Vraag

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Mijn vraag
...
Ik heb sinds een week of 2 een nieuw toetsenbord in gebruik. Las veel positieve reacties over de Logitech K360 dus die heb ik gekocht.

Nu dus een week of 2 in gebruik en op zich is het een fijn toetsenbord. Compact, draadloos en typt goed weg. Maar................... er zit een groot nadeel aan het toetsenbord en dat is dat de SHIFT toets en de ENTER toets net te ver weg zitten waardoor ik elke keer een | krijg als ik ENTER en een | krijg als ik de SHIFT toets wil gebruiken. Die "|" zit namelijk net op de plek langs de ENTER en de SHIFT toetsen.

Aangezien ik de | niet vaak ga gebruiken is mijn vraag nu of ik aan die toetsen een andere functie kan geven.

Het toetsenbord terug sturen gaat niet meer omdat ik natuurlijk meteen na aankoop de doos heb opengemaakt (lees: gescheurd). Niet slim, weet ik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...LOGITECH K360

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken en vond ook wel een Windows programma waar ik toetsen mee kon toewijzen, maar dat was voor een 'standaard'-toetsenbord, dus met een andere layout als de K360.

Mijn vraag is nu, is er software (ik gebruik Windows10) waarbij je dus elke toets die op je toetsenbord zit kunt wijzigen?

Beste antwoord (via 103720 op 31-01-2021 21:44)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:19
SharpKeys. Daarmee kun je elke toets remappen.

Alle reacties

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:12
Ik vermoed dat je een ISO-layout hebt (L-vormige enter-toets), dus nu heb je er niks meer aan. Maar als mijn aanname correct is, kijk de volgende keer voor een ANSI-layout (langwerpige enter-toets). Let daarbij wel op dat Qwerty US-layout nietszeggend is. Even goed op de EAN-nummers letten.

Ik heb bijvoorbeeld mijn MX Keys via eBay aangeschaft omdat Logitech in de EU alleen een ISO-layout verkoopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:19
SharpKeys. Daarmee kun je elke toets remappen.

• 103720
@mjax, dat ga ik eens bekijken, Bedankt

• 103720
@Paul Hewson , het was niet zozeer de layout maar meer het probleem zoals @mjax met de oplossing kwam. Maar toch bedankt.

@mjax , bedankt, je bent een held. Doet precies wat ik nodig had. Thanks a million.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee