Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:17
Geen idee of dit het juiste forum is, maar ik probeer het toch.

Ik wil al een tijdje mijn HD 6870 vervangen voor een iets nieuwere kaart en nu kwam ik deze advertentie tegen > V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)

De prijs ziet er goed uit en ik wil een bod doen van 50 euro en de kaart ophalen, alleen zit ik met het mining verhaal. Heb de ballen verstand van mining, dus is het verstandig deze kaart aan te schaffen? Wat wordt er bedoeld met "gebruikssporen aanslag"? Ga ik hier op lange termijn last van ondervinden? Deze gebruiker geeft 1 maand garantie, voor zover je daar iets aan hebt met een gebruikt product.

Verder heb ik ook een paar R9's gezien (270X en 280X) voor ongeveer dezelfde prijs. Natuurlijk een wat oudere GPU, maar voor mij op zich voldoende. Deze zijn wel gewoon van een eindgebruiker en geen miningkaarten, dus ik zit te twijfelen wat te doen. Wat jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vraag even om foto's van die 'aanslag'. Dat is nogal een breed begrip.
Is het een opgedroogde druppel water op de backplate (kalk)? Of corrosie op de PCB / geoxideerd? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PD2JK schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:38:
Vraag even om foto's van die 'aanslag'. Dat is nogal een breed begrip.
Is het een opgedroogde druppel water op de backplate (kalk)? Of corrosie op de PCB / geoxideerd? :)
Precies, daar zat ik ook aan te denken. Corrosie? Lekkende mosfests? Cola? Koelpasta? Is nogal een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
Linus techtips heeft hier ooit een aflevering over gemaakt. Conclusie was toen dat geen verschil gevonden kon worden tussen een intensief gebruikte miningkaart en een "normale" gebruikte kaart.
Dus voor 60 euro kan je volgens mij prima de gok wagen.
Wel inderdaad vragen wat die aanslag/gebruikssporen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:34
Je kan ook kijken waarom je zonder meerprijs een upgrade EN een maand garantie krijgt. Bij mij klinkt dat alsof er toch iets mis moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@chrisborst Klopt, daar heb ik ook iets over gelezen. Sapphire staat normaal gesproken wel voor kwaliteit, zeker de Nitro series, alleen het woord "aanslag" i.c.m. een videokaart wil je liever niet horen. :P

Heb om foto's en uitleg gevraagd!
99ruud99 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:00:
Je kan ook kijken waarom je zonder meerprijs een upgrade EN een maand garantie krijgt. Bij mij klinkt dat alsof er toch iets mis moet zijn.
Wat bedoel je met meerprijs en upgrade? Er staat dat ze getest zijn en prima werken en de originele BIOS erop staat.

Hij is in ieder geval wel eerlijk over de aanslag. Menigeen zou er waarschijnlijk niks over zeggen. En hij heeft nog meer belangstellenden zo te zien.

[ Voor 51% gewijzigd door chim0 op 01-02-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

99ruud99 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:00:
Welke upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:34
Een 270x is toch wel een stukkie trager dan een rx570 dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
99ruud99 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
Een 270x is toch wel een stukkie trager dan een rx570 dacht ik ?
Natuurlijk, maar nogmaals voor mij meer dan voldoende. Ik loop gewoon tegen driverproblemen aan met die 6870 dus vandaar een iets nieuwere GPU. Sowieso sneller en betere ondersteuning. Ik ben geen hardcore gamer, speel eigenlijk alleen CS:Source maar zelfs daar ondervind ik problemen met die 6870. En ik wil ook CS:GO kunnen spelen dus vandaar. Maar zelfs een 270X is een upgrade t.o.v. een 6870.

Normaal is een tweedehands RX 570 rond de 90/100 euro maar dit zijn natuurlijk miningkaarten. Leuk als je hem voor 5 tientjes kan krijgen, maar als ie na een paar maanden kapot gaat, heb je er nog niks aan. Dan heb ik liever een werkende 270X of 280X.

[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 01-02-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
@chim0
Ik hoor en lees weinig verhalen van mensen dat een oudere videokaart kapot gaat. Als er een defect optreed is dit vaak nog binnen de garantieperiode van 2 jaar. Dus als ze die periode overleven is de kans groot dat ze jaren vrolijk door blijven draaien (mits je ze netjes behandeld uiteraard).
Het meest kwetsbare onderdeel is de ventilator, want verder zijn er geen mechanische onderdelen.
Dus voor die 60 euro zou ik de gok wel wagen.

Nieuw kan je bijna niks krijgen wat betaalbaar is of leverbaar.
Een jaartje terug kon je nog voor 150 euro een prima GPU kopen zoals een 1050TI, 1650 of de RX570.
Dan is nieuw kopen incl garantie nog te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@chrisborst Mijn HD 6850 is uiteindelijk ook kapot gegaan door waarschijnlijk ouderom en falende onderdelen (condensatoren?) of een combinatie daarvan. Maar ja, die was dan ook bijna 10 jaar oud en helemaal grijs gedraaid. Fan was nog prima. Dus ja, ook hardware blijft elektronica en kan altijd kapot gaan om wat voor reden dan ook.

In ieder geval, ik krijg net bericht dat de kaarten weg zijn, dus helaas pindakaas. Ik ga dan toch voor die 280X, denk ik. Is voor mij voldoende en past ook beter bij de rest van mijn PC. Zoals je ziet is mijn PC een oudje. Er is al behoorlijk wat aan vervangen en ik wou er ook niet meer geld in stoppen, dus dit is ook het laatste wat ik wilde upgraden. Het is tijd voor een nieuwe PC, maar ja centjes he..

Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:53
Overclocken kan wel de levensduur behoorlijk verkorten, zeker als ze daardoor hoge temperaturen gedraaid hebben.
Sommige miners doen dat wel andere niet geloof ik.
Pagina: 1