• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:20
Hi,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een LG OLED55cx6la.
Deze tv heeft 4 HDMI 2.1 poorten die ieder 4K@120fps ondersteunen, maar dat terzijde.
Ik kijk al een tijdje films via een aangesloten Nvidia Shield Pro, doormiddel van de app Kodi.
Hiermee stream ik films die op mijn NAS staan.
Aangezien er films tussen zitten die een TrueHD Atmos kanaal hebben, leek het mij leuk om dit ook in de huiskamer te kunnen brengen.
Ik heb daarom een Sonos ARC besteld, deze komt over een goede maand binnen.
Deze zal aangesloten worden op de eARC aansluiting van de tv, middels een 2.1 HDMI kabel (alle devices aangesloten op mijn tv zijn aangesloten met 2.1 HDMI kabels / merk: Primewire 8K) of uiteraard de originele meegeleverde kabel van Sonos.
De vraag is of mijn setup voldoet om een TrueHD (Atmos) kanaal wat in een video afgespeeld zal worden vanuit de Shield, af te kunnen spelen op de ARC.
Gezien de specificaties zou de hardware er geschikt voor moeten zijn, maar omdat ik wellicht nog wat zaken over het hoofd zou kunnen zien ben ik benieuwd naar jullie point-of-view.

Alvast dank!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zoals je zelf aangeeft hebben beide apparaten HDMI 2.1 en daarmee eARC waarmee je hogere bitrates door kan sturen vanaf de bron, door de TV naar de - in dit geval - Sonos ARC. De vraag is eerder: heeft het nu om Dolby TrueHD ATMOS op een Sound Bar af te spelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Twan17
FeaR schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:40:
Zoals je zelf aangeeft hebben beide apparaten HDMI 2.1 en daarmee eARC waarmee je hogere bitrates door kan sturen vanaf de bron, door de TV naar de - in dit geval - Sonos ARC. De vraag is eerder: heeft het nu om Dolby TrueHD ATMOS op een Sound Bar af te spelen.
Zover ik geïnformeerd ben heeft de Sonos ARC 2 bovenspeakers om zo het Atmos geluid te ondersteunen.

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 14:08
Ja, je setup heeft alles om dolby atmos te ondersteunen/weer te geven.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03 10:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Twan17 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Zover ik geïnformeerd ben heeft de Sonos ARC 2 bovenspeakers om zo het Atmos geluid te ondersteunen.
Hoe goed dat dat werkt is nog altijd afhankelijk van hoe je kamer is ingedeeld, en hoe goed het geluid dus van je plafond kan weerkaatsen. Het zal vrijwel nooit zo overtuigend zijn als directe height of top speakers.

Maar werken zal het wel. :)

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Twan17
--MeAngry-- schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Hoe goed dat dat werkt is nog altijd afhankelijk van hoe je kamer is ingedeeld, en hoe goed het geluid dus van je plafond kan weerkaatsen. Het zal vrijwel nooit zo overtuigend zijn als directe height of top speakers.

Maar werken zal het wel. :)
Begrijpelijk.
Ook zou ik zonder de Atmos functie de ARC besteld hebben, vanwege het geluid wat hier uit komt (en het gemak van het Sonos eco systeem).
Ik was enkel benieuwd of ik deze leuke extra functie waarschijnlijk werkend ga krijgen.

Iedereen bedankt voor de terugkoppeling, ik kan nu helemaal niet meer wachten tot ik de ARC binnen heb! :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee