Toon posts:

Offerte aannemer; iemand frisse blik erop ?

Pagina: 1
Acties:

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03 16:35
Ik ga flink verbouwen en dat laat ik grotendeels doen.

Na flink zoeken heb ik uiteindelijk 3 offertes gekregen voor dezelfde klus.

ik heb echter de ballen verstand van verbouwen op deze schaal. Wie wil er eens meekijken en zien of het bedrag beetje normaal is, of ik ets vergeten ben en waar ik aan moet denken bij laatste gesprek voor def.akkoord. Hij was niet goedkoopste en niet de duurste

Klus behelst:

uitbouw woning met 4.95*4. , aanleggen vloerverwarming, creeeren van bijkeuken in de garage.

Volledig afgewerkt (dus stucwerk),
schilderwerk beneden is ong. 3500 incl.btw zit niet in offerte.
Nieuwe garagedeuren, voordeur, achterdeur, tussendeur.

Meterkast moeten we ook nog doen maar aangezien we een kookgroep laten aanleggen kan dat allemaal in 1 x .
Ze maken ook de aansluitingen voor de keuken obv technische tekeningen

]Ik moet nog navragen of de vloerverwarming in te stellen is per ruimte
Is het raar als stucadoor laat langskomen van te voren om vast te stellen wat er exact gedaan moet worden ?
voor mij is het nl. onduidelijk hoeveel uur er aan stucadoorswerk inzit
Garage (bijkeuken) aftimmeren zit er niet in (dus plafond maken en muren/vloeren betegelen.

Is het maken van een tekening standaard ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:20
En dit is dan de goedkoopste offerte? Of hoe zit dat?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-03 10:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Of het redelijk is of niet weet ik niet, maar ben bang dat dat de prijs voor nu is.
Ik ben zelf ook op zoek naar een aannemer die mijn zolder wilt verbouwen. De enige offerte na 3 maanden zoeken die ik heb is 22000 euro (Dakkappel, verdeling in twee kamers en overloop, vliering, elektriciteit, verleggen wasmachineaansluiting, veluxraam).

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Is dit wat je kreeg of heb je het overgetypt in Word? Ik vind het erg amateuristisch, en dat voor een offerte van 50k..

Sowieso bij welke aannemer dan ook nooit meer dan 25% aanbetalen en de laatste 10% (of meer) pas betalen nadat alles klaar is. Als de aannemer daar niet in mee gaat zou ik een andere zoeken.
En neem alvast een rechtsbijstandsverzekering.
Technisch heb ik geen verstand, maar met bovenstaande 2 punten verklein je het risico op een financiële domper.

[Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2021 22:31]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 22:49
Kijk of je de rc waarde kan verhogen. Zeker voor het dak.
Laat dakleer vervangen door epdm.
Wat is de isolatie van de vloer?
Extra loze leidingen naar meterkast, bv voor coax, utp? Voorbereiding airco?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Je gaat een aanbouw doen aan je bestaande woning zo te zien.
Je bouwt 12m2 bij met nieuwe kunststof kozijnen, lichtkoepel, verwarming en elektra, en laat de gehele beneden verdieping opnieuw stuccen.

Ik vind het geen absurd bedrag. Wij hebben 2 jaar geleden een offerte opgevraagd voor 18m2 bij te bouwen en zaten casco op 40k (zonder verwarming, elektra, loodgieterswerk) we hadden in een aangepast ontwerp een mega glazen pui opgenomen waardoor het totaal op 60k kwam. (Regio Zuid-Limburg)

Hoe dan ook, zeker in deze tijd waarin je toch op de top van de markt zit, en mensen in de bouw schaars zijn kan een aannemer eigenlijk vragen wat ie wilt.

Heb je een specificatie voor dit werk? Werkt ie met onderaannemers?
Bijv. dat je per post kan zien wat de kosten zijn. Je zou dan eens offertes voor bijv. het storten van het beton, het elektra en loodgieterswerk op kunnen vragen, maar ik voorzie op voorhand een discussie met zo'n aannemer over de prijs. Als jij aan komt met: ja maar dit, ja maar dat, dan zegt ie regel het maar lekker zelf dan.

Enige wat je kan doen is onderhandelen over de prijs, opletten op de btw tarieven die er gerekend worden (zie https://www.belastingdien...erkzaamheden_aan_woningen)

Nog een tip die ik je wil meegeven is, bespreek met de aannemer/stukadoor hoe men de overgang van de bestaande woning naar de aanbouw het beste af kan werken (bijv. dilatatie profiel) want het gaat altijd werken en je krijgt altijd scheurvorming, maar door er van te voren zoveel mogelijk aan te doen kun je het inperken tot het minimale. Als alternatief als je geen scheurvorming wilt, kun je overwegen de woning te behangen met glasvlies. Dan ga je het doorgaans niet zien. Zelfde met de plafond overgang.

discogs

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:19
Ik vind de prijs extreem duur, want als ik het goed begrijp is het alleen 1 verdieping die wordt uitgebreid?

Maar goed aannemers kunnen vragen wat ze willen en als mensen ze blijven betalen geef ik ze groot gelijk.

Maar een uitbouw van 4.5x4
Ter vergelijking een afgewerkte geinsoleerde garage van 5x6 kost via aannemer meestal nog geen 25k
Dit komt met meer muren etc.

• mevrouwKees_1
Dit is niet de goedkoopste , niet de duurste. Midden qua prijs Bij hem had ik beste gevoel, kwam zelf met goede ideetjes en drong nergens op aan

Ik vind het zelf geen rare prijs voor wat ik krijg Ik had gehoopt op 50.000 uit te komen maar gezien de extra's vind ik het zelf niet raar.

Uitbouw is 4 meter diep , 4,95 breed. , dus 20m2.

Het is HR++ glas (ik heb ook eea aan email al gewisseld) dit is de offerte geknipt en geplakt.

RC waarde : check, ga ik navragen
Dak bedekking: epdm , ga ik navragen
Loze leidingen: vraag ik na
Airco: nee, willen we niet, ons huis trekt de hitte wel (en wij ook)
Specificatie: ik ga in afrondend gesprek even goed alles in stukjes hakken .
Overgang woning: hebben we het wel over gehad, maar kan even niet meer terughalen hoe dat ook al weer zat, ga ik nog een keer navragen en op papier laten zetten.

Onderhandelen over de prijs.. ik heb werkelijk geen idee wat er nog af kan. Vandaar dat ik bij wil weten hoeveel uur hij rekent voor stucwerk, dat kan misschien beter op basis van nacalculatie.

We spraken af dat hij de planning op papier zet, dus week X start dit,week Y dit etc.zodat we weten waar we zitten qua werk.Keuken en vloeren en schilder moeten allemaal in die planning mee en dat kon .

Hij werkt niet met onderaannemers. Alleen stucadoor besteedt hij uit.

BTW is zoals het hoort laag voor stucadoor oa

Ik ga absoluut niet zelf alles regelen, veel te veel gedoe en ik weet er te weinig vanaf. En voor ieder deel aparte offertes op te vragen heb ik over gedacht maar ik vind dat echt teveel gedoe en weet dat ik daarom ook meer betaal dan alles los, maar dan is het gedoe ook zijn werk en niet mijn.

• mevrouwKees_1
badboyqxy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:30:
Ik vind de prijs extreem duur, want als ik het goed begrijp is het alleen 1 verdieping die wordt uitgebreid?

Maar goed aannemers kunnen vragen wat ze willen en als mensen ze blijven betalen geef ik ze groot gelijk.

Maar een uitbouw van 4.5x4
Ter vergelijking een afgewerkte geinsoleerde garage van 5x6 kost via aannemer meestal nog geen 25k
Dit komt met meer muren etc.
Nee.. het is aanbouw, bijkeuken creeeren, nieuwe deuren, schuifpui, voordeur achterdeur, stucadoor, vloerverwarming , aanslutingen keuken en alles. Dus niet zomaar aanbouw neerplempen maar alles zo klaar dat er alleen maar schilder en behanger in hoeft (oja.. en vloerenboer).

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:32:
Dit is niet de goedkoopste , niet de duurste. Midden qua prijs Bij hem had ik beste gevoel, kwam zelf met goede ideetjes en drong nergens op aan

Ik vind het zelf geen rare prijs voor wat ik krijg Ik had gehoopt op 50.000 uit te komen maar gezien de extra's vind ik het zelf niet raar.

Uitbouw is 4 meter diep , 4,95 breed. , dus 20m2.

Het is HR++ glas (ik heb ook eea aan email al gewisseld) dit is de offerte geknipt en geplakt.

RC waarde : check, ga ik navragen
Dak bedekking: epdm , ga ik navragen
Loze leidingen: vraag ik na
Airco: nee, willen we niet, ons huis trekt de hitte wel (en wij ook)
Specificatie: ik ga in afrondend gesprek even goed alles in stukjes hakken .
Overgang woning: hebben we het wel over gehad, maar kan even niet meer terughalen hoe dat ook al weer zat, ga ik nog een keer navragen en op papier laten zetten.

Onderhandelen over de prijs.. ik heb werkelijk geen idee wat er nog af kan. Vandaar dat ik bij wil weten hoeveel uur hij rekent voor stucwerk, dat kan misschien beter op basis van nacalculatie.

We spraken af dat hij de planning op papier zet, dus week X start dit,week Y dit etc.zodat we weten waar we zitten qua werk.Keuken en vloeren en schilder moeten allemaal in die planning mee en dat kon .

Hij werkt niet met onderaannemers. Alleen stucadoor besteedt hij uit.

BTW is zoals het hoort laag voor stucadoor oa

Ik ga absoluut niet zelf alles regelen, veel te veel gedoe en ik weet er te weinig vanaf. En voor ieder deel aparte offertes op te vragen heb ik over gedacht maar ik vind dat echt teveel gedoe en weet dat ik daarom ook meer betaal dan alles los, maar dan is het gedoe ook zijn werk en niet mijn.
Welke betalingscondities heb je afgesproken? (sorry ik blijf erop hameren ;))

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• mevrouwKees_1
Sport_Life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Welke betalingscondities heb je afgesproken? (sorry ik blijf erop hameren ;))
1e termijn 5% bij opdracht
2e termijn 10% bij start werkzaamheden
3e termijn 25% gereed fundering
4e termijn 55% bij wind en waterdicht
5e termijn 5% 1 dag voor oplevering

Dit is wat er op hun offerte staat. Ik denk dat ik zelf nog iets doe aan oplever keuring

En RB verzekering specifiek voor wonen heb ik idd vorig jaar afgesloten ..

[Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 31-01-2021 22:42]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Dit is wat er op hun offerte staat. Ik denk dat ik zelf nog iets doe aan oplever keuring
Dat betekent dat je 95% hebt betaalt als ze de binnenkant nog moeten afwerken.
Ik zou hier nog eens kritisch naar kijken en een tegenvoorstel doen.

[Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2021 22:48]

• mevrouwKees_1
@Sport_Life wat is dan een redelijk tegenvoorstel ?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17
Paar vraagjes/opmerkingen
- vloerverwarming : is dat op basis van 10cmhoh?
-isolatie rc 4,5 betreft dat zowel wanden als vloer
- hoe wordt buitenkant van je dak opgeleverd ? Nog boeiboorden (opgeschilderd? Gegrond?

- wat voor kichtkoepel?glas /kunststof? Hoe wordt het binnen afgewerkt (besproken of niet)

Qua betaling zou je kunnen voorstellen 30% bij wind dicht, 25% na stucwerk, 5% na finale oplevering?

[Voor 12% gewijzigd door brokenp op 31-01-2021 22:54]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

In ieder geval minimaal 5% na oplevering en niet een dag ervoor. Je gaat met de keurder door de woning en als de keurder akkoord is betaal je de laatste 5%.

Verder zag de betaling van onze nieuwbouwwoning er als volgt uit, dit zou je als leidraad kunnen gebruiken (wel veel simpeler dan en grond eruit, dus overige gaat 40% omhoog) en aangegeven dat dit conform Woningborg garantie is (dus algemeen geaccepteerd).

Termijn 1 (grond) 40%
Termijn 2 (start bouw) 3%
Termijn 3 (ruwe bg) 12%
Termijn 4 (ruwe 1e vd) 4%
Termijn 5 (ruwe 2e vd) 4%
Termijn 6 (gevels bg) 4%
Termijn 7 (gevels vd) 4%
Termijn 8 (waterdicht dak) 7%
Termijn 9 (dekvloeren) 6%
Termijn 10 (stuc, spuit etc) 7%
Termijn 11 (oplevering) 6%

[Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2021 23:12]

• mevrouwKees_1
brokenp schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:52:
Paar vraagjes/opmerkingen
- vloerverwarming : is dat op basis van 10cmhoh? Geen idee ;)

-isolatie rc 4,5 betreft dat zowel wanden als vloer, Moet ik even navragen

- hoe wordt buitenkant van je dak opgeleverd ? Nog boeiboorden (opgeschilderd? Gegrond? Keralit boeibord of hoe zoiets mag heten

- wat voor kichtkoepel?glas /kunststof? Hoe wordt het binnen afgewerkt (besproken of niet) https://www.vlakkelichtkoepel.nl/configurator/stap2/ incl. electrische zonwering. Afwerking van plafond valt dit onder. Maar zal even om duidelijke omschrijving in def. offerte vragen om misverstanden te voorkomen

Qua betaling zou je kunnen voorstellen 30% bij wind dicht, 25% na stucwerk, 5% na finale oplevering?

[Voor 3% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 31-01-2021 22:59]

• loewie1984

loewie1984

Die 2197 eu krijg je er zeker toch vanaf. Heb je een mooi rond bedrag.

Argument wat ook goed werkt (i shit you not) is zeggen: ja sorry ik wil het wel maar dit krijg ik bij mijn vrouw er nooit doorheen.

Zeggen dat je rekening gehouden had met zo’n 45k en kijken of hij zelf nog ietsjes jouw kant uit beweegt. Bedoel de volle mep betalen kan altijd nog, en 5% tot 10% korting op zo’n bedrag is toch de moeite waard.

Ik denk dat je qua offerte gewoon goed zit voor 20m2

Succes

discogs

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:16
mevrouwKees_1 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:40:
[...]

En RB verzekering specifiek voor wonen heb ik idd vorig jaar afgesloten ..
Die 5% doet hem geen centje pijn ofwel jouw stok om mee te slaan doet hem niet zeer.
Beetje afhankelijk van hoe en wat is het typisch 30 tot 40pct voor materiaal. Dat zou je aan kunnen betalen maar wij hebben hier nog nooit iemand aanbetaald (+/-100k verbouwing met meerdere uitvoerders/zaken die er allemaal voor minstens 10k inhangen) omdat ze allemaal snappen dat een goed lopend bedrijf voorraden kan hebben en een tevreden klant betaald.
Misschien ook een frisse insteek?

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik vind het helemaal geen rare prijs. Wij waren voor een uitbouw van 20m2 im 2019 al 60000 kwijt. Laatste termijn betaal ik echter nooit voordat alles 100% in orde is.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge en nu gasloos dankzij onze Nibe S2125-8 met VVMS320.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:36

Theo

moederbord

Het hangt er ook een beetje van af waar je de uitbouw gaat plaatsen. In Utrecht centrum (waar de vierkantemeterverkoopprijs 7.000 euro/m2 is) is dit goedkoop. In Grubbekutteveen (waar bij verkoop je 1.500 euro per m2 krijgt) is de offerte erg duur.

Aannemers weten ook wat hun werk aan meerwaarde van de woning oplevert, en passen de prijzen daarop gewoon aan. Je zou kunnen stellen dat de aannemerprijs max (bijv 80%) mag zijn van de verkoopwaardevermeerdering.

Met dat in het achterhoofd; zijn er parkeerkosten? Kan de aannemer gewoon een bus met aanhanger kwijt? Kan er graafmachine/heimachine de tuin in? Kan een vrachtwagen in de straat laden en lossen? Indien je denkt dat dit problemen kosten gaat opleveren zorg dat dit dit deel is van de offerte.

Maar verder betaal je zo'n 2k5 per vierkante meter. Dat is niet echt een raar bedrag; helemaal gezien zij alles doen (inc afwerking) en delen van de huidige woning ook onder handen nemen (vervangen deuren)

Nog wel een tip: extra isoleren. De meerkosten om van 8 naar 16 cm PIR te gaan in het dak is kleingeld. Tripple glas ipv dubbel ga je ook niet echt merken op de offerte (maar wel in comfort naderhand!). Qua muurisolatie probeer met de aannemer hierover te praten of een hogere RC mogelijk is zonder de muren dikker te maken (= kleiner binnenoppervlakte). Ze zijn zo toch bezig met bouwen en isoleren. Het is dan een heel kleine moeite om het gelijk goed te doen.

Voor de buitendeuren. Zijn deze inc hang en sluitwerk? Driepuntssluiting? SKG*** waardig?

7400 Wp op het dak

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:34
Het heeft uiteindelijk niet zoveel met de prijs te maken, maar zorg dat je een duidelijke planning afspreekt en hoe er omgegaan wordt met tegenvallers. Anders zit je dadelijk veel langer dan nodig in de rotzooi van een verbouwing.
Wanneer je dat niet doet kan jouw woning gebruikt gaan worden om alle gaten in de aannemer zijn planning op te gaan vullen die hij op andere projecten heeft.

it's a sign of the time

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
Het is wellicht niet helemaal vergelijkbaar... maar wij hebben afgelopen jaar 2 offertes gehad voor de bouw van een garage tegen de bestaande geven aan. 7.5 bij 3 meter en daar waren de offertes globaal als volgt;
  • 18.500 euro
  • 30.000 euro
Uiteraard hadden wij meer dan 2 bedrijven aangeschreven maar de meeste reageerden helemaal niet en 1 had geen zin in enkel een garage bouwen... Leuke van de duurste was dat dit een bekende van onze buren was die aan had gegeven dat dit onder de 20K toch echt onmogelijk te realiseren was :+

Gezien wij geen bewapening van 24K goud nodig hebben (geen idee waar het enorme verschil in zou moeten zitten verder...) zijn wij uiteraard voor de goedkoopste (ook goed aangeschreven aannemer) gegaan.

Wanneer ik kijk naar wat er bij jullie moet gebeuren dan lijkt mij de prijs niet heel verkeerd, echter zou ik inderdaad wel een andere regeling wat betreft betaling willen zien.

Tot slot zou ik informeren bij de stukadoor of hij/zij geen optie heeft om latex te spuiten. Scheelt je een schilder en dat is wel zo enorm snel. Wij hebben hier het gehele huis met sierpleister laten afwerken maar de plafonds zijn allen gespoten. Naadloos en klaar binnen enkele minuten klaar. Het schoonmaken van de machine kost meer tijd dan het schilderwerk zelf.

[Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 01-02-2021 08:33]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:54
kan iemand mij uitleggen wat de meerwaarde is van epdm. ? geef mij maar gebrand app bitumen.
als je in warmte wil besparen in de zomer kan je beter een grijs pvc dak nemen. beter voor je airco.
die werkt effiecienter als hij buiten op een wat koudere plek saat. maar op een zwart dak werk ze ook.

en ja 8 cm pir schilt een heleboel warmte.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:41
miciel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:48:
kan iemand mij uitleggen wat de meerwaarde is van epdm. ? geef mij maar gebrand app bitumen.
als je in warmte wil besparen in de zomer kan je beter een grijs pvc dak nemen. beter voor je airco.
die werkt effiecienter als hij buiten op een wat koudere plek saat. maar op een zwart dak werk ze ook.

Bitumen weert sneller door de elementen. EPDM kun je gerust 40 jaar laten liggen. Dat haalt zelfs de duurste soort bitumen niet.

K to the KillaZ

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03 10:13
Ik heb afgelopen jaar voor de keuken een pukkel van 2,5 bij 2,5 laten plaatsen, deels voor de keuken, deels als bijkeuken/waskeuken, een draagmuur laten doorbreken, het woonkamerkozijn laten vervangen door openslaande deuren en het houtwerk boven dit kozijn laten dichtmetselen voor 23k. Ik heb wel houten kozijnen genomen en veel glas in mijn uitbouw (deur + manshoog kozijn vanwege de wand tussen deur en raam).

Dakdikte heb ik eigenlijk niet op gelet. Zit sowieso aan de binnenkant nog wol in. Is goed genoeg geïsoleerd, het water op de andere uitbouwen van mijn buren is al ontdooid of verdampt als het op mijne nog gewoon bevroren is.

[Voor 16% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-02-2021 08:56]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sport_Life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:20:
@Sport_Life Houdt dan ook rekening met de 'wachttijd'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• miciel
KillaZ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:54:
[...]

Bitumen weert sneller door de elementen. EPDM kun je gerust 40 jaar laten liggen. Dat haalt zelfs de duurste soort bitumen niet.
je hebt wel een punt. daarvoor hebben tegenwoordig icopal unniversol.( lange levensduur.)
maar dat is weer heel wat anders. pocb wat je met een verfbrander verwerkt.
(en toch het idee dat je bitumen brandt leuk spul om mee te werken)
maar wat betreft epdm ik vindt het zo lelijk als het losligt. en dat hoort toch niet ?

[Voor 4% gewijzigd door miciel op 01-02-2021 09:03]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:53
DukeBox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:57:
[...]

@Sport_Life Houdt dan ook rekening met de 'wachttijd'.
Heeft hij al zoals al gemeld.

• DukeBox

DukeBox

Ik snap je opmerking niet helemaal, TS geeft aan dat hij deze vorig jaar heeft afgesloten maar zonder een maand te vermelden kan dat net iets meer dan een maand geleden zijn. Sommige rechtsbijstand verzekeringen hebben een wachttijd van een half jaar.

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ter aanvulling voor de offerte, maar zelf niet de kennis hierover... wellicht weet het forum hier meer over:
- een Bonus afspreken voor de aannemer als het binnen bepaalde tijd gebeurt

Hebben mensen hier wel eens ervaring mee gehad? Helpt dat of werkt dat juist tegen (kewstie kwaliteit versus tijd?)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
PaulBloem schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:10:
Ter aanvulling voor de offerte, maar zelf niet de kennis hierover... wellicht weet het forum hier meer over:

Hebben mensen hier wel eens ervaring mee gehad? Helpt dat of werkt dat juist tegen (kewstie kwaliteit versus tijd?)
Meestal is het een boete als er te laat opgeleverd wordt.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
PaulBloem schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:10:

De "bonus" is dat je een resterend deel van het geld na oplevering betaalt.

• DukeBox

DukeBox

Kijk ook nog even bij welke garantie fondsen e.d. de aannemer/bouwer is aangesloten. 10 jaar garantie is leuk maar als deze over een jaar is opgeheven (pensioen/failliet) is heb je daar verder ook weinig aan.

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03 15:53
RC waardes sowieso nog even goed naar kijken,

Wettelijk gezien ben je verplicht de volgende waardes minimaal aan te brengen
(zijn per 1 januari weer iets opgehoogd)
Vloerisolatie is minimaal 3,7 m² K/W
Gevelisolatie is minimaal 4,7 m² K/W
Dakisolatie is minimaal 6,3 m² K/W

• loewie1984

loewie1984

@mevrouwKees_1

Zie hier mijn offerte uit 2018:

Voor dit ontwerp (zelf ingetekend)

Dan heb je een referentie, let wel tis 2 jaar geleden en regio Zuid-Limburg dus

discogs

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
loewie1984 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:51:
@mevrouwKees_1

Zie hier mijn offerte uit 2018:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor dit ontwerp (zelf ingetekend)
[Afbeelding]

Dan heb je een referentie, let wel tis 2 jaar geleden en regio Zuid-Limburg dus
@loewie1984 heb je ook een foto van het eind resultaat, ziet er namelijk in de render erg mooi uit!

• loewie1984

loewie1984

thafusion schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:54:
[...]

@loewie1984 heb je ook een foto van het eind resultaat, ziet er namelijk in de render erg mooi uit!
Helaas niet, reden: het huis vd overburen kwam te koop en daar zat al een aanbouw in.
Dit i.c.m. lagere hypotheekrente, onze overwaarde een goedkoper bedrag voor 'wat wij wilden' en geen verbouwingsstress heeft ons doen besluiten de plannen te staken en de straat over te steken.

discogs

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
DukeBox schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:22:
Kijk ook nog even bij welke garantie fondsen e.d. de aannemer/bouwer is aangesloten. 10 jaar garantie is leuk maar als deze over een jaar is opgeheven (pensioen/failliet) is heb je daar verder ook weinig aan.
Na een hoop Meester Frank Visser gekeken te hebben heb ik geleerd dat die lange garantietermijnen vaak een wassen neus zijn
In de wet staan namelijk ook wat regels over de redelijke levensduur van materiaal. Hier komen bedrijven vaak mee weg, tenzij je een gok wilt wagen waar je een hoop geld tegen een advocaat aan moet gooien.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:46
Ik vind de prijs van de deuren nog wel meevallen. Welke deuren zijn het? Een beetje mooie kunstof deur, door en door gekleurd, met 3 punt sluiting...kan nog wel wat kosten. Heb je afgesproken welke deuren je krijgt? Heb je deze ook gezien, kleur besproken, en welk materiaal enz?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• KillaZ
miciel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:59:
[...]

je hebt wel een punt. daarvoor hebben tegenwoordig icopal unniversol.( lange levensduur.)
maar dat is weer heel wat anders. pocb wat je met een verfbrander verwerkt.
(en toch het idee dat je bitumen brandt leuk spul om mee te werken)
maar wat betreft epdm ik vindt het zo lelijk als het losligt. en dat hoort toch niet ?
Is ook "maar" 30 jaar he ;)

Wat bedoel je overigens met losliggen? Je lijmt je EPDM met een roller op je dakbeschot. Alleen als je niet goed prepareert, krijg je bellen. Dat krijg je met het slecht branden van Bitumen ook?

K to the KillaZ

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03 10:13
com2,1ghz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Na een hoop Meester Frank Visser gekeken te hebben heb ik geleerd dat die lange garantietermijnen vaak een wassen neus zijn
In de wet staan namelijk ook wat regels over de redelijke levensduur van materiaal. Hier komen bedrijven vaak mee weg, tenzij je een gok wilt wagen waar je een hoop geld tegen een advocaat aan moet gooien.
Buiten dat, toon maar eens aan dat jij je aan de onderhoudsvoorschriften hebt gehouden.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
KillaZ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Wat bedoel je overigens met losliggen? Je lijmt je EPDM met een roller op je dakbeschot. Alleen als je niet goed prepareert, krijg je bellen. Dat krijg je met het slecht branden van Bitumen ook?
Voor EPDM heb je twee soorten van bevestigen. Vol verlijmd of alleen aan de randen gelijmd. Als je kiest voor randverlijming en je hebt geen balast op het dak liggen dan kan het iets gaan bollen omdat het dak in feite los ligt. Ik zou dus altijd kiezen voor het vol verlijmen als je voor EPDM kiest.

HD4Life @ Full-HD

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
miciel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:48:

Niks te nadele van @KillaZ
Maar een 1 laags 1,5 mm EPDM dakbedekking is natuurlijk niet te vergelijken met een tweelaagse ~7 mm bitumineuze dakbedekking.
Het "voordeel" waarom je voor een EPDM/kunsstof zou kiezen is dat het vaak (iets)goedkoper is, en ja, de levensduur van 40+ jaar, vraag eens of ze garantie geven over die tijd.. hooguit krijg je 5-10 jaar.
PVC zijn wij(ik) ook niet zo'n fan van, hier kun je in de toekomst zeer slecht reparaties aan uitvoeren vanwege het uittreden van de weekmakers. En ook weer de dikte van het materiaal.
Geen idee in wat voor omgeving je woont, maar vooral met veel vogels in de omgeving willen die er wel eens doorheen prikken (leuk, zo'n nootje openmaken op jouw dak)

Zelf zou ik gaan voor een bitumineus systeem (maarja, ik werk dan ook bij een dakdekkersbedrijf :P )
Als je een fatsoenlijke kwaliteit bitumen neemt (en dan geen Gamma rolletjes van €8 /m²) gaat die makkelijk 20+ jaar mee. Eventueel kun je kiezen voor eentje met mineraal afwerking.

Wat betreft voor een dakbedekking in kleur; ook weer theoretisch blijft het koeler in je huis.
Alleen;
1) in Nederland is het vaker koud dan warm, dus zou je eigenlijk willen dat het warmer wordt, zwart zou dan weer beter zijn.
2) Een dakbedekking in kleur is natuurlijk erg leuk, maar hoe lang blijft dit wit/licht? Paar weken regen en baggerweer in Nederland en het is gewoon grijs/bruin/smerig.

Qua isolatie zou ik trouwens echt niet gaan besparen. Meeste warmte verlies je via je dak (jaja, en ramen) beetje raar dat ze je dan Rc 4,5 geven in de muren, maar ca. 4 op je dak. Probeer, als het kan, minimaal 14-15cm op je dak te plaatsen. Als je nu toch 50k+ uitgeeft maken die € 300 extra ook geen $#%* meer uit.

/2c

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is een uitbouw van 4x5 maar de fundering is 3x4, gaat hij een stuk bestaande fundering gebruiken dan?

En is er een sonderingsonderzoek gebruikt om te bepalen dat er 3 palen van 8 meter in gaan? Ik heb wel eens een aanbouw laten plaatsen (incl sondering) en uiteindelijk moest er toch een paar meter extra in de grond :|

Verder heb je weinig aan de term HR++ glas, vraag de U-Waarde op van het glas! Als je nu iets nieuws neerzet zou ik altijd kiezen voor HR+++.
Zie https://www.glas.nl/woordenboek/hr-classificaties
Vraag dit ook na voor de lichtkoepel.

En zoals gezegd, zorg dat de isolatie voldoet aan de normen van nu, niet de renovatienormen.

• KillaZ
Raw Demin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Niks te nadele van @KillaZ
Maar een 1 laags 1,5 mm EPDM dakbedekking is natuurlijk niet te vergelijken met een tweelaagse ~7 mm bitumineuze dakbedekking.
Het "voordeel" waarom je voor een EPDM/kunsstof zou kiezen is dat het vaak (iets)goedkoper is, en ja, de levensduur van 40+ jaar, vraag eens of ze garantie geven over die tijd.. hooguit krijg je 5-10 jaar.
PVC zijn wij(ik) ook niet zo'n fan van, hier kun je in de toekomst zeer slecht reparaties aan uitvoeren vanwege het uittreden van de weekmakers. En ook weer de dikte van het materiaal.
Geen idee in wat voor omgeving je woont, maar vooral met veel vogels in de omgeving willen die er wel eens doorheen prikken (leuk, zo'n nootje openmaken op jouw dak)

Zelf zou ik gaan voor een bitumineus systeem (maarja, ik werk dan ook bij een dakdekkersbedrijf :P )
Als je een fatsoenlijke kwaliteit bitumen neemt (en dan geen Gamma rolletjes van €8 /m²) gaat die makkelijk 20+ jaar mee. Eventueel kun je kiezen voor eentje met mineraal afwerking.

Wat betreft voor een dakbedekking in kleur; ook weer theoretisch blijft het koeler in je huis.
Alleen;
1) in Nederland is het vaker koud dan warm, dus zou je eigenlijk willen dat het warmer wordt, zwart zou dan weer beter zijn.
2) Een dakbedekking in kleur is natuurlijk erg leuk, maar hoe lang blijft dit wit/licht? Paar weken regen en baggerweer in Nederland en het is gewoon grijs/bruin/smerig.

Qua isolatie zou ik trouwens echt niet gaan besparen. Meeste warmte verlies je via je dak (jaja, en ramen) beetje raar dat ze je dan Rc 4,5 geven in de muren, maar ca. 4 op je dak. Probeer, als het kan, minimaal 14-15cm op je dak te plaatsen. Als je nu toch 50k+ uitgeeft maken die € 300 extra ook geen $#%* meer uit.

/2c
None taken hoor, hier ligt ook gewoon Bitumen. Maar voor het gemak gaat hier de volgende keer gewoon EPDM op :)

K to the KillaZ

• Raw Demin
KillaZ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:55:
[...]

None taken hoor, hier ligt ook gewoon Bitumen. Maar voor het gemak gaat hier de volgende keer gewoon EPDM op :)
Snap ik, ik heb ook gewoon EPDM op mijn dakkapelletje :P

Merk alleen wel uit ervaring dat het erg afhankelijk is van welke leverancier het is, de EPDM. Zijn het hele membranen van fatsoenlijke kwaliteit, dan kom je er wel. En vooral volledig verkleefd! Dus niet losliggend, paar emmers grind erover en klaar! Kort door de bocht blijven het gewoon fiets(binnen)banden die je op je dak legt, waarbij je echt niet gelukkig bent als jij over 25 jaar een lekkage hebt en je moet zoeken naar het gaatje.

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:20
Wij gaan ook een uitbouw plaatsen ( 3 x 5 m ) met lichstraat, dubbele openslaande deuren.
We hebben van te voren een bouwtekening laten maken, met hoe we het willen hebben.
De hele beneden verdieping krijgt een nieuwe vloer + vloerverwarming.

Inmiddels een aantal offertes ontvangen:
- 50k
- 55k
- 65k
- 73k

Terwijl we overal hetzelfde vragen :)
We kiezen wel voor een bouwgarant aannemer,

• loewie1984

loewie1984

Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat het prijstechnisch allemaal marktconform is voor ca. 20m2.

discogs

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Sport_Life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:20:
Is dit wat je kreeg of heb je het overgetypt in Word? Ik vind het erg amateuristisch, en dat voor een offerte van 50k..

Sowieso bij welke aannemer dan ook nooit meer dan 25% aanbetalen en de laatste 10% (of meer) pas betalen nadat alles klaar is. Als de aannemer daar niet in mee gaat zou ik een andere zoeken.
Technisch heb ik geen verstand, maar met bovenstaande 2 punten verklein je het risico op een financiële domper.
Sorry, maar die meeste kleine bouwers bouwen liever dan dat ze achter de computer in Word en Excel perfecte offertes maken. Dan kom je op grotere bouwbedrijven uit met aparte afdelingen calculatie.
Sport_Life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:56:
[...]

In ieder geval minimaal 5% na oplevering en niet een dag ervoor. Je gaat met de keurder door de woning en als de keurder akkoord is betaal je de laatste 5%.

Verder zag de betaling van onze nieuwbouwwoning er als volgt uit, dit zou je als leidraad kunnen gebruiken (wel veel simpeler dan en grond eruit, dus overige gaat 40% omhoog) en aangegeven dat dit conform Woningborg garantie is (dus algemeen geaccepteerd).

Termijn 1 (grond) 40%
Termijn 2 (start bouw) 3%
Termijn 3 (ruwe bg) 12%
Termijn 4 (ruwe 1e vd) 4%
Termijn 5 (ruwe 2e vd) 4%
Termijn 6 (gevels bg) 4%
Termijn 7 (gevels vd) 4%
Termijn 8 (waterdicht dak) 7%
Termijn 9 (dekvloeren) 6%
Termijn 10 (stuc, spuit etc) 7%
Termijn 11 (oplevering) 6%
Dit is veel te fijn voor een klus als dit. In de regel werk je met max 5-6 termijn naar gelang de stand werk.

@mevrouwKees_1 Doen ze alles zelf/alleen? Wat als ie van een steiger valt? Gaat het werk dan wel door? Dat is een enorm afbreukrisico. En ten tweede, kijk de stelposten na. Dit zijn dus pro forma bedragen en kunnen nog aangepast worden n.a.v. je keuzes. 225 voor een binnendeur met kozijn is dus een standaard ding. Wil je luxer, dan gaat de teller meelopen. Vraag ernaar of dit besteedbare bedragen zijn (oftewel, bruto vs netto stelposten).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mevrouwKees_1
Zo.. wat een reacties:

Ik ben overigens een vrouw ;) (mijn naam zegt het al ;) ) en het zal dus eerder worden " 55.000 ? dat krijg ik bij mijn vent niet door " ., Ik heb een partner die vanwege werk 95% van de tijd niet thuis is, afspraken met aannemer doe ik dus zelf.. en ik weet zo her en der wel wat maar technische dingen ? Zoals dakbedekking etc. geen idee.. Dus ik doe alle gesprekken, bespreek met partner en zo komen we er wel uit. En bij twijfel vraag ik hier advies en heb ik wel wat mensen in de omgeving die er wat vanaf weten.

Reacties:

Ik ga zeker een wat duidelijker gespecificeerde offerte opvragen.
Fundering: ga ik vragen. Er ligt nu gewoon terras waar de uitbouw op komt. Heien hoeven we niet hier.
Deuren; kunststof en ik dacht vannacht opeens " sloten?"
Dakbedekking; ga ik ook even navragen. Ik heb wel iemand in vriendenkring die daar meer vanaf weet
Isolatie ga ik ook even navragen waarom er gekozen is voor 4.5
Glas in koepel (lichtstraat = HR++ glas heeft een U-waarde van circa 1,1 W/m²K )
Van de schuifpui weet ik het niet zo .
Schilderwerk; ik ga extra offertes vragen voor schilderwerk.
RechtbijstandverzekeringL heb ik idd vorig jaar afgesloten en daar zat geen wachttijd in en tegen de tijd dat ze starten heb ik de polis al bijna een jaar denk ik.

Offerte is idd in Word ;) .

Het is een niet al te grote aannemer maar hij heeft wel aantal man in dienst (toen ik er was zag er ik zo 4 binnenkomen aan eind vd dag).

Ik woon in het Noorden, tegen de grens van Friesland aan, dus niet in dure regio.

Stelpost:idd.. dat had ik ook op lijstje staan, ik wil weten of ik met dat bedrag mag rekenen of dat het nog duurder wordt.

Dus nog veel vragen.. De duurste offerte kwam echt helemaal gespecificeerd (groot bedrijf) en kon ik echt tot op de schroef bij wijze van zien wat het kost

[Voor 4% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 01-02-2021 12:54]

• Raw Demin
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:50:
Glas in koepel (lichtstraat = HR++ glas heeft een U-waarde van circa 1,1 W/m²K )
Even heel slecht gezegd/gerekend.

Een betere U waarde voor je glaskoepel is echt wel aan te raden. Als je bedenkt dat je je dak met een Rc van 6 gaat isoleren en je HR++ glas een Rc van 0,9 heeft, kun je daar enorm op verbeteren. (Mocht het je gaan om energiezuinig)

• HAC01
  • Laatst online: 01-02-2021
*knip*
Dit valt onder spam en is niet toegestaan. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam

[Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2021 13:21]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Raw Demin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Snap ik, ik heb ook gewoon EPDM op mijn dakkapelletje :P

Merk alleen wel uit ervaring dat het erg afhankelijk is van welke leverancier het is, de EPDM. Zijn het hele membranen van fatsoenlijke kwaliteit, dan kom je er wel. En vooral volledig verkleefd! Dus niet losliggend, paar emmers grind erover en klaar! Kort door de bocht blijven het gewoon fiets(binnen)banden die je op je dak legt, waarbij je echt niet gelukkig bent als jij over 25 jaar een lekkage hebt en je moet zoeken naar het gaatje.
Mijn carport met epdm is gaan lekken na 23 jaar... maar het zou 40 jaar mee moeten gaan :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Raw Demin
Motrax schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:
[...]
Mijn carport met epdm is gaan lekken na 23 jaar... maar het zou 40 jaar mee moeten gaan :X
Zoals iemand hiervoor al zei. Je hebt je vast niet aan de onderhoudsvoorschriften gehouden :7

Maar dat spul gaat vast 40j mee, alleen de overlap/naad, dáár krijg je nou net de lekkages.

[Voor 13% gewijzigd door Raw Demin op 01-02-2021 14:14]

• mevrouwKees_1
Raw Demin schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Even heel slecht gezegd/gerekend.

Een betere U waarde voor je glaskoepel is echt wel aan te raden. Als je bedenkt dat je je dak met een Rc van 6 gaat isoleren en je HR++ glas een Rc van 0,9 heeft, kun je daar enorm op verbeteren. (Mocht het je gaan om energiezuinig)
Goede tip !

Ik zal dat zeker meenemen ! Ik wil uiteraard zo energie zuinig mogelijk zijn/worden

• miciel
KillaZ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:35:
[...]

als je bitumen slecht brand krijg je lekkages. bellen kan je krijgen als er nog vocht onder zit. als je gaat branden. dus vooral bij renovatie is de kans aanwezig. daarvoor hebben we tegenwoordig thermbanen
omdat te voorkomen. en ja ook kan er bij slecht branden een bel onstaan maar die kans is erg klein

wat ik bedoel met losliggen zie raecitie van Davidshadow13. het bol staan van het dak was inderdaad het geval.

[Voor 12% gewijzigd door miciel op 01-02-2021 15:24]

• mevrouwKees_1
Mijn lijstje is behoorlijk gegroeid van wat ik moet checken./navragen. Ik kom er op terug zodra ik bij aannemer ben geweest. Voor nu alvast mijn hartelijk dank !!

• mevrouwKees_1
Sparkiee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:14:
Ik vind de prijs van de deuren nog wel meevallen. Welke deuren zijn het? Een beetje mooie kunstof deur, door en door gekleurd, met 3 punt sluiting...kan nog wel wat kosten. Heb je afgesproken welke deuren je krijgt? Heb je deze ook gezien, kleur besproken, en welk materiaal enz?
Deuren ga uitzoeken zodra handtekening is gezet. Hij heeft pagina's van brochure gemaild met voorbeelden.. Ik heb niet gekeken nog naar merk etc.

Ik zie in de bijlage dat schuifpui van Kooij Kozijnen is

[Voor 5% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 01-02-2021 17:03]

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 22:08
Heb niet je topic doorgenomen of het al is gezegd.

Maar let erop dat je aannemer niet verantwoordelijk is voor de technische constructie veiligheid. Daar heb je een bouwkundige voor nodig. Vaak hoor je dit ook voor de gemeente op te stellen.

Waarom ik dit aangeef, in je afbeelding lees ik 3 hei palen en chemische ankers. Zijn die chemische ankers voor montage van de uitbouw aan je huidige huis?

Beter is een aanbouw vrijstaand en maak je die niet zomaar vast aan je huidige huis tenzij je exact weet wat voor palen en draagkracht je huidige palen aankunnen.

Afgelopen jaar heb ik bij mijn verbouwing moeten ingrijpen. Bleek dat de huidige palen al maximaal waren belast en niet de extra 2000kg per paal extra kon dragen van de aanbouw. Uiteindelijk hebben ze daardoor extra palen geplaatst. Volgens meerdere bouwkundigen die mee hebben gekeken had ik mazzel want de kans zou groot zijn geweest dat de bestaande houten palen anders kapot zouden zijn gegaan.

Kortom, mijn les hierin was betrek een bouwkundige constructeur voordat je aanpassingen doet aan je huidige woning.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• mevrouwKees_1
@mouse86 Gemeente vraagt niets, is niet vergunningsplichting. Wie zegt dat de aannemer dit niet heeft bekeken ?

Ons huis is niet geheid overigens.

Ik zal hem vragen hoe het zit met aanbouwen aan huis zelf.

• mouse86
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:52:
@mouse86 Gemeente vraagt niets, is niet vergunningsplichting. Wie zegt dat de aannemer dit niet heeft bekeken ?

Ons huis is niet geheid overigens.

Ik zal hem vragen hoe het zit met aanbouwen aan huis zelf.
Ik zeg niet dat de aannemer hier niet naar heeft gekeken. Ik geef je alleen aan dat JIJ hier voor verantwoordelijk bent en niet je aannemer. Je aannemer geeft namelijk aan in de offerte dat de fundering wordt aangepast.

En aangezien je het in een vragende vorm zegt, weet je het zelf blijkbaar niet of hier naar gekeken is 😅

En vergunningvrij een aanbouw plaatsen is wat anders dan de meldplicht die je hebt zodra er aanpassing vindt aan de constructie van het hoofdgebouw.

Ik zeg ook niet dat je aannemer niet goed is. Alleen dat je extra moet opletten. Er zijn ook heel veel cowboys actief die ff snel iets willen plaatsen en cashen.

Heb je bouwtekeningen van je huis? Weet je hoe de grond is?

[Voor 8% gewijzigd door mouse86 op 01-02-2021 21:00]

• mevrouwKees_1
mouse86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Ik zeg niet dat de aannemer hier niet naar heeft gekeken. Ik geef je alleen aan dat JIJ hier voor verantwoordelijk bent en niet je aannemer.

En aangezien je het in een vragende vorm zegt, weet je het zelf blijkbaar niet of hier naar gekeken is 😅

En vergunningvrij een aanbouw plaatsen is wat anders dan de meldplicht die je hebt zodra er aanpassing vindt aan de constructie van het hoofdgebouw.

Ik zeg ook niet dat je aannemer niet goed is. Alleen dat je extra moet opletten. Er zijn ook heel veel cowboys actief die ff snel iets willen plaatsen en cashen.
Ik heb zelfs geen meldingsplicht aldus gemeente .. Ik heb hem wel gevraagd hoe het zit met de draagbalk die in de gevel komt (heb ik ergens op papier staan), ik zal het zeker even navragen, want zoals gezegd.. geen idee. Het is wel een fatsoenlijk bedrijf dus ik verwacht niet dat ze maar wat doen, maar zal het wel navragen.

bouwetekeningen heb ik..dus als jij er verstand van hebt,wil ik ze je best toe sturen

[Voor 4% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 01-02-2021 21:03]

• mouse86
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Ik heb zelfs geen meldingsplicht aldus gemeente .. Ik heb hem wel gevraagd hoe het zit met de draagbalk die in de gevel komt (heb ik ergens op papier staan), ik zal het zeker even navragen, want zoals gezegd.. geen idee. Het is wel een fatsoenlijk bedrijf dus ik verwacht niet dat ze maar wat doen, maar zal het wel navragen.

bouwetekeningen heb ik..dus als jij er verstand van hebt,wil ik ze je best toe sturen
Ik heb er helaas door de laatste verbouwing veel verstand van gekregen haha.

Maar ik adviseer gewoon even een belletje naar een drie tal constructeurs. Kost je misschien 500 euro als je zelf al een tekening hebt van wat je wilt maken en waarop je het gaat aansluiten met het hoofdgebouw.

• mevrouwKees_1
mouse86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Ik heb er helaas door de laatste verbouwing veel verstand van gekregen haha.

Maar ik adviseer gewoon even een belletje naar een drie tal constructeurs. Kost je misschien 500 euro als je zelf al een tekening hebt van wat je wilt maken en waarop je het gaat aansluiten met het hoofdgebouw.
je mag er een blik op werpen hoor ;) heb een mapje met die tekeningen..

Overigens ... als het nodig is,dan is die 500 euro geen probleem hoor.. geen zin in slechte aanbouw

[Voor 9% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 01-02-2021 21:18]

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:02
Zelf afgelopen jaar aanbouw laten zetten. Was 22,000 incl BTW ongeveer voor 5.5*3 casco. Bewust casco gedaan omdat ik zelf de hele bestaande woonkamer heb leeggetrokken en opnieuw heb gedaan :).

• mevrouwKees_1
@Jan-man casco is voor ons geen optie

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 17:18
Ik kijk niet op van het bedrag. Wat niet wegneemt dat het momenteel bedroevend overpriced is allemaal.

Ik ben zelf al maanden op zoek naar een aannemer voor een uitbouw van 7x4 en een bijgebouw van 5x3. Daarbij intern een extra badkamer aanleggen. Alles uitgevoerd in hsb trouwens met houten gevelbekleding en plat dak. Sausklaar opgeleverd met vloerverwarming (aansluiten op bestaand) en wat elektra/leidingwerk. Bijgebouw van binnen met multiplex afgetimmerd, geen stucwerk. Aluminium schuifpui en 2 buitendeuren en 2 losse ramen.

Heb 2 offertes ontvangen en die vragen doodleuk 180.000 en 160.000 inc btw.

Dat komt dus neer op gemiddeld ruim 1500 euro / m3. Sorry hoor, maar dit is toch absurd.

Overigens zijn de tekeningen, bestek en vergunningen er al, dus dat hoeft niet eens geregeld te worden.

8)7 :w

[Voor 10% gewijzigd door WiseGuy! op 13-02-2021 14:53]

we only make way for the man who boldly pushes past us

• mevrouwKees_1
Vandaag de aannemer vast gelegd en alles besproken wat oa hier aan tips gegeven werd. Isolatie is verhoogd, glas verbeterd, betalingstermijnen aangepast etc.. Ik ben erg tevreden met de deal die ik gemaakt heb, nog wat korting her en der gekregen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Foto van het eindresultaat?

• mevrouwKees_1
we zijn nog niet klaar.. We zijn pas in oktober gestart.. 7 weken later dan de planning.
Tot nu toe redelijk vlot..we hebben nu een tegenslag met stucwerk wat niet oke is gedaan.. maar verder weinig gedoe, Maar stucwerk geeft wel wat stress want we kunnen het leggen van de vloer niet meer uitstellen idem plaatsing keuken.. We zullen zien.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee