Toon posts:

spamcop issues

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
Mijn interne mailserver gebruikt(e) spamcop om spam te weren. Sinds vanochtend echter weigert mijn mailserver mail te ontvangen van clients uit mijn interne netwerk 192.168.2.x, omdat deze IPs zouden zijn geblockt door spamcop. Maar de hele website van spamcop lijkt eruit te liggen. (https://www.spamcop.net/bl.shtml). Het lijkt erop dat daarom ieder IP als fout wordt aangemerkt. Waarschijnlijk omdat de lookups in bl.spamcop.net niet meer werken. Tenminste iedere IP wat ik hier invul https://www.dnsbl.info/dnsbl-database-check.php komt als rood bij spamcop terug.
Voorlopig spamcop maar even gedisabled.....

Edit: Als ik dit lees is spamcop iets uit het verleden. Dat wist ik niet. Jullie?
Wikipedia: SpamCop

Edit: Bijzonder, het Wikipedia artikel is weer in de tegenwoordige tijd herschreven, en de opmerking over vandaag is inmiddels ook weer weggehaald.

[Voor 19% gewijzigd door valkenier op 31-01-2021 20:20]

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Het hele domein lijkt geclaimd te zijn door een sedoparker, is meer aan de hand dan alleen een niet werkende website lijkt mij

Try SCE to Aux

• valkenier
ImNotnoa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:58:
Het hele domein lijkt geclaimd te zijn door een sedoparker, is meer aan de hand dan alleen een niet werkende website lijkt mij
Ja exact, zie ook mijn edit hierboven

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Spamcop werkte vanochtend nog wel gewoon en ik vermoed dat de registratie alleen is verlopen en even opnieuw verlengd moet worden.

Aangezien Domain Status: clientTransferProhibited https://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited en clientDeleteProhibited https://www.icann.org/epp#clientDeleteProhibited code heeft, zal er niets raars gebeuren met het domein.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Schrikbeest
  • Laatst online: 11-04 17:05
Ik krijg nu ineens van klanten mails dat ze (ten onrechte) bij spamcop gelist staan..

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:25:
Spamcop werkte vanochtend nog wel gewoon en ik vermoed dat de registratie alleen is verlopen en even opnieuw verlengd moet worden.

Aangezien Domain Status: clientTransferProhibited https://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited en clientDeleteProhibited https://www.icann.org/epp#clientDeleteProhibited code heeft, zal er niets raars gebeuren met het domein.
Maar toch staat hij momenteel bij een sedoparker, dan is er toch een transfer geweest?

Edit: Het domein lijkt weer in handen van spamcop

[Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 31-01-2021 14:33]

Try SCE to Aux

• valkenier
Schrikbeest schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:25:
Ik krijg nu ineens van klanten mails dat ze (ten onrechte) bij spamcop gelist staan..
Ja dat is het effect. Volgens mij werkt een RBL door het IP-adres te verwerken in een DNS request. Dus in mijn geval 192.168.2.31, wordt dan een DNS request voor 31.2.168.192.bl.spamcop.net of zoiets . Krijg je daarvoor een IP adres terug (bv 127.0.0.1) dan is je IP listed, en dus op de blacklist. Bij een NXDOMAIN respons ben je niet listed.
Wikipedia: Domain Name System-based Blackhole List

Die snuggere domeinparkeerder heeft een wildcard voor het hele domein ingesteld, en daarmee is ieder IP nu listed bij Spamcop.

[Voor 10% gewijzigd door valkenier op 31-01-2021 14:43]

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik lees op Twitter dat het domein weer verlengd zou zijn en dat alles weer aangezet gaat worden. Het kan even duren voordat alle DNS servers weer de nieuwe data hebben ontvangen:

Bei unseren Tests wird die Internetseite von Spamcop inzwischen teilweise wieder angezeigt und es werden bei DNS-Abfragen von manchen DNS-Servern wieder korrekte Ergebnisse zurückgeliefert. Offenbar hat man die Domain inzwischen wieder reaktiviert, jedoch dauert es noch etwas, bis alle DNS-Server diese Änderungen übernommen haben. Der Vorfall dürfte für einige nicht zugestellte Mails gesorgt haben, da sehr viele Mailhoster Spamcop nutzen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• valkenier
Grappig, nu wordt Twitter wakker. Vanochtend was er nog niets over te vinden....
Spamcop bestaat zelf ook nauwelijks op Twitter...

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 13:38
ImNotnoa schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Maar toch staat hij momenteel bij een sedoparker, dan is er toch een transfer geweest?

Edit: Het domein lijkt weer in handen van spamcop
Was dat niet de default van Enom wanneer een domein niet verlengd wordt?
Ik dacht dat ze nog een grace period hanteerde hierover.

Edit:
Wanneer ik een whois draai, zie ik weer andere nameservers, maar dit lijkt nog niet distributed te zijn overal. Als ik kijk naar een service als Geopeeker...

[Voor 17% gewijzigd door Icheb op 31-01-2021 17:08]

sebsoft.nl

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 20:30
Lekker weer inderdaad!

Hier kwam ook niets meer binnen op mail-adressen van de zaak. Helemaal onafhankelijk van waaruit het verstuurd werd. Ben je toch weer even bezig om te zien waar het nu echt fout gaat.

Bij de hoster tijdelijk spamcop maar even uitgezet.
Ik denk dat het wereldwijd best veel werk gaat verschaffen dit 'foutje'. Zeker op een zondag als niet iedere hoster bereikbaar is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb geluk dat ik het toevallig zag, de orderbevestigingen kwamen niet binnen....

Alles werd gedropt, de website kwam in http site....

Heb de source maar even verwijderd

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 13:38
Alles lijkt het weer goed te doen ondertussen :-).

Wij hebben net SpamCop weer ingeschakeld op al onze systemen.

sebsoft.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee