Adje/modje...Maar hoe reageert je naaste omgeving?

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Yo, ik zat me gisteren iets af te vragen.

Een stuk of wat mensen hier zijn admin/mod geworden en dit gebeurt voor zover ik weet op vrijwillige basis.
Zit een hoop tijd in, daarvoor mijn respect. Maar ja, tijdens de traditionele verjaardagsvisites passeren ook altijd vragen als "Wat doe jij nu?" de revue.

Hoe leg je in godsnaam aan een leek uit wat een admin op een forum nu precies doet, en hoe reageren de mensen dan? Vinden ze het bv niet zonde van je tijd dat je zoiets op vrijwillige basis doet?

Ik kan me voorstellen dat een opmerking als "Nou, ik ben tegenwoordig moderator in het P&W forum!" meer vragende blikken oplevert dan begrijpende mensen die je toeknikken.

Misschien dat hier wat adjes op kunnen reageren?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38
leg jij maar eens uit aan mensen zonder enige pc kennis waarom je hier regelmatig zit! :D

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 11:52 schreef the noise het volgende:
leg jij maar eens uit aan mensen zonder enige pc kennis waarom je hier regelmatig zit! :D
Ik kan me dan nog beroepen op het feit dat ik voor mn baantje veel achter de PC zit en derhalve iets te doen moet hebben. :)

Kan je GoT wel uitleggen als een soort plaats waar je berichten en vragen kan neerzetten waar andere mensen dan weer op reageren.

Op die manier zou een leek t nog wel snappen. :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Mijn naaste omgeving interreseert zich daar niet zo voor.

'Men' weet dat ik weleens op een 'forumpje' kom, maar ik geloof niet dat veel mensen (die ik ken :)) weten dat ik crewlid ben.

Verwijderd

[nerd mode]

Ik ga niet naar feestjes.

[/nerd mode]

En daarbij heb ik het er ook nooit over.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 11:57 schreef Jaymz het volgende:
Mijn naaste omgeving interreseert zich daar niet zo voor.

'Men' weet dat ik weleens op een 'forumpje' kom, maar ik geloof niet dat veel mensen (die ik ken :)) weten dat ik crewlid ben.
Idem dus :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T voordeel is dat niemand je (genuanceert) lastigvalt over crewzaken.

Je kunt alleen moeilijk eens je hart luchten, of eens het er met 'anderen' over hebben. Maar daar heb ik gelukkig weinig last van :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:? SG of LA ? ?

• MAZZA
  • Laatst online: 13:07

MAZZA

Barbie is er weer!

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:03 schreef Jaymz het volgende:
'T voordeel is dat niemand je (genuanceert) lastigvalt over crewzaken.

Je kunt alleen moeilijk eens je hart luchten, of eens het er met 'anderen' over hebben. Maar daar heb ik gelukkig weinig last van :)
Kom maar bij MAZZA hoooorrrr :P :+

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Mijn vrienden en kennissen weten allemaal dat ik bij T.net werk (ik ben een fulltimer en wordt betaald voor wat ik doe).

Op feestjes komt het vaak wel ter sprake, maar meer in de zin van: Hoe gaat het, loopt het een beetje etc. etc. De mensen die het niet kennen probeer ik zo goed mogelijk uit te leggen wat ik eigenlijk doe enzo :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Als ik ga uitleggen hoeveel uur ik nullen en enen aan het verschuiven ben op een server elders in NL verklaren ze me voor gek joh.

• MAZZA
  • Laatst online: 13:07

MAZZA

Barbie is er weer!

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:09 schreef HlpDsK het volgende:
Als ik ga uitleggen hoeveel uur ik nullen en enen aan het verschuiven ben op een server elders in NL verklaren ze me voor gek joh.
Gewoon zeggen dat je slotenmaker bent :)

Verwijderd

Ik zeg altijd dat ik een goed doel in mijn leven heb gevonden: lastige jongetjes in toom houden :+

Hmmmm jah ze vinden het wel goed/leuk enzow, alleen maken mij ouders afentoe wat zorgen dat ik teveel op het internet zit...
En mijn stiefbroertje zou nog een keer een account aanmaken om mij te stangen/flamen :+ Maar hij heeft er wel respect voor, hij zou zelf graag ook modje willen worden aangezien het schijnbaar status heeft (hij is een voormalig scholieren.com bezoeker)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:05 schreef MAZZA het volgende:

[..]

Kom maar bij MAZZA hoooorrrr :P :+
Like said: I can manage. :)

'K heb wel voor hetere vuren gestaan 8-) :P

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vertel zoiets nooit, m'n pa en ma weten het maar dan houd het al snel op geloof ik. Of het moet echt ter sprake komen ofzo.

oh en de meeste mensen snappen er geen fuck van, die snappen niet hoe druk het op GoT is, hoeveel mensen alles lezen, hoeveel mensen je leert kennen en hoe goed je iemand kan leren kennen...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mwoah.. In mijn omgeving weten ze dat ik het nodige over PC's weet, en als ze me vragen wat ze moeten kopen, verwijs ik ze naar Tweakers.net. :)
Als ze dan vragen hoe ik daar zo bij kom, vertel ik het wel, maar meestal zien ze m'n naam ergens op de site staan en begrijpen ze het ineens. *D

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op dinsdag 14 augustus 2001 12:15 schreef Tom het volgende:
Ik vertel zoiets nooit, m'n pa en ma weten het maar dan houd het al snel op geloof ik. Of het moet echt ter sprake komen ofzo.

oh en de meeste mensen snappen er geen fuck van, die snappen niet hoe druk het op GoT is, hoeveel mensen alles lezen, hoeveel mensen je leert kennen en hoe goed je iemand kan leren kennen...
Idem...ja meeste mensen snappen niet dat je met iemand van internet op vakantie gaat......zijn toch allemaal van die rare figuren? ;)

• McVirusS
Trouwens, dit is niet mijn werk.......ik ben webdesigner/developer dus zit zoiezo voor m'n werk veel achter computer.....en thuis gewoon als hobby.... m'n ouders weten wel dat ik op een forum zit......maar voor de rest niet echt.....is ook niet echt boeiend lijkt me.....wat maakt het uit wat je op internet doet......of je nou veel chat/surft of GoT.......not a very big difference.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bij mij thuis weten ze wel dat ik vaak (erg vaak :P ) op internet lig te klooien, ze hebben me ook wel eens gevraagd wat ik zo doe, toen heb ik maar uitgelegd dat het een soort chatten was. Dat begrepen ze gelukkig ;)

Maar de rest van mijn omgeving die weten dat niet. Behalve op mijn werk, die vinden het wel leuk af en toe :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:14 schreef McVirusS het volgende:
Trouwens, dit is niet mijn werk.......ik ben webdesigner/developer dus zit zoiezo voor m'n werk veel achter computer.....en thuis gewoon als hobby.... m'n ouders weten wel dat ik op een forum zit......maar voor de rest niet echt.....is ook niet echt boeiend lijkt me.....wat maakt het uit wat je op internet doet......of je nou veel chat/surft of GoT.......not a very big difference.
ja psies, same here :)

• McVirusS
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:23 schreef Tom het volgende:

[..]

ja psies, same here :)
Na-apert

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[tom mode]
Ik ben het met virus eens :P
[/tom mode]

;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tom, hoe heb je dan aan iedereen uitgelegd hoe je PO hebt leren kennen :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik zag 'r op de digitale snelweg en heb 'r een lift gegeven :? :)

Exact expert nodig?

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Charlotte moest een soort interview houden met een webdesigner (had ze op GoT gepost), en ik had geICQt dat ik fulltime als webdesigner werkte. Dus toen hadden we wat gekletst over school/werk... en was best wel erg gezellig dus was meteen erg laat geworden. En zo is dat nog een paar dagen doorgegaan :)

Ook zou ze nog een keer op m'n werk langskomen om te kijken hoe alles ging... en dat had ik aan m'n ouders verteld dat er een meisje die ik kende via internet een keer op m'n werk kwam kijken paar dagen :)

Maar dat ging niet door... Toen nog heel veel gechat met elkaar, en was wel erg verliefd op d'r en sindsdien denk ik elk moment van de dag aan d'r O+... toen tegen Charlotte gezegt dat ik haar wel erg leuk vond en was andersom ook het geval :) :)... dus hebben we afgesproken ennn ja op die manier is het gegaan O+ O+ O+

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:16 schreef Tom het volgende:

[..]

Charlotte moest een soort interview houden met een webdesigner (had ze op GoT gepost), en ik had geICQt dat ik fulltime als webdesigner werkte. Dus toen hadden we wat gekletst over school/werk... en was best wel erg gezellig dus was meteen erg laat geworden. En zo is dat nog een paar dagen doorgegaan :)

Ook zou ze nog een keer op m'n werk langskomen om te kijken hoe alles ging... en dat had ik aan m'n ouders verteld dat er een meisje die ik kende via internet een keer op m'n werk kwam kijken paar dagen :)

Maar dat ging niet door... Toen nog heel veel gechat met elkaar, en was wel erg verliefd op d'r en sindsdien denk ik elk moment van de dag aan d'r O+... toen tegen Charlotte gezegt dat ik haar wel erg leuk vond en was andersom ook het geval :) :)... dus hebben we afgesproken ennn ja op die manier is het gegaan O+ O+ O+
En alles gaat nog steeds ongelovelijk goed O+ O+

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:19 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]

En alles gaat nog steeds ongelovelijk goed O+ O+
yep O+ :* *; :*

• McVirusS
Tom is er de laatste tijd niet helemaal bij.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:22 schreef McVirusS het volgende:
Tom is er de laatste tijd niet helemaal bij.
:?

• McVirusS
Op dinsdag 14 augustus 2001 14:24 schreef Tom het volgende:

[..]

:?
Dat bedoel ik.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:27 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
:D wat flauw

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

'mam ik speel met grote computers met witte lettertjes en een zwarte achtergrond'

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even weer ontopic:

De meeste mensen die ik ken weten wel dat ik iets met Internet enzo doe, en als er naar gevraagd wordt leg ik wel uit dat het over computers en andere IT-zaken gaat enzo :)

Ik beperk me meestal tot een samenvatting van mijn activiteiten, want 95% van de mensen (zeker hier op m'n werk) heeft nog nooit van T.net gehoord en zeker de helft daarvan kan het niet eens uitspreken (Gathering of Tweakers heb ik maar niet eens geprobeerd :) )

Sowieso zeg ik nooit dat het bijna een baan is, want bijna niemand kan zich voorstellen dat je fulltime met iets als Internet bezig kunt zijn :P

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:26 schreef Daniel Kegel het volgende:
Even weer ontopic:

Sowieso zeg ik nooit dat het bijna een baan is, want bijna niemand kan zich voorstellen dat je fulltime met iets als Internet bezig kunt zijn :P
D'r zijn er anders bij die dankzij 'internet' nooit meer hoeven te werken :)

* Jaymz vraagt zich af wattie verkeerd doet :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:26 schreef Daniel Kegel het volgende:
Nou kan zeggen dat het wel loont, fulltime met internet bezig zijn..

Maar tis inderdaad zowiezo lastig uitleggen wat ik doe, zeggen dat ik in de crew van GoT zit roept dezelfde vraagtekens op als ik zeg dat ik als digi-director op een reclamebureau werk waar ik me bezig hou met internet concepten, vormgeving en high-res beeldbewerking. Het ligt dan ook aan de kwaliteit van de communicatieve vaardigheden van de ander en de interesse hoeveel ze uiteindelijk te weten komen. Mun omaatje van 91 kan zelfs wat internet en cdees 'backuppen' nog steeds wat zinnigs zeggen.

En natuurlijk zijn er mensen die zich niet kunnen voorstellen waarom je zoiets als GoT vrijwillig doet.. dan heb je het over een hobby. Ik kan me niet voorstellen dat ik 36 uur per week achter een winkelbalie zou moeten staan.. zo heeft iedereen van die dingetjes.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:19
Men weet er weinig van af, afgezien van mijn ouders en zusje.
Maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik moderator op GoT ben kijken ze je zo aan van: "Moderator op God? Huh?" En dan moet je het hele verhaal uitleggen, en daar wordt je soms moe van :)

Verwijderd

Ik begin er niet eens aan om het uit te leggen aan mijn ouders :)
Die gaan er echt geen hout van snappen. De meeste mensen die ik goed ken komen veel op GoT en weten wel waar ik mee bezig ben.

Verwijderd

"Internet ? Dat is toch alleen voor spelletjes ?"

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
[edit]

ik was weer es ergens anders met mijn stomme hoofd :)

dus lama

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, mijn verhaal:

Ik ben hier gekomen via een huisgenoot, al mijn huisgenoten zijn computergek en op 1 na (die woont er net en moet nog GoT-addict worden >:)) zitten ze allemaal op GoT.

Verder ben ik gezegend met een lief O+ O+ O+ vriendinnetje die ook op GoT rondzwerft... Check mijn sig maar onder "liev", dan weet je wat ik bedoel...

Ouders zijn niet zo internet geïnteresseerd. Mijn vader was wel heel geïnteresseerd wat "modje zijn" nou inhield, maar hij was meteen bezorgd om mijn studie. Tja, of ik nou als user hier rond hang of als modje, dat verandert weinig :D

Dusseuh, familie enzo weet er niks van, alleen ouders/zusje/vriendin O+ O+ en enkele vrienden, maar die interesseert het ook niet zoveel...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

^^^^^^
O+ :* O+

Nieuw, nu met Twitter

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001