Bestaat er een passief gekoelde videokaart waar je 1440p 144hz op haalt? Ik hoef niet te gamen, slechts mijn Ryzen van beeld te ondersteunen. Mijn huidige videokaart haalt deze resolutie en verversing niet.
Vraag
Alle reacties
Ja, maar dan is het volledig afhankelijk van koeling in je kast.
Wat heb je zelf al gevonden?
Wat heb je zelf al gevonden?
Volgens mij heb ik niet goed gekeken en is bijvoorbeeld de MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC een prima oplossing. Een reguliere mini atx.
[Voor 9% gewijzigd door Hendrik A op 01-02-2021 01:10]
Ik zou net wat sterker gaan, maar hangt volledig af van je budget.
Waarom hou je vast aan de 144Hz als je niet gaat gamen? Voor zover ik weet heb je er behalve bij het gamen niet enorm veel baat bij..
Ik denk browsen? Ik zie het verschil wel tussen 60Hz en 120Hz tijdens het scrollen van een pagina of het bewegen van mijn muis. Ik vind zelf 60Hz ook nog wel acceptabel.Inrage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
Waarom heb je 144Hz nodig als je niet gamed?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor
@Hendrik A De GT1030 voldoet prima. Pak dan de pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC, want die kan 2 van zulke schermen aan.
[Voor 18% gewijzigd door Djarune op 01-02-2021 09:57]
Goede vraag, ik heb een Samsung Space uit esthetische en ruimtelijke overwegingen welke 144hz aan kan. Mijn desktop kan dat niet, maar mn werk laptop (HP zbook) kan het wel. Het viel me sinds het thuiswerken in december (werk niet zoveel thuis) op dat ik het toch wel rustiger vind kijken als ik lang achter de computer zit. VandaarInrage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
Waarom heb je 144Hz nodig als je niet gamed?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor

i7 ivy bridge 16GB DDR 3, twijfel soms of een nieuwe intel i5 met video onboard niet net wat gunstiger is.geforce5_guy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:04:
Wat zijn de specs van de computer waar het over gaat?
Voor browsen en filmpjes kijken heb je absoluut geen krachtige videokaart nodig,ookniet om 144fps op 1400 te halen. Ik zou dus in dat geval niet eens naar een videokaart kijken, maar naar een cpu met integrated graphics. dus bijvoorbeeld een AMD 3200G. Alle AMD cpu's met een G aan het einde van de naam hebben een integrated graphics unit.
Als je om de 1 of andere reden al een cpu hebt die dat niet heeft, zou ik gewoon het goedkoopste kopen wat je kunt vinden. Die 1030 is dus helemaal prima.
Als je om de 1 of andere reden al een cpu hebt die dat niet heeft, zou ik gewoon het goedkoopste kopen wat je kunt vinden. Die 1030 is dus helemaal prima.
Pagina: 1