Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies bij aankoop laptop voor streamen op Twitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samanhaze
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 23-03 21:57
Hoi!

Ik ben op zoek naar een laptop (ik wou eerst nog een pc, maar aangezien ik dit jaar met school begin en daarvoor ook een degelijke laptop nodig heb, schaf ik liever een laptop aan) waarmee ik kan streamen naar Twitch. Hiervoor gebruik ik mijn pc (waar ik dus de game op speel) die ik dan aansluit aan de laptop door middel van een capture card. De laptop moet dus kunnen streamen in een redelijke kwaliteit (minimaal 720p) en ook een elgato capture card aankunnen. Mijn budget zit tussen de 400 en 550 euro. Ik zelf heb zeer weinig verstand van pc's/laptops en de specs, vandaar dat ik hier om advies vraag. Ik heb een kleine selectie gemaakt via marktplaats (op basis van prijs en wat mij 'redelijk' leek). Ik vraag mij dus af welke van deze (of misschien heeft u een andere die je mij kan aanraden binnen het budget) het beste is om te streamen. Omdat ik hem ook voor school nodig heb zou het fijn zijn als het een beetje een stevige laptop is en dat de accu duur ook lang is. De specs zijn gekopieerd en geplakt van marktplaats, dus excuus als er iets onduidelijk is of ontbreekt. Alvast bedankt voor de advies!

Al de onderstaande laptops kosten 450,-
LAPTOP1:
Lenovo 80SR
(Systeem-SKU LENOVO_MT_80SR_BU_idea_FM_Lenovo ideapad 510-15ISK)
Geheugen: 8 gig geheugen
Videokaart: Nvidia GeForce 940MX
Processor : i7-6500U

LAPTOP2:
Lenovo Legion Y520

Processor: Intel core i7 7700HQ
Videokaart:GTX 1050ti 4GB
Werkgeheugen: 8GB DDR4
128GB SSD
1TB HDD

LAPTOP3:
Lenovo IdeaPad S340-15API 15,6"
AMD Ryzen 7 3700U 2,3Ghz + Turbo Boost 4.0 Ghz + Radeon RX Vega 10 Graphics(net iets beter dan NVIDIA MX150) + 512GB SSD + 8GB RAM + Full HD + Windows 10 + HDMI Poort + 2x USB 3.2 + USBC Poort!

LAPTOP4:
Dell Latitude E6520
Specificaties
Intel Core i7-2760QM (Quad) @ 2.40 GHz (2de gen) Turbo 3.50 GHz
8GB DDR3 Geheugen
240GB SSD Harde schijf
15.6 inch Beeldscherm
1920x1080 (Full HD) Resolutie
NVIDIA NVS 4200M + Intel HD Graphics Videokaart
VGA aanlsuiting
HDMI aanlsuiting
3x USB 2.0

LAPTOP5:
HP Zbook 15 G2
Besturingssysteem: Windows 10 Pro
Schermgrootte: 15,6"
Schermresolutie: 1920x1080
Processor: Intel Core - i7
Processor type: 4810MQ @ 2,80GHz (Turbo tot 3,80GHz)
Intern werkgeheugen: 16GB
Harde schijf: 256GB SSD
DVD-speler: Geen DVD-drive
Videochip: Nvidia Quadro K2100M
Videoaansluiting: Displayport
Webcam: Ja
Bluetooth: Bluetooth 4.0
USB 2: 1x
USB 3: 3x

Alle reacties

• Darksequence
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-06 23:28
Je geeft aan dat ie ook voor school moet kunnen worden gebruikt, wat zijn de verwachtingen denk; stevigheid, accuduur en softwarepakket?

• samanhaze
Darksequence schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:11:
Je geeft aan dat ie ook voor school moet kunnen worden gebruikt, wat zijn de verwachtingen denk; stevigheid, accuduur en softwarepakket?
Excuus, dat was ik vergeten erbij te zetten. Ja wat u zegt zou zeker fijn zijn.

• Darksequence
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-06 23:28
Hahaha wait let me rephrase:

Hoe lang moet ie het op de batterij kunnen volhouden?

Hoe sterk moet ie zijn?

Welke software moet ie kunnen draaien?

:')

• samanhaze
Darksequence schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:36:
Hahaha wait let me rephrase:

Hoe lang moet ie het op de batterij kunnen volhouden?

Hoe sterk moet ie zijn?

Welke software moet ie kunnen draaien?

:')
Oh hahahahahahah, ja ik heb daar echt geen verstand van, ik zou echt niet weten wat een normale accuduur is of hoe sterk. Welke software die moet draaien weet ik ook niet. Het moet gewoon een gemiddelde laptop zijn waarmee ik goed kan streamen en die ik ook voor school kan gebruiken (hoeft geen zware gekke programma's aan te kunnen, een Excel wel bijvoorbeeld maar dat kan iedere laptop wel denk ik)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True