Ik heb een desktop build gemaakt mbv PC Part Picker. Dit wordt echter mijn eerste build, en ben heel nieuwsgierig of dit een goeie lijkt.
PC Build voor 1650
Ik wild graag:
- Onder de € 1800 blijven
- Minstens een i7
- Het liefst een RTX kaart
- 1,5 TB opslag
- Minstens 16 GB ram.
- Moet kunnen multitasken (Ik houd ervan om veel tegelijk open te laten staan)
- Geschikt voor 3 schermen
Ik ga hem gebruiken voor:
- Gamen (Minecraft met shaders, een keer experimenteren met RayTracing, The Witcher 3, Skyrim in VR, en opkomende games)
- Programmeren (Front-end en back-end. Moet C# projecten lokaal kunnen draaien maar ook bijv. Python en R in RStudio)
- Designen (In Adobe Photoshop en Illustrator)
- Mogelijk een keer screen en audio recording van games
- Casual dagelijks gebruik
Ik kwam eerst uit op een build met een i9 die ik mooi vond, maar dat werd ongeveer 2000, en dat vond ik iets te veel. (Voor de geinteresseerden: PC Build voor 2000)
Ik heb dit dus als basis gebruikt en ben vanuit daar gaan snijden in de kosten. Alleen het moederbord is duurder geworden omdat ik het belangrijk vind om wifi te hebben.
Zouden jullie met jullie kennis eens willen kijken wat jullie hiervan vinden? Hebben jullie eventuele aanpassingen aan te bevelen?
PC Build voor 1650
Ik wild graag:
- Onder de € 1800 blijven
- Minstens een i7
- Het liefst een RTX kaart
- 1,5 TB opslag
- Minstens 16 GB ram.
- Moet kunnen multitasken (Ik houd ervan om veel tegelijk open te laten staan)
- Geschikt voor 3 schermen
Ik ga hem gebruiken voor:
- Gamen (Minecraft met shaders, een keer experimenteren met RayTracing, The Witcher 3, Skyrim in VR, en opkomende games)
- Programmeren (Front-end en back-end. Moet C# projecten lokaal kunnen draaien maar ook bijv. Python en R in RStudio)
- Designen (In Adobe Photoshop en Illustrator)
- Mogelijk een keer screen en audio recording van games
- Casual dagelijks gebruik
Ik kwam eerst uit op een build met een i9 die ik mooi vond, maar dat werd ongeveer 2000, en dat vond ik iets te veel. (Voor de geinteresseerden: PC Build voor 2000)
Ik heb dit dus als basis gebruikt en ben vanuit daar gaan snijden in de kosten. Alleen het moederbord is duurder geworden omdat ik het belangrijk vind om wifi te hebben.
Zouden jullie met jullie kennis eens willen kijken wat jullie hiervan vinden? Hebben jullie eventuele aanpassingen aan te bevelen?