Toon posts:

controle PC build ± 1000 eur excl GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xuan117
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10-2021
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort mijn eigen PC builden. Dit wordt voor mij de eerste keer, vandaar dat ik graag nog even alles dubbelcheck met jullie. Ik heb de afgelopen weken de threads hier aandachtig gevolgd en de adviezen genoteerd; daarbij kwam ik zelf uit op de volgende PC build. Ik heb zelf al een Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition weten te bemachtigen die ik graag zou willen gebruiken voor mijn build.
Alvast veel dank voor jullie tijd en moeite!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het voornamelijk gebruiken om te gamen op 1440p, maar ik zal het ook deels gebruiken voor werk (vandaar de 32 GB ram).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 ± 100 eur excl GPU. Ik ben binnenkort in het bezit van de Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor + GPU + accessoires zijn reeds aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hieronder een klein opzetje gemaakt met de onderdelen die ik denk nodig te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag nog even willen controleren of ik niks over het hoofd zie :p. Zijn er nog onderdelen die ontbreken? Compatibility issues? Zijn er betere alternatieven? Ik hoor het graag!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
1VideokaartenAsus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition€ 0,00 € 0,00
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1VoedingenMSI MPG A750GF€ 116,05€ 116,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.028,76

Beste antwoord (via Xuan117 op 01-02-2021 14:51)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22
Setup werkt prima. Nog bespaar tips:

Als je een dichte kast neemt, kun je net zo goed de pricewatch: ASRock B550M Pro4 pakken. Je ziet het kleinere bord niet en je mist de betere stroomvoorziening niet aangezien je niet gaat overklokken. Als je graag wifi en bluetooth wil hebben is de huidige keuze natuurlijk ook goed.

Pak liever de pricewatch: MSI MPG A650GF. Die is voldoende voor deze kaart.

Geheugen kan naar pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32. Het snellere geheugen is niet 50 euro meer waard. Je wint er heel weinig fps mee in games.

Misschien kun je nog wat koeling gebruiken. De Meshify levert er 2. Nog 1x of 2x pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart/Transparant, 120mm mistaat niet in deze setup.

[Voor 18% gewijzigd door Djarune op 01-02-2021 11:18. Reden: wifi vergeten]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22

Als je een dichte kast neemt, kun je net zo goed de pricewatch: ASRock B550M Pro4 pakken. Je ziet het kleinere bord niet en je mist de betere stroomvoorziening niet aangezien je niet gaat overklokken. Als je graag wifi en bluetooth wil hebben is de huidige keuze natuurlijk ook goed.

Geheugen kan naar pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32. Het snellere geheugen is niet 50 euro meer waard. Je wint er heel weinig fps mee in games.

Misschien kun je nog wat koeling gebruiken. De Meshify levert er 2. Nog 1x of 2x pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart/Transparant, 120mm mistaat niet in deze setup.

[Voor 18% gewijzigd door Djarune op 01-02-2021 11:18. Reden: wifi vergeten]

• Xuan117
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10-2021
Djarune schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:06:

Super, dank voor je snelle reactie Djarune! Ik heb je voorstellen meegenomen in mijn build. Dit gaat hem uiteindelijk worden:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
1VideokaartenAsus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
2VentilatorenArctic P12 PWM PST Zwart/Transparant, 120mm€ 7,50€ 15,-
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB4K2/32€ 131,16€ 131,16
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,28€ 105,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,37,34

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:52
Ik vind het altijd wat twijfelachtig wanneer dit nu topic kapen wordt of wanneer het juist een topic bespaart over nagenoeg hetzelfde. Daarom toch maar even de poging hier maar excuses als een nieuw topic de voorkeur heeft dan doe ik dat!

Stel je zou dit systeem nog net iets meer willen voorbereiden op eventuele upgrades naar niveau RTX 3080 of opvolger, 4k gaming en overall iets meer future proof maken.

Waar stop je dan zeg EUR100 extra in? Voeding naar 750 watt en het geheugen dan wel alvast een tandje sneller? Toch de kast maar naar een 500DX ipv Meshify C ivm meer ruimte en koeling , CPU alvast naar een 5800x? Of is alles dan nog steeds prima en houd je die EUR100 in je zak om later bij te leggen bij de eventuele videokaart upgrade die er tzt dan gewoon zo in kan zonder andere uitbreidingen?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee