Toon posts:

Onmogelijk samsung evo 970 1TB plus installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bpure
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-03 12:43
mijn vraag is:
Het lukt mij niet om windows op deze schijf te installeren. Via de gebruikelijke manier

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung magician,
Samsung data migration,
Bios update

Wat ik al gevonden en geprobeerd heb:
Nu ben ik redelijk oke met computers maar er gebeurd hier best wel iets vreemds. Ik probeer al 2 dagen windows pro (maar ook al home geprobeerd) op mijn schijf te installeren. Elke keer als ik klaar ben met de installatie verdwijnt de schijf compleet in mijn bios en dus ook boot opties.

Ik heb alle schijven losgekoppeld en alleen de m.2 laten zitten.

Ik heb cms al uit en aan gezet en tevens alleen op uefi gezet.

Onboard op raid gezet en ahci en op pci en sata en alle mogelijke opties hiertussen.

Usb stick verwijderen na de installatie.

Via opdrachtprompt via usb schijf leeg gemaakt. Dit lukte wel maar veranderde niks En ook een keer geprobeerd hem te formatteren naar nfhs dit lukte niet en gaf een foutmelding ergens na 80%.

Wanneer ik de windows tool dus gebruik en de schijf volledig leeg maak en dan naar bios ga zie ik hem wel. Als ik daarna windows installeer is die verdwenen uit me bios en kan ik niet windows booten.

Nu komt het rare mijn 250 gb 960 doet het wel gewoon op die manier maar 970 plus 1TB niet. Zie ik iets over het hoofd of is die schijf niet meer goed?

Ik zie hem wel als 2e schijf als ik partities wil aanmaken in windows zelf geprobeerd via de installatie op de 960. Maar als ik hem wil opzoeken in samsung magician of data migration is die niet te zien als extra schijf...ik snap er niks meer van.

Als iemand het weet hoor ik het graag. En anders bel ik morgen Samsung eventjes. Alvast bedankt.

Excuses voor eventuele spelfouten _/-\o_

Alle reacties

• bpure
Ik bedoelde formatteren naar NTFS natuurlijk :P

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57
Geef wat meer informatie zoals:
- van je moederbord merk en type
- Hoeveel schijven hen je aangesloten SSD en HDD

Hoe heb je de Windows installatie media/USB aangemaakt.

44

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

En wat nu als je er iets anders op probeert te zetten dan Windows, en misschien een drive-check-tool draait. Dat het spul vastloopt op 80% bij het formatteren is namelijk hardwaretechnisch geen goed teken. Hoewel je geen volledige format hoeft te doen bij SSD's, een quick format is voldoende.

-_-

• bpure
@r44 * moederbord was Z270-E Asus
@r44 * verschillende opstelling van 1 of 2 m.2 ssd's
@r44 * windows installatie op de usb heb ik gedownload via de windows site en dan de tool gebruikt om usb te maken.

@M2M ja ik heb het uitgelegd aan samsung en hij is nu dus RMA ik denk dat het gewoon ''kaduuk'' is ;p eventjes afwachten dus. ik dacht ook dat quick format voldoende was maar ik dacht je weet het nooit.

bedankt voor de reacties voorlopig ik hou jullie up to date

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee