Toon posts:

Een simpel, klein bescheiden projectje... (Specs?)

Pagina: 1
Acties:

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-12 09:56
Goedemorgen,

Ik wil graag het volgende in huis plaatsen:

1. Raspberry
2. Klein camera, voor mijn voordeur.
3. Scherm gekoppeld aan de Raspberry.

Scenario: Als iemand thuis aanbelt, wil ik dus een keer op een TFT/scherm drukken en zien wie er belt.
Gewoon simpel zien we er belt en that's it.

Ik vroeg mij dus af is zo'n Raspberry Zero voldoende? Of toch maar een Pi 3/4 aanschaven van 2/4/8GB?

Ik weet niet zo goed welke OS ik moet nemen, waarbij ik gewoon mijn camerabeelden kan zien? Raspbian OS met een OS browser? MotionEyeOS? Lastig.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom een Rasberry en waarom niet een simpele analoge camera en een simpele lcd monitor met een analoge ingang?

Als je het in de wereld van FPV zoekt heb je al voor 16 dollar een mini camera met een 5ghz zender, kan je het nog draadloos doen ook.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-12 09:56
memphis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:18:
Waarom een Rasberry en waarom niet een simpele analoge camera en een simpele lcd monitor met een analoge ingang?

Als je het in de wereld van FPV zoekt heb je al voor 16 dollar een mini camera met een 5ghz zender, kan je het nog draadloos doen ook.
Goeie vraag? Misschien toch net om dat even paar minuten/uren aan beeld opslag? Ik weet het niet..
Waar staat FPV voor? Dank je wel.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

FPV = 1st person view, dit zijn systemen voor oa drone vliegers zodat je met een monitorbril op kunt vliegen. dit soort systemen zijn simpel en goedkoop. En je kunt er ook videorecorders voor vinden.

Maar is een simpele RING deurbel dan niets?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05-2021
Kunnen ze tegenwoordig ook al een ring-geluid vertalen naar een plaatje wie er aanbelt :?

Afin, er staan er hier 20 en vluchtig gekeken met voorbeelden.

https://www.seeedstudio.c...-projects-to-try-in-2020/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee