Beste Medetweakers,
recentelijk heb ik twee nieuwe schermen aangeschaft voor mijn pc. (zie lijst componenten onderaan). heb nu tweemaal de acer monitor aangesloten via Displaypoort. Schermen functioneren beiden volledig qua specificaties, hertz/kleur etc. ik ben wel ok technisch maar ik zit met een vraagstuk waar ik niet uit kom..
schermen starten bij de eerste keer niet op.. zoeken naar source input.. geven geen signaal waarna ze beiden uitgaan..
volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
geprobeert te switchen van kabels/monitoren, source alleen op dp te zetten, 1 scherm aan ander uit. 1 slaapmodus ander niet.. snelstartmodus aan of uit. andere resolutie, montior driver update, videokaartupdate, windows update, opnieuw schermen identificeren,
allen zonder resultaat. wanneer ik de pc dus na ongeveer 10 seconden uitzet door de powerknop vast te houden en ik zet de pc daarna opnieuw aan dan geeft het hoofdscherm wel beeld waarna ik gewoon kan inloggen en beide schermen beeld geven.
als dit eenmaal is gebeurd en ik druk op opnieuw opstarten in windows.. doen de schermen het ook gewoon..
snap het gewoon niet
? enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de voeding vanuit de pc naar de videokaart te laag is of van de schermen zelf bij eerste maal opstarten waardoor de monitoren niet (genoeg) signaal ontvangen ofzo? i dont know.. hopelijk kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.
recentelijk heb ik twee nieuwe schermen aangeschaft voor mijn pc. (zie lijst componenten onderaan). heb nu tweemaal de acer monitor aangesloten via Displaypoort. Schermen functioneren beiden volledig qua specificaties, hertz/kleur etc. ik ben wel ok technisch maar ik zit met een vraagstuk waar ik niet uit kom..
schermen starten bij de eerste keer niet op.. zoeken naar source input.. geven geen signaal waarna ze beiden uitgaan..
volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
geprobeert te switchen van kabels/monitoren, source alleen op dp te zetten, 1 scherm aan ander uit. 1 slaapmodus ander niet.. snelstartmodus aan of uit. andere resolutie, montior driver update, videokaartupdate, windows update, opnieuw schermen identificeren,
allen zonder resultaat. wanneer ik de pc dus na ongeveer 10 seconden uitzet door de powerknop vast te houden en ik zet de pc daarna opnieuw aan dan geeft het hoofdscherm wel beeld waarna ik gewoon kan inloggen en beide schermen beeld geven.
als dit eenmaal is gebeurd en ik druk op opnieuw opstarten in windows.. doen de schermen het ook gewoon..
snap het gewoon niet

Alvast bedankt.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 328,12 | € 328,12 |
1 | Moederborden | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 3TB | € 106,42 | € 106,42 |
1 | Behuizingen | NZXT H440 Special Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Acer Nitro XV270 Zwart | € 203,15 | € 203,15 |
1 | Monitoren | Samsung LS24F356FHU Zwart | € 121,- | € 121,- |
1 | Toetsenborden | Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US) | € 46,67 | € 46,67 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,- | € 89,- |
1 | Gaming headsets | Logitech G633 Artemis Spectrum Zwart | € 177,22 | € 177,22 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 96,80 | € 96,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.168,38 |