Toon posts:

Aansluiten powerswitch moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gezien de voortdurende ellende met het plotseling opstarten van mijn PC, heb ik besloten door de zure appel heen te bijten en moederbord/processor/geheugen te vernieuwen. Op zich, na 7 jaar trouwe dienst sowieso geen gek idee.

Ik heb een nieuw 'upgrade' setje gekocht: AMD Ryzen 5, 2600, Ashrock B450M Pro4 en Corsair DDR4 geheugen. Nu is alleen het probleem: ik wil mijn oude Case houden: Bitfenix Merc Beta, alleen heb ik daar (uiteraard..) het boekje niet meer van. En toen ik de power schakelaar (system panel header) lostrok, bleek die uit een aantal minieme stekkertjes te bestaan, met de diverse led's (daar staat keurig + en - op), maar bij power en reset staat niets. Maakt dat wat uit, heeft iemand een idee wat + en - is: ik kan nergens een manual v.d. Bitfenix vinden, behalve een of andere PDF-Manuals, die mijn creditcard info wil ! Dat doe ik dus maar niet.

En dan nog een vraagje: er zijn 4 geheugenbanks. Ik heb 2 strips van 8 GB. De eerste geheugenbank wordt vrijwel geblokkeerd door de koeler, maakt het dan wat uit als ik 2 en 3 gebruik ? Vroeger maakte dat eigenlijk niets uit, maar systemen zijn veel, veel sneller en dus kritischer geworden.

...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
Als je in de manual van je bord had gekeken zag je dat je A2 B1 (2 en 4) moet gebruiken. Dus op zich is het goed dat je die vraag hier stelt. Dat het eerste slot is geblokkeerd maakt niet uit.

Wat betreft je stekkers: het is vrij standaard. Ook bij mij stond er enkel + en - op. Gewoon op de juiste plek erin steken. Kijk ook eens op YouTube.
Als je power en HD verkeerd om plugt gaat het verkeerde lampje branden xD. Op zich kan het geen kwaad. Je kan dan altijd nog omwisselen.

[Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 01-02-2021 07:22]

• 99ruud99
Ehm, op de stekkers staat letterlijk powerled met een +.onderin tekst en een - bovenin tekst.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
Hoe je power en reset switch aansluit maakt niet uit, het gaat puur om het verbinding maken tussen de twee pinnetjes.

• Niet online
99ruud99 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:24:
Ehm, op de stekkers staat letterlijk powerled met een +.onderin tekst en een - bovenin tekst.
klopt .. op de led's wel, maar op de power/reset switch staat alleen power sw en reset sw

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 93050 op 01-02-2021 07:42]

• 99ruud99
Je power switch is toch ern rode en gele kabel. Rood is +.

• Niet online
Perfect.. dit zocht ik. Ik ben nu op mijn werk, ik kijk vanavond

• Niet online
Perfect.. dit zocht ik. Ik ben nu op mijn werk, ik kijk vanavond, ik neem aan dat dit ook voor reset geldt

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:21
Anoniem: 93050 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:14:
Perfect.. dit zocht ik. Ik ben nu op mijn werk, ik kijk vanavond, ik neem aan dat dit ook voor reset geldt
Het maakt eigenlijk niet uit voor de power/reset switch. Enige wat de knop doet is verbinding maken tussen de twee pinnetjes. Je kan de power/reset zelfs "indrukken" door iets van metaal tussen beide pinnetjes te houden.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee