• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik gebruik een iPhone en iCloud for Windows. Als ik een foto maak op de iPhone wordt deze geupload naar iCloud, alwaar mijn laptop met iCloud for Windows (nieuwste versie, gedownload uit de Win10 app store) deze weer downloadt. So far so good, hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Maar sinds ik een iPhone 12 gebruik downloadt iCloud for Windows niet meer de volledige resolutie. Ik maak een foto op de iPhone 12, de resolutie van de foto is 4032x3024. Op de PC komt dezelfde foto tevoorschijn met een resolutie van 2048x1536.

Ik ben hierdoor foto's kwijtgeraakt. Ik ga ervanuit dat de foto's net zoals bij de vorige iPhone gewoon in volledige resolutie op de PC terechtkomen en na een snelle check of alles compleet is verwijder ik ze weer uit iCloud. Nu blijkt dus dat ik van veel foto's niet meer de volle resolutie heb. WTF Apple!

Vandaag wilde ik een foto wat beter bekijken en viel me op dat hij bij het inzoomen op de PC niet zoveel groter werd. Dus even gecontroleerd en de resolutie op de PC is gewoon de helft. Als ik dezelfde foto op de iPad bekijk heeft hij wel de volledige resolutie, dus het probleem lijkt te worden veroorzaakt door de manier van downloaden door iCloud for Windows. Als ik met een 3rd party app de foto's van de iPhone naar de PC kopieer, hebben ze ook de volledige resolutie.

Meer mensen dit opgevallen? Misschien een oplossing? Of moeten we zelf weer aan de slag met apps om het zoveelste prutswerk van Apple op te lossen?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27
Helaas maar nee.
Overigens denk ik eerder dat het je nu pas opvalt. Dit is al jaren zo.
Zie ook deze reddit post uit december 2017:
https://www.reddit.com/r/...ad_full_resolution_photo/

Uit mijn hoofd wat wel werkte is syncen met de kabel. of handmatig downloaden uit iCloud.

Let op dat je overigens nu niet naar Google Photos gaat want die doet hetzelfde.

[Voor 17% gewijzigd door Pendora op 31-01-2021 23:29]

• PhilipsFan
Die Reddit post gaat over downloaden vanaf de iCloud website, die gebruik ik niet.

Het is letterlijk begonnen met de iPhone 12. Ik gebruik iCloud al tijden voor het downloaden van mijn foto's. Die hebben allemaal een normale hoge resolutie. Vanaf de eerste foto met de iPhone 12 gaat het mis.

Ik kan nergens een optie vinden in de instellingen voor iCloud voor Windows om de resolutie in te stellen. Op iDevices kun je dit wel kiezen in de instellingen, je houdt dan een lagere resolutie op je device om ruimte te besparen maar het origineel komt in iCloud. Maar op Windows wordt die keuze voor je gemaakt. Blijkbaar.

[Voor 50% gewijzigd door PhilipsFan op 31-01-2021 23:56]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben bang dat 't toch echt aan de 'Windows App' ligt. Download die foto eens middels je browser nadat je daar ingelogd bent op je iCloud account.

Foto's welke ik met m'n iPhone gemaakt heb en welke ik vervolgens in de 'Photo App' op m'n MacBook Pro open hebben gewoon de originele / volledige resolutie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je ze verwijderd uit iCloud is het toch logisch dat de originelen niet meer beschikbaar zijn? Dat krijg je zelfs te zien als waarschuwing zodra je foto’s wil verwijderen. Dat het voorheen ‘werkte’ wil natuurlijk niet zeggen dat alles ging zoals je dacht; zo kan de resolutie op de pc wel gelimiteerd zijn bijvoorbeeld. Volgens mij gebruik je icloud niet op de manier zoals het bedoeld is... en ja daar heb je nu dus (pas)last van. Dus volgende keer foto’s importeren van je iPhone via een kabeltje en niet meer op deze ‘foute’ manier.

• PhilipsFan
Icephase schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:49:
Volgens mij gebruik je icloud niet op de manier zoals het bedoeld is... en ja daar heb je nu dus (pas)last van. Dus volgende keer foto’s importeren van je iPhone via een kabeltje en niet meer op deze ‘foute’ manier.
Waar slaat dit op? ICloud is precies bedoeld om op deze manier te gebruiken. Je maakt een foto, hij wordt geupload en komt daarmee op al je devices. Inclusief Windows devices als je daar de betreffende app op draait. Er staat nergens dat het in een lagere resolutie op Windows devices komt, je kunt dat ook nergens instellen. Alleen op IOS devices kun je dat instellen.

Nogmaals, het heeft altijd goed gewerkt. Ik kreeg altijd gewoon een volledige resolutie van de foto op m'n Windows PC via de iCloud for Windows app. Maar sinds de iPhone 12 dus niet meer.

Het is alsof niemand het probleem begrijpt, of wil begrijpen. Foto's via een kabeltje importeren? We leven niet meer in 2010 he...
Will_M schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:02:
Ik ben bang dat 't toch echt aan de 'Windows App' ligt. Download die foto eens middels je browser nadat je daar ingelogd bent op je iCloud account.

Foto's welke ik met m'n iPhone gemaakt heb en welke ik vervolgens in de 'Photo App' op m'n MacBook Pro open hebben gewoon de originele / volledige resolutie.
Ja, ze staan ook wel in hoge resolutie op iCloud. Dat hoef ik niet te controleren, want op een ander IOS device komen ze wel op de hoge resolutie. Het ligt aan de Windows app. Maar waarom gebeurt het alleen bij de iPhone 12? En waarom kun je het nergens instellen?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27
PhilipsFan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:54:
Die Reddit post gaat over downloaden vanaf de iCloud website, die gebruik ik niet.

Het is letterlijk begonnen met de iPhone 12. Ik gebruik iCloud al tijden voor het downloaden van mijn foto's. Die hebben allemaal een normale hoge resolutie. Vanaf de eerste foto met de iPhone 12 gaat het mis.

Ik kan nergens een optie vinden in de instellingen voor iCloud voor Windows om de resolutie in te stellen. Op iDevices kun je dit wel kiezen in de instellingen, je houdt dan een lagere resolutie op je device om ruimte te besparen maar het origineel komt in iCloud. Maar op Windows wordt die keuze voor je gemaakt. Blijkbaar.
In de reacties werd over eerder gesproken in combinatie met het programma. Had ik er wel even bij kunnen zetten.

Je bent overigens niet de enige:
https://discussions.apple.com/thread/252001133
Voor 1 gebruiker was het opgelost door een oude versie van het programma te downloaden op de site van Apple zelf in plaats van de MS App Store.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee