Toon posts:

Revolut bitcoin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gekte
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-03-2021
Hallo goede dag.
Misschien best dom.

Ik heb vandaag in totaal 40 euro in gekocht . In BTC
Gewoon om te kijken denk uiteindelijk 2 euro verloren.
En weer verkocht aan euro.
Moet ik dit opgeven ergens aan me belasting of hoe zit dit precies.?

Domme vragen bestaat niet zeggen ze wel dom gedaan. 8)7 |:(
Maar bedankt voor jullie antwoordden.

Gr mad

Alle reacties

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 17:25
Ik denk dat nu op de zwarte lijst komt te staan bij de Belastingdienst

• Gekte
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-03-2021
-Muncky- schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:54:
Ik denk dat nu op de zwarte lijst komt te staan bij de Belastingdienst
Je hebt gelijk je kan mijn vraag niet sireus nemen. Maar wel sireus bedoeld helaas. Enige wat ik vind, Dat het het pas na een vermogen van 30,000 is? Of zo Klopt dat moet de lagere bedragen niet op geven? Of dat überhaupt er heb in hebt belegd.?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:54

g0tanks

Moderator CSA
De Belastingdienst heeft een pagina gewijd aan cryptovaluta: https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.

De handel in cryptovaluta kunt u vergelijken met de handel in gewone valuta zoals de Japanse Yen of de Amerikaanse dollar. U bent aan het beleggen en u speculeert op koerswinst. U hoeft dan de opbrengst van de handel niet aan te geven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:10
Gekte schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Je hebt gelijk je kan mijn vraag niet sireus nemen. Maar wel sireus bedoeld helaas. Enige wat ik vind, Dat het het pas na een vermogen van 30,000 is? Of zo Klopt dat moet de lagere bedragen niet op geven? Of dat überhaupt er heb in hebt belegd.?
Als deze informatie, over een vermogen van 30.000 (inmiddels trouwens 50.000) nieuw voor je is en je hier nog nooit mee te maken maken hebt gehad, hoef jij je niet druk te maken over het melden van je crypto's aan de belastingsdienst.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:34
Bezit aan bitcoin valt onder vermogensrendementheffing en daarbij gaat het om je totale vermogen op 1 januari.

Omdat je de bitcoin niet meer bezit, maar weer in euro's omgezet hebt, hoef je er niks mee qua belasting. Die euro's (38 of 40 of wat het nu ook is) tellen op 1 januari natuurlijk wel gewoon mee voor je totale vermogen en als dat boven de belastingvrije voet ligt (meer dan 50.000 per persoon volgens mij komend jaar) dan moet je er een klein beetje belasting over betalen.

Maar 40 euro, of het nu als cash in je portemonnee zit, op je normale bankrekening staat of in een bitcoin wallet, is dusdanig marginaal dat je er echt helemaal niks mee hoeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee