Toon posts:

Muis met aparte midbutton èn scrollwheel gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Introductie.
Ik gebruik een Logitech M720 (bluetooth) waar ik merendeels tevreden over ben.
De Logitech M720 heeft een vrij lichte "midbutton" actie onder zijn scrollwiel zitten.
Toch werkt dat ergonomisch niet goed (vind ik).

Toelichting.
Veel CADprogramma's gebruiken de "midbutton" om te pannen of 3Dobject te draaien.
Die "midbutton" bedien je via het scrollwheel. Ergonomisch is dat een miskleun van jewelste, omdat het wiel wegdraait als je erop drukt. Je vinger knikt uit ahw.

Ik heb ooit een Microsoftmuis gehad die wel een midbutton had en geen scrollwheel.
Het scrollen werd afgelezen door je vinger over die midbutton te schuiven. Idee was goed, maar het scrollen ging weer te stroef.

Daarom de vraag:
Bestaat er een draadloze muis die een aparte midbutton heeft èn een scrollwiel?

Beste antwoord (via Bruin Poeper op 04-02-2021 13:53)

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:07

Moofnor

King of my castle

Bruin Poeper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:11:
Het bestaat dus wel! Met left + mid + right knoppen én scrollwiel.
Ha vet, goed gevonden. _/-\o_
Ik heb al zo'n 15 jaar niet een muis met 3 muisknoppen gezien, maar dan ook nog met een scrolwiel is helemaal uniek.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Alle reacties

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
De G502 Hero heeft een losse knop.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met @KelvinX (hij was net eerder), ik heb inderdaad ook de pricewatch: Logitech G502 Hero
Daar is nog steeds het scrolwieltje dat als button kan dienen, maar de G9 knop (erachter) kan je zelf toewijzen.

Ik heb ook nog een pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse, en die heeft een enkele knop, de G502 heeft 2 knoppen, waarbij de eerste een lock vor je scrollwiel is.

[Voor 33% gewijzigd door kluyze op 01-02-2021 13:44]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 20:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De meeste logitech muizen kan je via de software de knoppen vrij aanpassen, dus elke die extra knoppen rond de scrollwheel heeft, zou moeten werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Dat heb ik zelf bij mijn Logitech MX Anywhere 2S ook gedaan. Maar die middelste knop zit niet heel lekker om langdurig te gebruiken.

• Bruin Poeper
  • Niet online
KelvinX schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:37:
De G502 Hero heeft een losse knop.
Op dit plaatje staat "middleclick" op het scrollwiel. Dat wordt hem dus niet...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat kan je dus uitschakelen.
Op deze pc heb ik de G402 aangesloten, maar ik vermoed dat dat hetzelfde is als de G502.

Bv:
https://www.performance-c...ton-commands-1024x714.jpg

[Voor 105% gewijzigd door kluyze op 01-02-2021 13:51]

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Op dit plaatje staat "middleclick" op het scrollwiel. Dat wordt hem dus niet...
Ze hebben allemaal een klik in het scrollwheel. Muizen zonder ga je niet vinden. De middenklik van de 502 is best stevig dus kan je moeilijker per ongeluk doen. Die kan je ook nog eens uitzetten en dan de andere knop gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door KelvinX op 01-02-2021 13:49]

• Bruin Poeper
  • Niet online
KelvinX schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Ze hebben allemaal een klik in het scrollwheel. Muizen zonder ga je niet vinden. De middenklik van de 502 is best stevig dus kan je moeilijker per ongeluk doen. Die kan je ook nog eens uitzetten en dan de andere knop gebruiken.
Er mag gerust een klik in het scrollwiel zitten, als er maar een losse klikknop (midbutton) vóór/achter zit.
Omdat jij zegt dat ik ze niet zonder ga vinden stel ik de vraag hier.

Verder wil ik juist een makkelijke middenklik, zonder dat ik op hoef te passen dat het wiel ipv te klikken onder mijn vingers wegdraait.
De midbutton moet even makkelijk gaan als left en right. Ik wil een volwaardige midbutton.

Oproep aan Logitech of andere muizenmaker:
Ik ben rechtshandig.
Op mijn M720 kan de rightclick best wat smaller. Plaats een midbutton en zet het scrollwiel tussen midbutton en rightclick.

[Voor 11% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-02-2021 14:14]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dus als ik het goed begrijp wil je een button voor of achter je scrollwheel die je kan gebruiken als middelmuisklik? De meeste Razer muizen hebben voor het scrollwheel twee buttons zitten, namelijk de DPI buttons en deze kan je in de Synapse software remappen naar een andere key. Net even getest met m'n oude Naga en ik kan idd die button remappen naar scrollwheel-click, oftewel middelmuisklik. Volgens mij kan dat rebinden ook op minder uitgebreide muizen van Razer (zoals de Deathadder) maar pin me daar niet op vast.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:24

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt mij overigens nog ergonomischer om de zijknoppen te gebruiken. Die kan je makkelijk bedienen met je duim in plaats van dat je je wijsvinger moet buigen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 20:08
Voor 3D CAD werk kan je ook is kijken naar een 3D muis. Bijvoorbeeld: pricewatch: 3Dconnexion SpaceMouse Compact Goedkoop zijn ze alleen niet. Dus niet echt iets voor het incidenteel hobby werk.

• Bruin Poeper
  • Niet online
@temp00
Ik heb op de M720 nog een 'geheime' knop bij de duim onderaan.
Misschien kan ik die programmeren, maar dan moet ik wel de codes weten.
Ik heb echter geld over voor een muis die zonder programmeren voldoet.

Omdat ik vaker tegen het midbutton=scrollwielprobleem aanliep gooi ik de knuppel maar eens in het hoenderhok. Onbegrijpelijk dat geen muizenmaker (?) hier aandacht aan besteedt.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Logitech MX Master en dan de duimknop remappen naar middelste knop? Dan kun je ontspannen pannen zonder dat het wiel verschuift of je vingers hoeft te verplaatsen.

Een spacemouse proberen op te pikken op V&A is natuurlijk ook een optie, heb er zelf eentje weten te scoren voor €45.

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21

hellknight

Medieval Nerd

Zoals door diverse mensen aangegeven kan je bij iig de diverse Logitech G- modellen dit eenvoudig aanpassen in de G-HUB software. Geen kwestie van programmeren oid, maar simpelweg drag en drop interface om de middle click actie aan een andere knop toe te wijzen

Your lack of planning is not my emergency

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Niet alleen bij de G muizen, de M720 van TS is te customizen met Logitech Options. Daarmee kun je middle click aan welke knop dan ook toewijzen (zover ik kan vinden).

Een muis waarbij dit standaard is, kun je denk ik vergeten. Voor standaardgebruik is middle click verbonden aan het muiswiel. Voor afwijkende usecases hebben fabrikanten software uitgebracht om die knoppen zelf aan te passen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Bruin Poeper
  • Niet online
CADmouse by 3Dconnexion.

Nu ook draadloos.

Nog 1 twijfeltje...: hier zit het wiel links van de midbutton; ik wou hem rechts ervan maar misschien werkt het nog wel lekkerder zo.
Twijfeltje 2....: hij heeft een oplaadbare batterij ingebouwd, maar ik heb liever losse batterijen/NiMH en m'n eigen lader.

Olala... er is een draadloze uitvoering links of rechts. Hier de rechtse.Twijfeltje 1 kan van tafel.
Kost $99.
[P.S.: Ook gewoon in NL te koop, en staat op Tweakers]

Meer van 3Dconnection: https://3dconnexion.com/nl/cadmouse/

[Voor 51% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-02-2021 18:21]

• Bruin Poeper
  • Niet online
Moofnor schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:31:
Niet alleen bij de G muizen, de M720 van TS is te customizen met Logitech Options. Daarmee kun je middle click aan welke knop dan ook toewijzen (zover ik kan vinden).
Het is gelukt om met Logitech Options de Midbutton aan de "duim"knop (die geheime onderaan) toe te wijzen.
Deze werkt veel beter.
(Die midbutton via het scrollwiel werkt soms wel/niet omdat je er echt stevig op moet drukken; misschien is het gewoon een slechte switch???).

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01
Hier een MX Master 2S waarmee ik zo ongeveer de hele dag aan het pannen ben.
Dus ik herken je probleem eigenlijk niet ;) Als je het kleine knopje wilt gebruiken om te pannen moet mijn vinger juist een gekke knik maken.

Maar zo je wilt, de functie is eventueel te wijzigen:

[Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 03-02-2021 16:20]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:02
Bruin Poeper schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:06:
[...]

(Die midbutton via het scrollwiel werkt soms wel/niet omdat je er echt stevig op moet drukken; misschien is het gewoon een slechte switch???).
Vaak komt er met het scrollwiel wat vuil mee naar binnen, wat in het mechanisme gaat zitten. Dat kan natuurlijk veroorzaken dat hij niet zo lekker meer klikt.

• Bruin Poeper
  • Niet online
@WEBGAMING
Vuil(-kruimels) klop ik er regelmatig uit, al denk ik dat die nauwelijks in de schakelaars kunnen komen.
Doorgaans zijn die schakelaars rondom dicht. Als ze slecht werken komt dat vaak door corrosie.
Scrollwiel kan je ook nog L/R kantelen. Ik vermoed dat de "midbutton" betekent dat beide microschakelaartjes dan contact moeten maken. Dat werkt niet foutloos. Had er bij andere muizen ook last van.

De functie "midbutton" op de duimknop van M720 zetten werkt wel onder Solvespace.
Bij een ander CADprogramma Spaceclaim (van RSonline) werkt het niet.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:02
Dat het in de schakelaars zou komen maak jij er van, dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg dat het mechanisme vuil word. Een keer uitkloppen krijgt dat er niet uit.

[Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 03-02-2021 17:03]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 13:22
Ik heb deze: pricewatch: G.Skill Ripjaws MX780 RGB

Best fijn ding. Zal vast alweer veel te oud zijn, maar knoppen te over. Ook voor en achter het muiswiel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Bruin Poeper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:11:
Ha vet, goed gevonden. _/-\o_
Ik heb al zo'n 15 jaar niet een muis met 3 muisknoppen gezien, maar dan ook nog met een scrolwiel is helemaal uniek.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee