Toon posts:

Probleem bij oplevering glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 13:07
Een beetje unieke situatie speelt hier, ik zal eerst de feiten posten en daarna wat van mijn speculatie.

In mijn woonplaats was een nieuw initiatief voor glasvezel aanleg.
Ik heb mij daarvoor ingeschreven en Online als ISP gekozen (alles in 1 pakket).
De glasvezel is van Delta Fiber.
Aanleg van de glasvezel begon in september en midden december kwam een monteur (van een bedrijf dat was ingehuurd door Delta om de installatiewerkzaamheden te doen) om het AOP in ons huis te installeren.
De monteur zei dat binnen 1 of 2 weken de verbinding operationeel zou zijn.
Na een krappe 4 weken nemen wij contact op met het bedrijf waarom het nog niet operationeel is en wij krijgen een reactie terug dat er nog een probleem is in het wijkpunt en dat het spoedig opgelost zou worden en dat de monteur eigenlijk niet dat tijdsframe had mogen afgeven.

Een week later op donderdag 21 januari kregen we bericht van Online dat de glasvezel binnenkort operationeel zou zijn en dat het installatiepakket was verstuurd.
Ik nam dus aan dat het werk aan het wijkpunt klaar was.
Installatiepakket kwam binnen de volgende dag.

Diezelfde vrijdag krijgen weer bericht van Online dat de verbinding maandag 25 januari kunnen gebruiken.
Maandag 25 januari krijg ik een bericht van Ziggo (mijn oude ISP) dat ik ben overgestapt en dat ze de service per direct stop zetten.
Een kleine sidenote: Ondanks wat Ziggo heeft gezegt, werkt internet en tv nog (telefoon niet meer omdat het nummer is over gegaan naar Online via de overstap service), maar dat is geleende tijd en ik kan er niet van uit gaan dat dit nog lang doorgaat.

Ik installeer die maandag de apparatuur van Online, maar er komt geen licht uit de glasvezel.
Ik neem direct contact op met Online dat er geen licht op de vezel staat.
Online doet een paar testen en vind inderdaad dat er geen licht hierheen komt.
Ze willen 5 werkdagen om het te onderzoeken.
Vrijdag ochtend 29 januari krijgen wij een bericht van Online dat ze contact hebben gezocht met Delta Fiber om een onderzoek te starten.

Nu zijn we een week verder en ik ga zometeen weer eens bellen met Online over wat de status is.
Nu ga ik uit van het ergste (bereid voor voor het ergste, hoop voor het beste), dat dit nog wel een tijdje gaat duren.
Daarom de onderstaande vragen.

Wat is een redelijke termijn om te wachten voor een oplossing?
En wat kan ik redelijkerwijs vragen van Online, zowel als een tijdelijke oplossing (4G dongle bijvoorbeeld) en bijvoorbeeld gemaakte telefoonkosten?
Of moet ik Delta verantwoordelijk houden, wat mij niet handig lijkt aangezien ik dit spelletje speel via Online.
Dit is natuurlijk erg lastig aangezien het probleem waarschijnlijk niet bij Online ligt maar waarschijnlijk bij Delta.

===============
Speculatie

Wat ik vermoed wat er gebeurd is: Bedrijf dat was ingehuurd door Delta Fiber om de fysieke installatie te doen de werkzaamheden als voltooid hebben gemeld bij Delta.
Delta neemt contact op met Online en melden dat de verbinding operationeel is en dat ze kunnen starten met leveren van hun diensten.
Online start het overstap proces met als gevolg de situatie die hierhoven beschreven is.

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee