Toon posts:

Muziekproductie plus office pc advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meul66
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 14:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Muziekproductie plus office pc. Ik speel geen games, RGB is leuk maar ondergeschikt aan snelle werking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

+- 1500

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geluidsniveau wel belangrijk maar hoeft niet muisstil te zijn. Stiller dan *gemiddeld* ook prima.
Rgb is leuk maar ongeschikt aan stabiliteit.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik zoek een systeem dat zonder tweaks snel genoeg zal zijn en stabiel is. Maar zal zeker proberen te clocken als dit makkelijk kan zonder vervelende consequenties. maar geen must..

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil zelf gaan bouwen en hoop dat iemand wil adviseren m.b.t. maatvoeringen en compatibiliteit van de gekozen componenten, bijvoorbeeld, zal de Processor koeler het geheugen niet in de weg zitten omdat de radiator te groot is. Of zijn er andere keuzen die elkaar bijten. Ik wil twee kingston 1 TB ssd's plaatsen. voor systeem en voor samples. Verder nog een grote HDD voor opslag van projecten en andere data. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Alvast dank voor de hulp!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 472,90€ 472,90
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 PRO V2€ 162,90€ 162,90
1VideokaartenASUS Radeon RX 550 4GB GDDR5 Evo€ 108,90€ 108,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 99,10€ 99,10
1KabelsStartech.com 1,5 m zwarte Desktop SuperSpeed USB 3.0 verlengkabel A naar A M/F Zwart€ 12,-€ 12,-
1NetwerkadaptersEdimax EW-7833UAC€ 46,85€ 46,85
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 69,10€ 69,10
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1ToetsenbordenCooler Master CK350 (Outemu Red) Qwerty US€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR€ 176,90€ 176,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 111,90€ 111,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.476,40

Beste antwoord (via meul66 op 06-02-2021 10:54)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
Moederbord naar pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2. Prima bord incl WiFi en BT.

Videokaart naar pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC Genoeg voor 2x 4K, onhoorbaar want passief, goedkoper en wel verkrijgbaar.

Cpu koeler naar pricewatch: Enermax ETS-T50 AXE Goedkoper en presteert beter bij een gelijk geluidsniveau.

Voeding naar pricewatch: Cooler Master V550 Gold -V2 White Edition Prima ding voor die prijs (alleen bij Azerty) en behoorlijk stil. Denk dat je zelfs nooit uit de passieve modus komt dus onhoorbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:36
Moederbord naar pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2. Prima bord incl WiFi en BT.

Videokaart naar pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC Genoeg voor 2x 4K, onhoorbaar want passief, goedkoper en wel verkrijgbaar.

Cpu koeler naar pricewatch: Enermax ETS-T50 AXE Goedkoper en presteert beter bij een gelijk geluidsniveau.

Voeding naar pricewatch: Cooler Master V550 Gold -V2 White Edition Prima ding voor die prijs (alleen bij Azerty) en behoorlijk stil. Denk dat je zelfs nooit uit de passieve modus komt dus onhoorbaar.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 19:42
Goede tips van Uszka. Eventueel nog de koeler naar pricewatch: Enermax ETS-T50 voor meer wit en RGB. Wel iets minder stil.

• meul66
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 14:02
Dank voor de tips! Zeer bruikbaar en ga alles omzetten. Ik twijfel nog wel beetje aan de elite v2 Ax vs pro v2. Ik vind de extra usb poorten op de pro v2 wel fijn, de rgb leuk, en lees dat de (passieve?) koeling iets beter is. De WiFi ga ik al met dongle oplossen (zie lijst). Vermoedelijk werkt dat hoe dan ook beter dan onboard WiFi optie?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee