Vraag

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-04 13:05
Ik zoek een?
De enige eis die ik heb is dat het een 4K TV is. Hoeft van mij niet eens smart te zijn. Als het nodig is gooi ik er een Nvidia Shield onder. Liefst zoek ik een OLED of een LCD met FALD maarja dat is voor mijn budget gewoon niet te krijgen. Dus een beetje goede LCD heeft wel mijn voorkeur.

Wat is je budget?
Max 500 euro. Tenzij er echt een model is die van iets meer dan 500 euro te krijgen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en Series kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Xiaomi Mi TV 4S Is mij zeker opgevallen. Valt ook zeker in mijn budget. Heb alleen geen idee of het kwa beeld ook een goede tv is. Scheelt mij ook een Shield/GoogleTV Stick kopen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Normaal zou ik gewoon naar de top 5 kijken met alle filters in de pricewatch and call it a day. Maar omdat nu alleen de Xiaomi Mi TV boven aan stond vraag ik me af wat nog meer een beetje 'ok' merken zijn in dit prijs segment.

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
Voor € 500 heb je gewoon niet zo heel veel keuze. Hoe groot moet de tv zijn?

Wellicht zit hier wat voor je tussen The 5 Best 4k TVs Under $500 - Winter 2021 Reviews

Moet je vaak wel ff neuzen voor de Europese variant. De Hisense H8G en de Vizio zijn hier niet verkrijgbaar. De samsung TU8000 en LG UN7000 zijn mogelijke opties voor je.

[Voor 70% gewijzigd door Hulleman op 01-02-2021 08:38]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 07:53
De definitie van "mooie" is daarbij relatief vrij geïnterpreteerd. De eerste review die naar voren komt geeft meteen aan dat de zwartweergave belabberd is. Wanneer het beoogde doel is om films en series te kijken doe je jezelf daarmee geen plezier.

Nu geldt dat in feite voor iedere Edge-Lit LCD met IPS paneel. Wellicht dat het in dit budget mogelijk is een VA-paneel met een beter contrast te krijgen. Voorwaarde is wel dat de kijkhoek zo recht mogelijk is, als er een familie meekijkt en je vaak scheef voor het scherm zit zou ik alsnog voor IPS gaan. Ik vrees dat met een budget van 500€ ergens een compromis gemaakt zal moeten worden.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 16:29

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
Cid Highwind schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:43:
De definitie van "mooie" is daarbij relatief vrij geïnterpreteerd. De eerste review die naar voren komt geeft meteen aan dat de zwartweergave belabberd is.

Nu geldt dat in feite voor iedere Edge-Lit LCD met IPS paneel. Wellicht dat het in dit budget mogelijk is een VA-paneel met een beter contrast te krijgen. Ik vrees dat met een budget van 500€ ergens een compromis gemaakt zal moeten worden.
Zoals je al zegt, dat geldt voor ieder Edge-Lit LCD met IPS paneel. Eigenlijk geldt voor elke tv van € 500 dat de beeldkwaliteit niet al te best is. Maar dat is de afweging die je doet. Of goed beeld en meer betalen, of weinig betalen en minder goed/slecht beeld.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Cid Highwind schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:43:
De definitie van "mooie" is daarbij relatief vrij geïnterpreteerd. De eerste review die naar voren komt geeft meteen aan dat de zwartweergave belabberd is. Wanneer het beoogde doel is om films en series te kijken doe je jezelf daarmee geen plezier.

Nu geldt dat in feite voor iedere Edge-Lit LCD met IPS paneel. Wellicht dat het in dit budget mogelijk is een VA-paneel met een beter contrast te krijgen. Voorwaarde is wel dat de kijkhoek zo recht mogelijk is, als er een familie meekijkt en je vaak scheef voor het scherm zit zou ik alsnog voor IPS gaan. Ik vrees dat met een budget van 500€ ergens een compromis gemaakt zal moeten worden.
Als je maar € 500,- voor een TV over hebt, moet je ook niet gaan zeuren over kwaliteit!
Als je o.a. een goede zwartweergave wil hebben moet je voor een OLED gaan maar dan moet je ook minstens € 1400,- willen investeren, maar dan heb je ook echt goede beeld kwaliteit.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee