Toon posts:

Vraagje over mogelijke kapotte voeding

Pagina: 1
Acties:

• Neervens2811
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Beste allemaal,

Ik bouw al een aantal jaar hobbymatig zo nu en dan een PCtje. En ik ben geen IT expert o.i.d.
Ik loop nu echter tegen een probleem aan. Sinds hier afgelopen Mei een nieuwe meterkast is geplaatst voor zonnepanelen heb ik geregeld dat wanneer ik de stroom op mijn pc zet (dit gaat d.m.v. een geaarde stekkerdoos welke op een geaard stopcontact zit) klapt de stroom er met enige regelmaat uit, 1 hele groep dus niet de aardlekschakelaar. Dit probleem was er niet bij de vorige meterkast die al goed 10-15 jaar oud kon zijn.

Ik heb in 2017 mijn pc vernieuwd met o.a. een 600w Be Quiet! Pure Power voeding welke meer dan genoeg watt moet leveren voor alles in mijn pc. En heeft dus altijd prima gewerkt. Ik heb verschillende stekkerdozen geprobeerd, andere power supply kabels. Ook als ik de pc bij iemand anders aan sluit is het nog niet voorgekomen dat de stroom er uit klapte (2x sinds de upgrade van de pc bij een lan). Wanneer ik de schakelaar dan weer omgooi doet hij het prima en is er niks aan de hand.

Op de stekkerdoos zitten 2 schermen, 1 ps4 en 1 pc aangesloten plus een kleine lamp.

Lang verhaal kort, mijn vraag aan jullie is dus. Zou het aan mijn voeding moeten liggen of is het toch een stopcontact? Het gebeurde overigens op 2 verschillende stopcontacten in het huis.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Zitten beide stopcontacten op dezelfde groep in de meterkast?

Het is niet onmogelijk dat je een defecte groep in de meterkast hebt, ook gloednieuw kunnen ze kapot zijn (keer gevallen of een productiefout ofzo).

Of er is een ander apparaat op dezelfde groep wat de problemen veroorzaakt was je niet meegenomen hebt naar een LAN.

Move naar WVB, denk dat dit in de huisinstallatie zit.

[Voor 8% gewijzigd door SA007 op 31-01-2021 21:57]

Klok is stuk :(

• Neervens2811
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Jah, Het is de stroom aan de achterkant van het huis wat uit valt plus een stopcontact in de meterkast wat volledig weg valt. Lijkt ook allemaal op 1 groep gezet te zijn.

Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik nog niet getest heb of de stroom er ook afknalt wanneer alleen de computer zelf in het contact zit. Wellicht zou het inderdaad iets anders kunnen zijn. Dat ga ik nog even testen. Het vreemde is het is puur en alleen bij mijn pc wanneer dit voorvalt. Maargoed, ik ga nog even wat testen!

Ik wist ook niet precies welk sub-forum ik deze moest plaatsen :)

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:53
je verlngsnoer is naar zijn grootje. 1 keer meegemaakt.
als je wat wilt testen zet eens een zware verbruiker op zo,n groep.
zoals een waterkoker bijv.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee