
Dag Bugboy,

Bedankt voor je bijdrage. Ik geef toe dat ik vaag was bij mijn beschrijving. Ik wou eigenlijk duidelijk maken dat ik heel veel muziek/geluidsbestanden gebruik: beluisteren en bewerken en creëren in verschillende programmas.

Ik ga er van uit dat ik niet de sterkste en mooiste pc nodig heb. Maar ik heb een Asus van 2015 met een i7 4710 en 8G RAM en die hapert en klaagt al van sinds het begin. Dus dan denk ik dat ik een snellere nodig heb voor de taken die ik doe.

De XPS spreekt me aan voor het design en de uitstekende reviews. Maar als je het zo stelt is die waarschijnlijk wat overkill voor mij. Mijn budget is 1400 euro, dus misschien sowieso te hoog gegrepen.

Ik wil vooral goed een paar uur lang kunnen typen en met muziek bezig te zijn. Ik zoek niet de flexibiliteit van een 2 in 1. Gewoon een degelijk toetsenbord en snelle multitasking en graag ziet die er ook wat mooi uit.

Ik speel graag games, maar daar heb ik een console voor dus ik zoek ook geen (lelijke) gaminglaptop.

Denk je dat ik gesteld zou zijn met een laptop onder de 1000 euro?
Groet

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 14:45
Kijk eerst even waar het probleem bij je huidige laptop zit. Ik werk zelf dagelijk op een laptop uit 2017 en daar draai ik zware taken op en dat gaat prima. Genoeg geheugen en een snelle SSD zijn eigenlijk het belangrijkste.

Je laptop kan om verschillende redenen traag zijn:
  1. Te weinig geheugen, maar dat kan je eenvoudig zien in task manager.
  2. Langzame I/O. Dan zou een upgrade van je harde schijf naar een SSD al wonderen doen.
  3. Bloatware die de boel enorm vertraagt. Ook dat is vaak wel in task manager te zien.
  4. Te weinig CPU/GPU power en ook dat kan je zien in task manager.
Het is nogal afhankelijk welke programmatuur je gebruikt en of het veel geheugen, I/O of CPU power vraagt. Zoek dat eerst uit en dan kan je veel gerichter zoeken. Wellicht dat een geheugen-upgrade voor je laptop al voldoende is of je huidige HD vervangen door een SSD. Wil je van de bloatware af, dan gewoon een kale Windows 10 installeren en enkel de programmatuur en drivers die je echt nodig hebt.

Om lekker te werken met een laptop is een goed toetsenbord belangrijk, maar als je veelal thuis werkt op je laptop zou je ook kunnen investeren in een los toetsenbord en muis. Vooral als je lang werkt is dat veel prettiger. Laptop wat hoger plaatsen en je werkt veel fijner.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Randyp1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hi Robin,

Ik heb de Dell Inspiron 14 7000 nu ongeveer een 1,5 maand in bezit.

pluspunten:
- snel
- ontzettend mooi design
- het QHD beeldscherm heeft bijna geen randen, de beeldkwaliteit vind ik wat tegenvallen maar dat kan ook komen omdat sommige apps er niet op gemaakt zijn. De resolutie van 16:10 is ook echt een pluspunt
- Kwaliteit van de boxen is prima!
- Erg licht en plat

minpunten:
- Batterij loopt af en toe wel snel leeg, lees 3 a 4 uur. Maar dan heb ik wel veel office apps en google chrome (verbruikt veel) open staan
- Ander nadeel is dat door een bepaalde windowsupdate je niet meer in staat bent om je helderheid van het scherm aan te passen. Ik heb al een aantal keer mijn laptop helemaal gereset, dan werkt die functionaliteit wel weer maar uiteindelijk moet je wel weer windows updates gaan uitvoeren en zit ik met hetzelfde probleem. Hopen dat het in de komende updates wel wordt aangepakt.

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het graag!
-

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee