Vraag

• Fienesse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik zoek een smartphone en twijfel tussen de OnePlus Nord (128GB) en de Motorola One Zoom.
Ik ben gewoon om Motorola te gebruiken, maar vind de smartphones aan de zware/logge kant, zeker voor een vrouwenhand. Ik vind een goeie camera heel belangrijk en wil ook genoeg dataopslag. En de smartphone mag dus niet té zwaar zijn.

De OnePlus kan ik kopen voor +/- 374 euro. De Motorola voor 278 euro.

Mijn man heeft deze Motorola en is er heel tevreden over.

Maar welke zouden jullie kiezen? De prijs speelt voor mij ook wel mee. Ik vind 400 euro voor een smartphone behoorlijk veel. Dus als ik de OnePlus koop zou die wel enkele jaren moeten meegaan (met mijn huidige telefoon deed ik vier jaar!).

Ik weet dat Motorola geen updates meer geeft voor de One Zoom en dat deze dus op Android 10 zal blijven draaien. Maar is dat echt een groot probleem?

En is de OnePlus op cameravlak echt stukken beter dan de One Zoom?

Verder las ik nog dat de OnePlus Nord bij heel wat mensen problemen geeft IVM de gevoeligheid van het scherm (haperingen, traag). Dat zou natuurlijk niet zo fijn zijn... Ervaringen hiermee?

Alvast bedankt voor de tips!

[Voor 37% gewijzigd door Fienesse op 01-02-2021 09:50]

Alle reacties

Ik heb op dit moment een Oneplus Nord. Ik draai de beta versie van Android 11 (toestel kwam uit met Android 10, krijgt binnenkort officieel 11, en volgend jaar 12). Toestel is nu een 1/2 jaar uit en krijgt gegarandeerd 3 jaar support, mogelijk langer want het toestel is enorm populair, en er is ook veel custom rom support voor ondertussen..
Ik merk geen enkel probleem met traagheid of haperingen. Let wel op dat als je commentaar leest over dit toestel dat het ook over dit toestel gaat en niet over de Nord N10 of Nord N100, welke beide beduidend slechter zijn.

Mijn advies rondom je andere keuze, als je Motorola overweegt, neem er een die recent uitgebracht is, en die 5G ondersteunt aangezien 2G en 3G afgeschaald worden momenteel, en 4G minder bereik heeft dan bijvoorbeeld 2G.

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-02 05:55
@Fienesse ik zit in exact dezelfde overweging. Ik heb qua smartphones alleen goede ervaringen met OnePlus en Motorola. Nu was ik aan het zoeken in deze merken en een belangrijk voorwaarde voor mij is dat de telefoon goede foto's moet kunnen maken. En kwam ik bij dezelfde twee uit als jij. Ik had in de selectiecriteria ook nog aangegeven vanaf 01-08-2020. Dan komt de One Zoom toch boven terwijl eigenlijk de introductie van dit model in 2019 was. En Motorola is sowieso niet zo scheutig met updates, dat is eigenlijk het grootste minpunt waar ik mee zit in deze keuze. Daarentegen heeft de zoom een oled scherm en de Nord niet. Ik neig eigenlijk toch het meeste naar de zoom. Heb jij al een keuze gemaakt?
Song schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:16:
@Fienesse ik zit in exact dezelfde overweging. Ik heb qua smartphones alleen goede ervaringen met OnePlus en Motorola. Nu was ik aan het zoeken in deze merken en een belangrijk voorwaarde voor mij is dat de telefoon goede foto's moet kunnen maken. En kwam ik bij dezelfde twee uit als jij. Ik had in de selectiecriteria ook nog aangegeven vanaf 01-08-2020. Dan komt de One Zoom toch boven terwijl eigenlijk de introductie van dit model in 2019 was. En Motorola is sowieso niet zo scheutig met updates, dat is eigenlijk het grootste minpunt waar ik mee zit in deze keuze. Daarentegen heeft de zoom een oled scherm en de Nord niet. Ik neig eigenlijk toch het meeste naar de zoom. Heb jij al een keuze gemaakt?
De datum selectie gaat op plaatsing in de Pricewatch, niet op moment dat telefoon op de markt gekomen is. Vaak gaat dat ongeveer gelijk op, maar niet altijd.

OnePlus Nord heeft wel degelijk een 90hertz OLED scherm. Ik heb er zelf een.

• Song
swhnld schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:43:
[...]
OnePlus Nord heeft wel degelijk een 90hertz OLED scherm. Ik heb er zelf een.
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken, ik was naar de N10 aan het kijken.

• Fienesse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-11-2022
Neen, ik twijfel nog steeds. Alle feedback of ervaringen zijn nog steeds welkom!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:57
Fienesse schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:45:
Neen, ik twijfel nog steeds. Alle feedback of ervaringen zijn nog steeds welkom!
Ik heb zelf 0,0 ervaring met Motorola dus daar kan ik je niet veel over vertellen

Ik heb zelf altijd Iphone gehad (7 X en 11pro) toen wilde ik toch weer is terug naar Android en een Samsung S10+ gehaald (toen het nieuwste model) en nu sinds 3 maanden de S10 de deur uit en een OnePlus Nord genomen. Wat een verademing echt super snel en snappy! Kan niks meer zeggen dan dat je heel veel plezier van een OnePlus gaat hebben. Mijn collega heeft al jaren OnePlus telefoons en spreekt er alleen maar Lof over.

Overgens weet ik niet of je het toestel los wil kopen of in combinatie met een abbo maar ik had hem voor €310 bij een Tele2 abonnement.

• Song
De laatste week is de prijs van de One Zoom jammer genoeg onverklaarbaar gestegen. Ik zat juist te wachten dat ie op of onder de 250 euro kwam. Nu is de One Zoom bijna net zo duur als de Motorola Moto G 5G Plus en nog duurder dan de OnePlus Nord N10 5G Blauw.

• kamieldevisser
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 01:48
Even ter informatie: de oneplus 9 serie wordt over drie dagen bekend gemaakt. Misschien dus handig om te wachten met het aanschaffen van een telefoon. Kans bestaat dat je toch voor de 9 wil gaan -- of dat de nord goedkoper geprijsd wordt wanneer de 9 uit is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee