Toon posts:

Nintendo Switch verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoosME
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05-2022
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een (nieuwe) Nintendo Switch. Wanneer ik draadloos (op tv) speel valt regelmatig de verbinding tussen de switch en joy-con weg. Ik moet dan L en R tegelijk ingedrukt houden en dan werkt het weer. Handheld heb ik nergens last van.

Wat ik al heb gedaan;
- Joy-con's gekalibreerd
- Systeemupdate was up-to-date. Ook het systeem gekalibreerd
- Joy- con's opnieuw gekoppeld en wifi opnieuw ingesteld.
- Kanaal naar 1 en 6 veranderd. Helaas blijft het probleem dan aanwezig.

Wie o wie heeft de oplossing?
De joy-con heeft geen last van driften

Hij geeft de foutmelding "er kan geen verbinding worden gemaakt met het andere systeem of de andere systemen" als dit probleem zich blijft voordoen, is je netwerkomgeving mogelijk niet geschikt om stabiel te spelen

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:30
Ondanks dat ik denk dat het een probleem met je controller is (zorg er wel voor dat je Switch direct zicht heeft met de joycons, dus je switch niet ACHTER je TV zetten, maar VOOR je TV liefst.) heb ik hier nog wel een vraag over je internet.

Kan je vertellen wat het NAT type is dat je haalt. Zie: https://www.nintendo.co.u...ing-Process--1512808.html

En heb je al de controllers eens proberen te updaten?
https://www.nintendo.nl/S...e-uitvoeren--1294569.html

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 16:38
Ik haak even aan omdat ik ook sinds een paar maanden een nieuwe Switch heb waarvan vooral de rode controller vaak de verbinding verliest. De controllers hebben de laatste update.

Ik dacht dat het verliezen van de connectie af en toe er zeg maar gewoon bij hoort. Is dit echt een indicatie dat er wat mis is met de controller?

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:14
Blauwschaap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:40:
Ik dacht dat het verliezen van de connectie af en toe er zeg maar gewoon bij hoort. Is dit echt een indicatie dat er wat mis is met de controller?
Nee dat hoort er niet gewoon bij :+ Als het om Bluetooth connectieverlies gaat, probeer je best meestal je Switch ergens anders te zetten, zoals hierboven al gezegd.

Meubels zoals deuren van kastjes, tafels van glas oid kunnen het signaal storen. Als er niks zit tussen de Switch en jezelf, moet je toch echt 4-5 (tot soms zelfs 10) meter zonder problemen kunnen halen, if not more. Mocht dat niet het geval zijn, is er ofwel iets anders dat voor signaalstoring zorgt, ofwel een probleem met de antenne in je joycon of Switch.

• Blauwschaap
JackAvery schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Nee dat hoort er niet gewoon bij :+ Als het om Bluetooth connectieverlies gaat, probeer je best meestal je Switch ergens anders te zetten, zoals hierboven al gezegd.

Meubels zoals deuren van kastjes, tafels van glas oid kunnen het signaal storen. Als er niks zit tussen de Switch en jezelf, moet je toch echt 4-5 (tot soms zelfs 10) meter zonder problemen kunnen halen, if not more. Mocht dat niet het geval zijn, is er ofwel iets anders dat voor signaalstoring zorgt, ofwel een probleem met de antenne in je joycon of Switch.
Op zich zit er niets tussen de Switch en de controller. Behalve dat ik misschien af en toe mijn eigen benen er half voor houd. Het valt wel op dat het eigenlijk nooit bij mijn medespeler gebeurt (speel zelf meestal met de rode controller).

Maar het is wel een beetje een vaag probleem zo. Accepteert Nintendo garantiegevallen waarbij heel af en toe de verbinding weg valt? Verder heb ik geen last van drift of zo.

• JackAvery
Blauwschaap schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Maar het is wel een beetje een vaag probleem zo. Accepteert Nintendo garantiegevallen waarbij heel af en toe de verbinding weg valt? Verder heb ik geen last van drift of zo.
Wat is 'heel af en toe'? Als ze het kunnen reproduceren is dit normaal een te repareren defect tijdens de garantieperiode ja :) Mogelijk is er gewoon een probleem met de antenne in je rechter joy-con. Rond de launch van de Switch kwam dit probleem bvb. regelmatig voor, maar dan wel in de linker joy-con...

Je benen kunnen inderdaad de reden zijn waarom dit gebeurt :P Maar ook bijvoorbeeld de zetel oid. als die het 'zicht' naar de Switch blokkeert.

• Blauwschaap
JackAvery schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Wat is 'heel af en toe'? Als ze het kunnen reproduceren is dit normaal een te repareren defect tijdens de garantieperiode ja :) Mogelijk is er gewoon een probleem met de antenne in je rechter joy-con. Rond de launch van de Switch kwam dit probleem bvb. regelmatig voor, maar dan wel in de linker joy-con...

Je benen kunnen inderdaad de reden zijn waarom dit gebeurt :P Maar ook bijvoorbeeld de zetel oid. als die het 'zicht' naar de Switch blokkeert.
Tja, verschilt een beetje. Misschien 1-2 keer per uur?

Volgende keer zal ik wel eens switchen van controller. Als mijn partner dan dezelfde problemen heeft met rood denk ik toch wel dat er een probleem mee is ;)

• JackAvery
Blauwschaap schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Tja, verschilt een beetje. Misschien 1-2 keer per uur?

Volgende keer zal ik wel eens switchen van controller. Als mijn partner dan dezelfde problemen heeft met rood denk ik toch wel dat er een probleem mee is ;)
1-2 x per uur is zeker problematisch en zou ik laten repareren.

Probeer trouwens eens een tijdje vanaf een andere plek te spelen met die joy-con? dichter/verder/andere hoek. Meestal ga je relatief snel merken of dit het disconnectgedrag verandert.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee