jelleeelco schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:34:
Hier ook sinds een paar weken met mining bezig. Ben juist begonnen met PiCoin. Minen gaat (tot nu toe) alleen op de mobiele telefoon via een app. Ze zeggen dat er geen effect is op het batterijverbruik, en eerlijk is eerlijk, geen enkele issue ermee gehad. Slechts 1x per 24 uur moet je opnieuw op 'mine' klikken (je krijgt een melding) en dat is het dan. Mooie vind ik dat PiCoin een zeer laag stroomverbruik heeft (dit in tegenstelling tot bv BitCoin).
Er is nog geen prijs voor PiCoin en is dus ook nog niet verhandelbaar. Men is vooral bezig het netwerk op te bouwen (als ik het allemaal goed begrepen heb, zoals gezegd ben net bezig).
Daarnaast voor 100,- wat crypto currency gekocht, puur om te leren hoe het werkt. Ga zeker niet meer investeren, het voelt teveel als gokken.
Ook op de PC nu aan het minen. Begonnen met Doge, maar al snel bleek dat Ethereum wat meer oplevert. Met mijn PC met een RTX2060 met 6GB haal ik een calculated hashrate van bijna 36Mh, en ik meen rond de 130kw/u aan verbruik. Met Phoenix en zit bij unmineable. Geen idee of dat een goede of slechte is!
Leuk en interessant om het te doen!
Leuk PiCoin! Ik doe mee mee [mbr]*weg*[/]

Grappig project.
OT: Zo ongeveer in dezelfde fase als jij en aan het experimenteren, voorlopig ben ik begonnen met
Ethereum;
Ik haal een hashrate van ongeveer 100mh/h met twee WIN10 systemen, een 2070S en een 3070, heb nog twee 10606G kaarten liggen om een systeempje te bouwen, die zet ik dan bij mams neer met d'r zonnepaneeltjes dus komt nog ca 45 mh/h bij. Gebruik eenvoudige Metamask als wallet voor ETH voorlopig. Ik gebruik lolminer en de ethermine.org pool. Ik zag unminable ook inderdaad, eigenlijk gelijk een soort exchange.
Doel: vooral experimenteren en leren.
Zag net dat je straks ook piCoin kunt gaan minen vanaf een systeem naar de blockchain ipv via de app en dat ze eind van het jaar public willen. Grappig om te zien waar dat heen gaat.
Bitonic account voor Bitcoin aankopen (had ik al), Yobit (heb ik daar wat aan inde EU?) en Crypto (verificatie aan t afwachten) Net als jij wil ook wat coins kopen om mee te leren en spelen...
Het is me nog niet duidelijk wat nou de beste manier om wat ETH te kopen zonder dat je gelijk leegloopt of fees.. wat is de beste currency/route om mee in te stappen? Wat is de handigste exchange om te gebruiken hier in de EU?
Edit: wat ik een
interessante post vond en vind over marketvolume en ETH toekomstige wijzigingen.
Edit2:
Nog even wat verder in Picoin gedoken maar met echt minen heeft het vooralsnog niets te maken voor zover ik kan zien, eigenlijk is het gewoon een tellertje dat loopt, er zit geen blockchain achter, dus ik ben benieuwd hoe ze al die picoins dan in een blockchain willen gieten later

[Voor 12% gewijzigd door pepijnb op 12-05-2021 12:04]