Toon posts:

Game pc +-650

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 100tibor
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (ark survival evolved, GTA 5 etc.) veel ruimte om games op te slaan (1TB), veel programma's tegelijkertijd gebruiken zonder performence leak.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel €650 tot mijn beschikking en wil eventueel later pas een nieuwe grafische kaart aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja, ik heb de volgende componenten uit mijn huidige systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 0,-€ 0,-
1VoedingenFractal Design Tesla R2 Zwart 1000W€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik voornamelijk een ssd, nieuw moederbord, geheugen, processor (en koeling) en op termijn ook een nieuwe videokaart.

Ik heb aan de hand van de Desktop Best Buy Guide van september 2020: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

volgende wensenlijstje samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 164,90€ 164,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZRX€ 178,90€ 178,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 648,70

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag de beste prestaties binnen het budget hebben en eventueel geld overhouden om eerder mijn videokaart te upgraden. Ik begreep dat in het lijstje wat ik nu heb een aantal RGB features heeft die met mijn oude kast toch niet zichtbaar zullen zijn, mogelijk zijn hier dus goedkopere alternatieven voor?
Ook zou ik graag weten of alles gaat passen in mijn huidige kast en voorlopig nog samen kan werken met mijn oude videokaart?

Eventueel ook al een voorstel voor de videokaart die goed zou passen die ik ergens in de komende maanden zou willen kopen +-€200-300?

Alvast bedankt voor de hulp en mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Gr 100Tibor

Alle reacties

• arjanvr
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 07:39
16gb is voldoende, scheelt 100 euro

https://tweakers.net/pric...x-cmk16gx4m2b3200c16.html

Of even met rgb zoeken indien je rgb geheugen wilt

[Voor 16% gewijzigd door arjanvr op 31-01-2021 19:16]

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-09 17:45

• Wolvganger
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13:32

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Hoelang heb je die voeding al? Oude voedingen en nieuwe hardware is niet altijd een goede combinatie. Laatste wat je wilt is kapotte nieuwe hardware door een oude hergebruikte voeding.

PS: weet niet of dit (intern) een kwaliteitsproduct is, wellicht kan een voedingenexpert er iets over zeggen. Gezien de periode van fabrieksgarantie en introductiedatum zou ik het zelf echter niet aandurven.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• 100tibor
Hoi,

Bedankt voor de reacties, De voeding is al een jaar of 7 oud maar eigenlijk nooit op hoog vermogen gebruikt omdat hij ruim gekozen was om de mogelijkheid om uit te breiden naar een 2e videokaart open te houden.

Ook voor het voorgestelde systeem lijkt hij mij erg ruim dus dat mijn gevoel zegt met dat dit niet zo'n probleem zou moeten zijn maar dat weet ik niet zeker.

Betreffende het moederbord, ik heb zelf ook nog in verschillende topics rondgekeken en kwam daar ook de volgende nog tegen: pricewatch: Gigabyte B550M Aorus Pro en pricewatch: Gigabyte B550M DS3H

Als ik deze ga vergelijken zie ik eigenlijk weinig verschil behalve de netwerk adapters maar voor de snelheden die ik thuis heb is Ethernet 1Gbps voldoende denk ik. Of mis ik hier nog belangrijke verschillen in?

Gr 100Tibor

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:16
Voeding is misschien al oud, maar bevat een LLC resonant converter en DC-DC convertors dus prima geschikt voor nieuwe hardware.
100tibor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:10:
Betreffende het moederbord, ik heb zelf ook nog in verschillende topics rondgekeken en kwam daar ook de volgende nog tegen: pricewatch: Gigabyte B550M Aorus Pro en pricewatch: Gigabyte B550M DS3H

Als ik deze ga vergelijken zie ik eigenlijk weinig verschil behalve de netwerk adapters maar voor de snelheden die ik thuis heb is Ethernet 1Gbps voldoende denk ik. Of mis ik hier nog belangrijke verschillen in?
Er zit zeker kwaliteitsverschil in. De B550M Aorus Pro bevat
  • een beter stroomvoorziening (VRM)
  • een M.2 heatsink (De A2000 wordt warm)
  • een betere geluid chip
  • meer USB poorten + een USB-C poort
  • RGB licht
Zeker de meerprijs waard.

• 100tibor
bedankt voor de reactie,

De voeding ga ik dan gewoon hergebruiken zoals ook het eerste idee was. Voor het moederboard ben ik er nog niet helemaal uit, Zit er ook nog veel verschil tussen pricewatch: Gigabyte B550M Aorus Pro en pricewatch: ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) ?

Ik zie dat er zoals ik al eerder zei verschil zit in de netwerk controller. Ook ondersteund de gigabyte geen crossfire en de asus wel maar ik verwacht dit niet te gaan gebruiken. Ook de wifi en bluethooth ga ik waarschijnlijk niet missen. Nog belangrijke verschillen die ik mee moet nemen hier in of is de pricewatch: Gigabyte B550M Aorus Pro prima voor mijn toekomstige systeem?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee