Toon posts:

Welk werkgeheugen past het beste bij de 5600x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gr0bi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 07:17
Ik zoek een setje DDR4 geheugen voor een upgrade kit?
Ben aan het kijken voor een upgrade van mijn huidige werkpaard (zie: inventaris: Werkpaard ) om weer vooruit te kunnen als simpele gaming machine en voor grafische werkzaamheden mocht er wat met mijn werklaptop zijn.

Wat is je budget?
In principe de best value. Zoals je zult zien in de lijstjes ben ik niet iemand die alles graag high-end wil. Goed is goed genoeg zeg maar ;-). Mocht het echter nodig zijn om 10 euro meer uit te geven zodat het complete setje beter werkt, dan is dat ook prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen de Kingston HyperX op het moment en de Corsair Vengeance. Lijken gelijkwaardig maar dieper in de specs duikend raak ik de weg kwijt.

Sta open voor alternatieven. Wel redelijk low profile geheugen i.v.m. de koeler. Welke het uiteindelijk ook wordt :-)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het geheugen komt samen met de volgende updates:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H€ 84,90€ 84,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,-€ 89,-
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 72,90€ 72,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,65

Samen met de oude onderdelen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 AERO ITX 4G OC€ 153,22€ 153,22
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,35€ 55,35
1BehuizingenCooler Master N300 (Closed)€ 55,-€ 55,-
1MonitorenDell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech K120 (Qwerty US)€ 9,67€ 9,67
1MuizenLogitech M150 Zwart/Geel€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CX500M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesAdata Ultimate SU800 256GB€ 38,79€ 38,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 385,57

Weet niet of het nog enigzins uitmaakt maar er komt binnenkort ook een nieuwe voeding voor (Seasonic Gold 550W). Die zit nu nog in een ander recent systeem maar obsolete geraakt. Daarnaast binnen nu en een X aantal tijd een 3060 / 3060ti.

Beste antwoord (via gr0bi op 01-02-2021 12:52)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Pak liever de pricewatch: ASRock B550M Pro4. Beter geluid, koeling en een heatsink voor de Kingston A2000. Kost ongeveer 10 euro meer.

Wat betreft geheugen. Pak de pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16. Het Vengeance geheugen (op het Z type na) geeft soms stabiliteitsproblemen met Ryzen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Pak liever de pricewatch: ASRock B550M Pro4. Beter geluid, koeling en een heatsink voor de Kingston A2000. Kost ongeveer 10 euro meer.

Wat betreft geheugen. Pak de pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16. Het Vengeance geheugen (op het Z type na) geeft soms stabiliteitsproblemen met Ryzen.

• gr0bi
Thanks!! Na een halve dag zoeken breng je qua geheugen al direct het antwoord :D.

Wat de Asrock betreft merk ik dat mijn hoofd nog nee zegt :-). Voorheen nogal wat problemen mee gezien (6+ jaren geleden) bij mede gamers/maten.

Maar lees daar inmiddels goede dingen over! Dat is de 10 euro meer dan waard!

Nogmaals dank voor de (zeer snelle) reactie :D

• Djarune
gr0bi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:34:
Wat de Asrock betreft merk ik dat mijn hoofd nog nee zegt :-). Voorheen nogal wat problemen mee gezien (6+ jaren geleden) bij mede gamers/maten.
Je kunt ook nog de pricewatch: Gigabyte B550M Aorus Pro pakken. Die is bijna net zo goed.

• gr0bi
Dat is ook nog een alternatief inderdaad al vind ik visueel gezien de Asrock dan toch weer mooier (niet dat je daar de hele dag naar kijkt natuurlijk :P). #twijfelkont.

/edit:

Het wordt de Asrock :D

[Voor 10% gewijzigd door gr0bi op 01-02-2021 13:36]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee