Vraag

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 10:41

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik heb hier thuis een game PC met een Nvidia 3080 die ik wil inzetten voor minen van Ethereum (ken hele discussie over timing en rendabiliteit, maar ik wil het toch doen...).

Ik heb op mijn huis 18 zonnepanelen dus dat is ook geregeld. Naast Game PC, beschik ik ook over een ledger Nano. Verder is minen nieuw voor mij, nooit eerder gedaan.

Ik loop tegen het volgende aan en met online zoeken krijg ik te maken met te veel info en weet niet wat ik wel moet geloven en wat niet.

1. Allereerst welke mine programma raden jullie mij aan? Is Awesome miner of lolminer wat?
2. Je moet je aansluiten bij een mining pool. Wat adviseren jullie mij?

Veel dank.

Alle reacties

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Niemand? :-(

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:52
Het is verre van rendabel volgens mij. Misschien moet je het gewoon posten in het slowchat topic in de hoop dat iemand het oppikt

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:08
Ik mine zelf een beetje met 1 Vega 56 gedurende de nacht.
Ik gebruik teamredminer (is voor AMD kaarten) i.c.m. binance pool.

Er zijn vast betere opties maar dit werkte voor mij makkelijk.

Ledn is a scam, don't use it

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:19
check nicehash.com voor een calculatie. Verder moet je onderzoeken of je je mining profit wel naar een ledger kan laten boeken.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Met zo weinig eigen inzet ga je er niet komen - er is een hoop informatie zelf te vinden

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:18:
Met zo weinig eigen inzet ga je er niet komen - er is een hoop informatie zelf te vinden
Dankjewel maar dat is ook meteen het probleem. Er is zoveel info dat ik niet weet wat ik wel of niet moet geloven.

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:08
Zhadum schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Dankjewel maar dat is ook meteen het probleem. Er is zoveel info dat ik niet weet wat ik wel of niet moet geloven.
Begin gewoon, installeer software volgens een tutorial, join een pool, en zet het aan.
Kijk na een dag hoe het gegaan is. En stel dan eventueel vervolg vragen.

Ledn is a scam, don't use it

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:01
Zhadum schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:33:
[...]

ik heb mijn pc aanstaan via nanopool met de nanominer. Vast niet de beste maar hij loopt prima en is snel opgezet. Heb nu in 5 dagen 15dollar ethereum gemined(ik heb zonnepanelen dus stroom is gedekt)

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:17
Op dit moment is het rendabel om ethereum te minen mits je de hardware een beetje afstemt op een zo laag mogelijk watt per MH's. Je kan je kaart vol openzetten maar die zal dan ook enorm veel verbruiken daarom moet je de 'sweetspot' zien te vinden die je voldoende MH's oplevert maar niet teveel elektriciteit kost (zeker met de prijzen van elektriciteit in Nederland). Om terug te komen op mijn eerste zin, omdat op dit moment de prijs van ETH gunstig is, is minen rendabel. Dit kan zomaar voorbij zijn wanneer de prijs van ETH keldert. Je moet dus ook het verkoopmoment goed bepalen en niet te snel in paniek schieten als de prijs keldert.

Minen heeft ook alleen zin als je dit voor langere tijd, nagenoeg non-stop doet, even een uurtje hier en daar als je niet gamed zet geen zoden aan de dijk. Staat jouw pc dan in de slaapkamer bijvoorbeeld dan heeft het waarschijnlijk weinig zijn, aangezien de pc uitgaat als je naar bed gaat (?). Je pc maakt namelijk nogal wat herrie. Let ook op goede airflow in de kast of overweeg de zijkant van de kast eraf te halen, je moet alle warmte die de kaart produceert zo snel mogelijk kwijt.

Afgelopen week is er een tool beschikbaar gekomen van igorlabs welke de temperatuur van verschillende componenten van de nieuwe 3xxx serie van nvidia inzichtelijk maakt. Dit gaf nogal wat zorgen voor veel miners want het geheugen schijnt op sommige kaarten over de 100 graden Celsius te komen. Dat is niet iets wat goed is voor de kaart op lange termijn, je wilt natuurlijk niet jouw mooie 3080 binnen een jaartje (fictief getal) kapot gaat. Ook hier geld dan weer probeer de kaart niet te pushen maar juist te underclocken om zo minder elektriciteit te verbruiken en derhalve dus minder warm wordt.

Er zijn meerdere programma's beschikbaar en meerdere miningpools. Als je een hele kleine miner bent, zoals jij met 1 videokaart, dan is het het beste om je bij een grote pool aan te sluiten. Je hebt dat een consistente stroom van inkomsten. Een kleine pool kent teveel pieken en dalen (gemiddeld over een langere periode zal het wel op hetzelfde uitkomen).

Zelf gebruik ik phoenixminer met mine ik bij ethermine.org

[Voor 21% gewijzigd door Globalq3 op 02-02-2021 21:17]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Veel dank hiervoor. Ik kwam ook hierop door cryptocast op BNR radio met o.a. Hidde Hoogland.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 14:23
Ik mine nu een 2 tal weken non stop met een simpele Geforce 1060, licht overklokt. Uiteraard het voltage wat teruggedraaid anders verbruikt je kaart gewoon teveel stroom. Ik gebruik Nicehash als programma. Je "leent" je hashpower daar als het ware uit aan andere voor het minen van Ether en krijgt een betaling ervoor in bitcoin afhankelijk van de koers. Zoals ik dus zei ik ben op 22 januari begonnen om 15u. Binnen 2 dagen zal ik dus non stop (dag en nacht) gemined hebben met mijn kaart en op dit moment staat mijn portefeuille op 19,25 euro. Ik vermoed dus bij de huidige koers ik rond de 22 euro zal zitten op 2 weken tijd. Ik heb ook zonnepanelen maar gezien het huidige weer dragen die ook niet veel bij uiteraard. Met alles rekening houdende... zal ik op een maandje rond de 40 - 45 euro opbrengst zitten. Persoonlijk is dat niet veel maar :
45 * 12 is toch 600 op jaarbasis. Echter als je rekening houdt met een feit dat de koersen mss nog eens x 2 doen dit jaar zou dat op 1200 kunnen uitkomen. Dan heb ik wat dat betreft met een heel simpele gpu vrijwel mijn jaarrekening elek + gas gewoon betaald. En dat enkel door mijn pc te laten opstaan.

[Voor 23% gewijzigd door Rebbelx op 03-02-2021 08:25]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Dat is ook precies mijn redeneer lijn, zeker met de koers van BC en Eth deze dagen.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
Rebbelx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:21:
Ik mine nu een 2 tal weken non stop met een simpele Geforce 1060, licht overklokt. Uiteraard het voltage wat teruggedraaid anders verbruikt je kaart gewoon teveel stroom. Ik gebruik Nicehash als programma. Je "leent" je hashpower daar als het ware uit aan andere voor het minen van Ether en krijgt een betaling ervoor in bitcoin afhankelijk van de koers. Zoals ik dus zei ik ben op 22 januari begonnen om 15u. Binnen 2 dagen zal ik dus non stop (dag en nacht) gemined hebben met mijn kaart en op dit moment staat mijn portefeuille op 19,25 euro. Ik vermoed dus bij de huidige koers ik rond de 22 euro zal zitten op 2 weken tijd. Ik heb ook zonnepanelen maar gezien het huidige weer dragen die ook niet veel bij uiteraard. Met alles rekening houdende... zal ik op een maandje rond de 40 - 45 euro opbrengst zitten. Persoonlijk is dat niet veel maar :
45 * 12 is toch 600 op jaarbasis. Echter als je rekening houdt met een feit dat de koersen mss nog eens x 2 doen dit jaar zou dat op 1200 kunnen uitkomen. Dan heb ik wat dat betreft met een heel simpele gpu vrijwel mijn jaarrekening elek + gas gewoon betaald. En dat enkel door mijn pc te laten opstaan.
En hoeveel had je aan stroomkosten..

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 14:23
Navi schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:29:
[...]

En hoeveel had je aan stroomkosten..
Niet enorm veel, zoals ik aangaf heb ik ook zonnepanelen en bovendien verbruikt een 1060 Geforce amper 80 watt ofzo

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 21:57
@Zhadum als je niet al teveel research en moeite wil doen kan ik je aanraden Nicehash te gaan gebruiken.

@Santee voordeel van Nicehash is dat alles beheerd wordt en dat je met een druk op de knop kan beginnen en stoppen met minen. Sure, je betaalt wat commissie, maar het gemak is me ook wat waard.

[Voor 48% gewijzigd door Knul op 09-02-2021 09:22]

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 19:42
Knul schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:24:
@Zhadum als je niet al teveel research en moeite wil doen kan ik je aanraden Nicehash te gaan gebruiken.
Niet eens nodig, ik heb deze guide gebruikt van t weekend: YouTube: How to Mine Ethereum on Windows 10 | 2021 Guide
En binnen een uur oid runde alles. Ik heb nog niet gefinetuned maar kreeg wat errors op mem +1250 dus heb hem op +1100 gezet.
Nicehash steelt volgens mij best wat resultaat als commissie, ik zou het gewoon lekker zelf doen.
Knul schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:24:
@Santee voordeel van Nicehash is dat alles beheerd wordt en dat je met een druk op de knop kan beginnen en stoppen met minen. Sure, je betaalt wat commissie, maar het gemak is me ook wat waard.
Tja er zijn ook mensen die beheerd beleggen en daarvoor 1-2% pj betalen terwijl het rendement 5-7% gemiddeld is. Ik weet niet precies hoeveel Nicehash jat, maar als die meer dan 10% van je opbrengst is zou ik het niet overwegen. Straks kakt Ethereum in waardoor je verlies hebt gedraaid en dan komt dit er nog bovenop. Slechts mijn persoonlijke mening.

Ook valt het gemak best tegen, ik run nu een .bat via mn bureaublad die ik simpelweg opstart en afsluit en moet even een profiel kiezen via evga precision. Dat kost me net zoveel handelingen als via Nicehash starten. Alleen het installeren is half uurtje korter, nou whoopdiedoo. :X

[Voor 43% gewijzigd door Santee op 09-02-2021 12:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cornelu
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik heb een evga 3080 ftw3 ultra weten te bemachtigen, en ik gebruik nu als ik niet game.. nicehash:

ik moet zeggen dat de kaart het voorlopig erg goed doet!

Aangezien ik er graag nog jaren plezier van wil hebben heb ik de power op 59 staan en memory op 1200 en de clock op -150 staan en de fans op 60.

Ik krijg zo'n 95a98 aan mh/s met een verbruik van 220/230 watt.
Met de vram op gemiddeld 79'c.
CPU op 45'c

Efficiency op 429kh/j

Lijkt mij een veilige instelling toch??

Hulp is altijd mooi meegenomen.

En zo heerlijk hoe alle spellen draaien 😍

[Voor 5% gewijzigd door Cornelu op 06-04-2021 02:34]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-06 16:53
Ik mine zelf met een 6900XT, 62 MH/s met een verbruik van 130W.
Het minen doe ik bij ethermine.org met phoenixminer lekker simpel en geen account nodig en dan gaat het naar mijn crypto.com wallet waar ik het omzet in CRO.
Een deel van dat CRO stake ik zodat ik een Ruby Steel credit card krijg met 2% cashback en gratis spotify.
De meeste van mijn aankopen online,auto tanken netflix enz doe ik met die card en en ik krijg overal 2% van terug in CRO coins.
De overige coins die niet gestaked zijn zet ik in superchargers voor wat extra rendement. :)

• Globalq3
Cornelu schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 02:27:
Ik heb een evga 3080 ftw3 ultra weten te bemachtigen, en ik gebruik nu als ik niet game.. nicehash:

ik moet zeggen dat de kaart het voorlopig erg goed doet!

Aangezien ik er graag nog jaren plezier van wil hebben heb ik de power op 59 staan en memory op 1200 en de clock op -150 staan en de fans op 60.

Ik krijg zo'n 95a98 aan mh/s met een verbruik van 220/230 watt.
Met de vram op gemiddeld 79'c.
CPU op 45'c

Efficiency op 429kh/j

Lijkt mij een veilige instelling toch??

Hulp is altijd mooi meegenomen.
Dat ziet er inderdaad prima uit zo.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:39
Rebbelx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:21:
Als je denkt dat de koers verdubbeld, kan je ook de coins kopen en daar op speculeren. Je kan dan met een veel groter bedrag speculeren. Je winst kan dan zelfs vele malen hoger zijn en je verlies natuurlijk ook :)

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:32
Amd RuLuzzz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:51:
[...]

Als je denkt dat de koers verdubbeld, kan je ook de coins kopen en daar op speculeren. Je kan dan met een veel groter bedrag speculeren. Je winst kan dan zelfs vele malen hoger zijn en je verlies natuurlijk ook :)
Verschil is natuurlijk wel dat je in scenario A aan het einde van de rit de hardware nog hebt. Als ik zie hoe 5 jaar oude kaarten momenteel voor de toenmalige nieuwprijs te koop staan.. tsja :)

• Cornelu
Globalq3 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:36:
[...]

Dat ziet er inderdaad prima uit zo.
Bedank voor je reactie. 👍 maar zal deze temp ook veilig zijn voor 24/7?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cornelu
Idanue schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:26:
Ik mine zelf met een 6900XT, 62 MH/s met een verbruik van 130W.
Het minen doe ik bij ethermine.org met phoenixminer lekker simpel en geen account nodig en dan gaat het naar mijn crypto.com wallet waar ik het omzet in CRO.
Een deel van dat CRO stake ik zodat ik een Ruby Steel credit card krijg met 2% cashback en gratis spotify.
De meeste van mijn aankopen online,auto tanken netflix enz doe ik met die card en en ik krijg overal 2% van terug in CRO coins.
De overige coins die niet gestaked zijn zet ik in superchargers voor wat extra rendement. :)
Doe je goed 🤗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cornelu
Momenteel loopt ie op een gemiddelde van 96a98 mh/s op:

1200+
-250 core
59 power
Fan- 72

GPU temp 40'c
GPU mem junction op gemiddeld 76.9'c

Verbruik: 225watt

Ben ik goed bezig of is de temp toch nog te hoog voor 24/7?

[Voor 4% gewijzigd door Cornelu op 09-04-2021 08:24]

• Niet online
Cornelu schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:18:
Momenteel loopt ie op een gemiddelde van 96a98 mh/s op:

1200+
-250 core
59 power
Fan- 72

GPU temp 40'c
GPU mem junction op gemiddeld 76.9'c

Verbruik: 225watt

Ben ik goed bezig of is de temp toch nog te hoog voor 24/7?
Dat zijn prima temperaturen, zeker op de core.

• Cornelu
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:33:
[...]

Dat zijn prima temperaturen, zeker op de core.
Dat is goed om te horen! Ben zo bang dat die kaart er ineens mee ophoudt 😅

Ik speel ook wel een aantal uur per dag.. maar dit mag ik dus zien als een veilige temp voor laten we zeggen 24/7?

Bedankt voor je reacties! Worden gewaardeerd

• Niet online
Cornelu schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:10:
[...]

Dat is goed om te horen! Ben zo bang dat die kaart er ineens mee ophoudt 😅

Ik speel ook wel een aantal uur per dag.. maar dit mag ik dus zien als een veilige temp voor laten we zeggen 24/7?

Bedankt voor je reacties! Worden gewaardeerd
Zeker! 80c op geheugen is normaal, en 40c op core is zelfs zeer laag te noemen.

Ik weet niet hoe de koeler op jou model GPU werkt, maar als die het geheugen niet raakt kan je nog aan koelblokjes voor het geheugen denken.

Voor de leuk. Nodig heb je het niet.

• Cornelu
Bedankt voor de bevestiging!

Ik heb inderdaad gelezen over het vervangen/plaatsen van nieuwe thermal pads/ strips.met flinke verbeteringen..

Maar ik zou er mijn garantie niet voor op het spel zetten.

• Cornelu
Zijn er mensen met specs terwijl mining?

Merk+ model erbij graag.
Van de 3080/3090.

Dus temps gpu,memory temp, overclock onderclock etc.

[Voor 40% gewijzigd door Cornelu op 09-04-2021 11:47]

• MGamer
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11-2021
De laatste dagen heb ik minder opbrengst, een algemeen gegeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Globalq3
Ja, het is de laatste dagen en stuk lager dan de weken ervoor. Elke dag komt er meer hashrate op het netwerk en er zijn denk ik wat minder transacties (de gaslimit is weer een stuk gezakt tov een paar weken geleden).

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
Globalq3 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:51:
Ja, het is de laatste dagen en stuk lager dan de weken ervoor. Elke dag komt er meer hashrate op het netwerk en er zijn denk ik wat minder transacties (de gaslimit is weer een stuk gezakt tov een paar weken geleden).
Ah, goed dat je dit deelt. Vorige week bij wijze van proef overgestapt naar de binance pool vanwege de lagere fee. Ik begreep al niet waarom ik desondanks minder inkomsten had 8)

WMWL

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
resusaapje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:47:
[...]

Ah, goed dat je dit deelt. Vorige week bij wijze van proef overgestapt naar de binance pool vanwege de lagere fee. Ik begreep al niet waarom ik desondanks minder inkomsten had 8)
Doe je Etc of BTC minen? Ik vraag me af met deze prijzen of het niet beter is om BTC te menen maar heb onvoldoende tijd om hier in te gaan verdiepen.

• oharra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11-2022
Zhadum schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:11:
[...]

Doe je Etc of BTC minen? Ik vraag me af met deze prijzen of het niet beter is om BTC te menen maar heb onvoldoende tijd om hier in te gaan verdiepen.
Btc kan je niet rechtstreeks met pc of gpu minen, maar dat hoeft ook niet. Bovendien zijn de asics die dit kunnen veelal erg duur (als ze een degelijke hashrate hebben) en verbruiken ook erg veel.
Maar ik zie geen baat bij rechtstreeks btc minen, je kan toch gelijk wat minen en het dan gewoon omzetten naar wat je maar wil?

Ethereum zal ook niet lang meer de moeite zijn om te minen btw.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
oharra schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:01:
[...]

Btc kan je niet rechtstreeks met pc of gpu minen, maar dat hoeft ook niet. Bovendien zijn de asics die dit kunnen veelal erg duur (als ze een degelijke hashrate hebben) en verbruiken ook erg veel.
Maar ik zie geen baat bij rechtstreeks btc minen, je kan toch gelijk wat minen en het dan gewoon omzetten naar wat je maar wil?

Ethereum zal ook niet lang meer de moeite zijn om te minen btw.
Thnx. Ben bekend met Ethereum. Dan moeten we naar de volgende project gaan, polkadot?

Zijn jullie bekend met PiCoin? Je kunt alleen mee doen als je door iemand wordt uitgenodigd.

[Voor 58% gewijzigd door Zhadum op 21-04-2021 15:47]

• oharra
  • Laatst online: 16-11-2022
Zhadum schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:16:
[...]

Thnx. Ben bekend met Ethereum. Dan moeten we naar de volgende project gaan, polkadot?

Zijn jullie bekend met PiCoin? Je kunt alleen mee doen als je door iemand wordt uitgenodigd.
En wat is "meedoen" dan bij die picoin? Als je wilt weten wat je best mined of hoeveel een gpu/crypto opbrengt kan je gewoon kijken op minerstat.com of whattomine.com

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zet zo mijn vraagtekens bij de Pi coin. Een coin waar je alleen toegang hebt middels een uitnodigingslink, waar de waarde pas in de (verre) toekomst wordt bepaald en die je tevens kan minen via je telefoon roept bij mij toch enige vraagtekens op. Zie ook het volgende artikel

https://currency.com/pi-c...network-be-worth-anything

"There's no place like 127.0.0.1"

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 17:54
Even een mining setup vraagje.

Ik heb 3 verschillende videokaarten.
1660 super, 2060 en sinds paar dagen eindelijk mijn 3070 binnen.
Ik ga vanuit dat het mogelijk is om met 3 verschillende kaarten te minen?
Kan dan uiteraard niet overclocken.

Wat voor moederbord raden jullie momenteel aan? Gunstig qua prijs.
Overige onderdelen kan ik wel zelf uit een oudere PC halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
kx22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:37:

Zoals je in bovenstaande screenshots kan zien kan je prima met verschillende kaarten werken, en ook over dan wel underclocken kan prima met verschillende kaarten.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Eftalou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:09:
Ik zet zo mijn vraagtekens bij de Pi coin. Een coin waar je alleen toegang hebt middels een uitnodigingslink, waar de waarde pas in de (verre) toekomst wordt bepaald en die je tevens kan minen via je telefoon roept bij mij toch enige vraagtekens op. Zie ook het volgende artikel

https://currency.com/pi-c...network-be-worth-anything
Thanks.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:52
kx22 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:37:

ligt eraan hoeveel kaarten je uiteindelijk wil gebruiken.

• kx22
Technofreakz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:20:
[...]
ligt eraan hoeveel kaarten je uiteindelijk wil gebruiken.
Denk rond de 6.

Ik heb zojuist 1 RTX3070 in mijn gewone pc geprikt.
Met wat OC haal ik nu 60MH/s grotendeels, maar helaas niet stabiel. Soms geeft hij aan maar 51 te pakken en andere keren 55. Ligt dat aan mijn kaart of aan de opdracht?

[Voor 36% gewijzigd door kx22 op 23-04-2021 21:48]

• Globalq3
Waar zie je die wisselende MH? Op de pool of in de miner?

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10

Wimmel

Hello

Hier ook een gamer die in de verloren uurtjes zijn kaart laat minen. Mijn ervaring is dat aandacht schenken aan het correct tunen van je kaart veel winst geeft. Mijn pc staat in de woonkamer dus moet stil blijven. Ik houd mijn kaart op 51° bij een fansnelheid van 25%. De geheugentemperatuur is met 61,7° ook prima in orde. Geheugensnelheid omhoog, powerlimit en GPUclock omlaag bieden een voor mij prima resultaat van ≈ 43MH/s bij 107Watt en een efficiency van ≈ 400kH/W.

Ter vergelijk; toen ik net begon zat ik op 170Watt, 63° en 40% fansnelheid voor een schamele 33,3MH/s.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Wimmel schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:52:
Hier ook een gamer die in de verloren uurtjes zijn kaart laat minen. Mijn ervaring is dat aandacht schenken aan het correct tunen van je kaart veel winst geeft. Mijn pc staat in de woonkamer dus moet stil blijven. Ik houd mijn kaart op 51° bij een fansnelheid van 25%. De geheugentemperatuur is met 61,7° ook prima in orde. Geheugensnelheid omhoog, powerlimit en GPUclock omlaag bieden een voor mij prima resultaat van ≈ 43MH/s bij 107Watt en een efficiency van ≈ 400kH/W.

[Afbeelding]

Ter vergelijk; toen ik net begon zat ik op 170Watt, 63° en 40% fansnelheid voor een schamele 33,3MH/s.
Ha Wimmel, hoe reken je je efficieny uit?

Ik heb GPU-Temp op 42 C (waterkoeling systeem), fan op laagste niveau (660) en haal 108MH/s bij 276W.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zhadum schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:25:
[...]

Ha Wimmel, hoe reken je je efficieny uit?
Hij zegt 43MH/s te halen bij een verbruik van 107Watt.

43.000 kH/s delen door 107 Watt = 402 kH per Watt.

The devil is in the details.

• Wimmel

Wimmel

Hello

@Zhadum , de meeste miners tonen de efficiëntie in de gui.
T-rex (die ik nu gebruik) toont het in kH/W:

https://tweakers.net/i/bTn4uJo4IRVN30-5-ohEGdt-sHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zwo4GSOtkTtTRa6kfv1d79qr.png?f=fotoalbum_large

Lolminer toen ik nog wat minder efficient was.:

Discogs

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Wimmel schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hahn schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:28:
[...]

Hij zegt 43MH/s te halen bij een verbruik van 107Watt.

43.000 kH/s delen door 107 Watt = 402 kH per Watt.
Beiden dank.

Ik gebruik Phoneixminder 5.5 en daar zie ik alleen de MH/s + Temp + GPU. Maar aan de hand van het Hahn kom ik op 391 kH per Watt. Wellicht kan het beter, jammer dat geen tooltje is dat ie het automatisch voor je doet.

• Hahn
  • Nu online
Zhadum schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:47:
[...]

[...]

Beiden dank.

Ik gebruik Phoneixminder 5.5 en daar zie ik alleen de MH/s + Temp + GPU. Maar aan de hand van het Hahn kom ik op 391 kH per Watt. Wellicht kan het beter, jammer dat geen tooltje is dat ie het automatisch voor je doet.
Alles kan altijd beter, maar 391 is ongeveer 2% minder dan de 400 die Wimmel noemde. Dat vind ik een verschil van vrijwel niks :)

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:50:
[...]

Alles kan altijd beter, maar 391 is ongeveer 2% minder dan de 400 die Wimmel noemde. Dat vind ik een verschil van vrijwel niks :)
Thnx. Heb het iets kunnen verbeteren. 114 MH/s bij 288W kom ik uit op 396 kH per Watt :-) - bij Power op 78%, GPU -150 en Memory op +550.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Wimmel schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat betekent Share actual difficulty 17.5 GH? En 'verdien' je hierdoor juist meer?

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik lees verschillende zaken over de difficulty maar vooral dat het voor je inkomen per share niet veel uitmaakt. Ik hoop dat er iemand meeleest die het duidelijker kan vertellen.

Discogs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 20:51
Hier ook sinds een paar weken met mining bezig. Ben juist begonnen met PiCoin. Minen gaat (tot nu toe) alleen op de mobiele telefoon via een app. Ze zeggen dat er geen effect is op het batterijverbruik, en eerlijk is eerlijk, geen enkele issue ermee gehad. Slechts 1x per 24 uur moet je opnieuw op 'mine' klikken (je krijgt een melding) en dat is het dan. Mooie vind ik dat PiCoin een zeer laag stroomverbruik heeft (dit in tegenstelling tot bv BitCoin).
Er is nog geen prijs voor PiCoin en is dus ook nog niet verhandelbaar. Men is vooral bezig het netwerk op te bouwen (als ik het allemaal goed begrepen heb, zoals gezegd ben net bezig).

* Geen referrals en invites *

Daarnaast voor 100,- wat crypto currency gekocht, puur om te leren hoe het werkt. Ga zeker niet meer investeren, het voelt teveel als gokken.

Ook op de PC nu aan het minen. Begonnen met Doge, maar al snel bleek dat Ethereum wat meer oplevert. Met mijn PC met een RTX2060 met 6GB haal ik een calculated hashrate van bijna 36Mh, en ik meen rond de 130kw/u aan verbruik. Met Phoenix en zit bij unmineable. Geen idee of dat een goede of slechte is!

Leuk en interessant om het te doen!

[Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2021 10:53]

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
jelleeelco schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:34:
Hier ook sinds een paar weken met mining bezig. Ben juist begonnen met PiCoin. Minen gaat (tot nu toe) alleen op de mobiele telefoon via een app. Ze zeggen dat er geen effect is op het batterijverbruik, en eerlijk is eerlijk, geen enkele issue ermee gehad. Slechts 1x per 24 uur moet je opnieuw op 'mine' klikken (je krijgt een melding) en dat is het dan. Mooie vind ik dat PiCoin een zeer laag stroomverbruik heeft (dit in tegenstelling tot bv BitCoin).
Er is nog geen prijs voor PiCoin en is dus ook nog niet verhandelbaar. Men is vooral bezig het netwerk op te bouwen (als ik het allemaal goed begrepen heb, zoals gezegd ben net bezig).

Mocht iemand het willen proberen, die 'uitnodigingen' zijn echt overal te vinden, die van mij is jelleeelco.

Daarnaast voor 100,- wat crypto currency gekocht, puur om te leren hoe het werkt. Ga zeker niet meer investeren, het voelt teveel als gokken.

Ook op de PC nu aan het minen. Begonnen met Doge, maar al snel bleek dat Ethereum wat meer oplevert. Met mijn PC met een RTX2060 met 6GB haal ik een calculated hashrate van bijna 36Mh, en ik meen rond de 130kw/u aan verbruik. Met Phoenix en zit bij unmineable. Geen idee of dat een goede of slechte is!

Thnx. Ik heb in Apple store zitten kijken maar dan zie ik alleen PiNetwork (social chain). Heb ik de juiste?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelleeelco
  • Laatst online: 31-05 20:51
Ik heb even opgezocht maar dat is hem inderdaad!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 01:55
Hier +/- 30MH/s op een RX580 op mijn oude pc die zo'n beetje 24/7 bezig is.
Daarnaast nog een +/- 50MH/s op een RX5700xt in mijn hoofdpc, maakt wat uren, maar bv overdag tijdens werken staat ie vaak uit.

Ben gestart bij Nicehash gewoon om eens te rommelen ... waarbij ik eerst moest lachen om slechts die paar euro... ondertussen eerst naar Ethermine geswitched en nu Binance. Voordeel van laatste is dat het zo in je Spotwallet staat en je daar weer mee kan gaan rommelen met bots etc.

Minen doet een paar euro en is leuk omdat ik erg veel zonneenergie overhou, botje en getrade zegt winst te maken en bedrag gaat aardig omhoog bij Binance... maar zou zomaar zonder bot precies hetzelfde kunnen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
jelleeelco schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:47:
Ik heb even opgezocht maar dat is hem inderdaad!
Dankjewel. Heb gebruik gemaakt van jouw code.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extrix
  • Laatst online: 11:13
Ik merkte ook dat de eth erg langzaam gaat hoe gaat bij jullie en zijn jullie overgestapt naar andere coin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Extrix schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:30:
Ik merkte ook dat de eth erg langzaam gaat hoe gaat bij jullie en zijn jullie overgestapt naar andere coin?
is dat niet omdat de waarde van ETH flink omhoog is gegaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extrix
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:07:
[...]

is dat niet omdat de waarde van ETH flink omhoog is gegaan?
Ja klopt dat ook maar ik kan nu sneller en meer winst maken uit ravencoins dan met eth.

Terwijl mining sites zeggen dat eth nog steeds het meest moet binnenhalen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Extrix schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Ja klopt dat ook maar ik kan nu sneller en meer winst maken uit ravencoins dan met eth.

Terwijl mining sites zeggen dat eth nog steeds het meest moet binnenhalen
Ik blijf voorlopig vasthouden aan Eth. Als de prijs blijft stijgen zoals nu, rendeert het veel meer in de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extrix
Dat is wel waar maar gaat gewoon niet zo hard haha maar ja ik gebruik ook alleen 1 gpu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-06 19:48
Wanneer verwachten jullie dat ETH 2.0 komt en eth minen klaar is?

Heb nu een RTX 3080 draaien die langzaam afbrand met vram temps van 100-110 graden
Als oplossing heb ik bijna alle onderdelen klaar voor waterkoeling, heeft me maar 3 maanden gekost door andere dingen die tussendoor kwamen en nu twijfel ikof het nog wel de moeite waard is om die custom loop te bouwen 8)7

[Voor 47% gewijzigd door rickkert94 op 10-05-2021 08:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Schijnt dat GDDR6(X) standaard goed heet wordt en kan zijn, RX5700xt hier en die zit constant op 104 graden, kan geheugen iets trager zetten maar scheelt amper iets.
Hoe schadelijk dit op de langere termijn is weet ik niet, hopelijk niet te veel :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 20:16

Pat-Juh

Patrick

rickkert94 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:53:

Heb nu een RTX 3080 draaien die langzaam afbrand met vram temps van 100-110 graden
Als oplossing heb ik bijna alle onderdelen klaar voor waterkoeling, heeft me maar 3 maanden gekost door andere dingen die tussendoor kwamen en nu twijfel ikof het nog wel de moeite waard is om die custom loop te bouwen 8)7
Het kan liggen aan de Thermalpads. Sommige SKU's hebben low-budget pads heb ik vernomen. Daarnaast heeft de 3080 en 3090 GDDRX. Het X geheugen is sneller maar heeft ook als nadeel dat het flink warmer is dan het reguliere GDDR6.

Als laatste...Ik weet niet of de 3080 het volgende heeft maar de 3090 heeft op de achterzijde ook VRAM zitten vanwege de hoeveelheid chips die nodig zijn. Deze worden ook heel snel erg heet.

Zelf heb ik mijn 3070 kaart die ik voor gamen had aangeschaft (maar vanwege tijdgebrek en backlog op de PS4 weinig gebruik) in gezet om Eth te minen. Na een tijdje had ik genoeg voor een 3060 erbij. Beide kaarten draaien vrij koel (GPU rond de 45-50 graden met een hotspot van max 60). Het ram is ook gekoeld en de backplates en het koelblok zijn handwarm. Een 3080 van iemand anders was loei warm... Volgens mij draaien de 3080/90s gewoon warmer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter

Op cryptocast (podcast van BNR over crypto) zei men oktober dit jaar. Ik zou het doen, ook gelet op de zomermaanden. Wellicht wordt oktober uitgesteld etc..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-06 19:48
Ah, oktober is zeker nog lang genoeg. We gaan ervoor dan!

Het is inderdaad het GDDR6X geheugen dat loeiheet word.
De kaart zelf meet op 'slechts' 57 graden maar als je verder graaft kun je zien dat het VRAM 100 graden is bij 100% fan en 110 bij 80%.
eb destijds wat onderzoek gedaan maar kon geen duidelijke info vinden over welke thermal padding size nodig is voor mijn model.

Ahja, waterkoeling lost het ook op! En scheelt nog eens een hoop herrie in de woonkamer dalijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39
MGamer schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:38:
De laatste dagen heb ik minder opbrengst, een algemeen gegeven?
Ik heb de afgelopen dagen juist veel meer opbrengt. Normal 4-6 euro per dag en nu 10-18 euro per dag.
Ik heb aan mijn kant niks gewijzigd en draai steady 62.5MH/s. Dat blijft een beetje een onbekende van Nicehash. Ik vind het verder wel prettig werken hoor.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Globalq3
De inkomsten zijn omhoog omdat de netwerk fee's een stuk hoger liggen dan de afgelopen 2 weken. Op https://etherscan.io/gastracker kun je deze in de gaten houden. Waar ik begin van het weekend nog ongeveer 7 euro voor een transactie betaalde is dat nu ongeveer 30 euro.

Hopelijk blijft het nog een paar dagen zo doorgaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 05:10
Waarom minen de meeste mensen hier via NiceHash? Je opbrengst ligt ongeveer 10% lager dan direct zelf ETH te gaan minen in een pool - waarvan er genoeg goeie te vinden zijn.

Ik zit in Colorado met hetzelfde luxeprobleem dat mijn zonnepanelen een gigantische overschot opbrengen. In Maart had ik 450KWh ongebruikte opgewekte energie.

Deze kan ik spotgoedkoop verkopen aan de provider (niet dus) of ik kan mijn game pc laten 24/7 minen en nog altijd veel energie over hebben.
Ik mine met een GTX1070 aan 27MH
Via NH had ik een dagelijkse opbrengst van 5$ en via pure ETH mining ligt mijn opbrengst rond de 8 a 9$

Serieus groot verschil in mijn ogen die toch de moeite waard is.

Daarnaast is NH niet de meest vlekkeloze partner die je je kan inbeelden en geld wil laten beheren - hacks , data theft door de eigenaar van NH in vorig leven etc.

Ik hoop dat Eth nog een tijdje doorgaat aan deze rates zodat ik snel de investering van een nieuwe pc er uit kan halen !

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 20:05
sleepwalkerbe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:36:
Waarom minen de meeste mensen hier via NiceHash? Je opbrengst ligt ongeveer 10% lager dan direct zelf ETH te gaan minen in een pool - waarvan er genoeg goeie te vinden zijn.

Ik zit in Colorado met hetzelfde luxeprobleem dat mijn zonnepanelen een gigantische overschot opbrengen. In Maart had ik 450KWh ongebruikte opgewekte energie.

Deze kan ik spotgoedkoop verkopen aan de provider (niet dus) of ik kan mijn game pc laten 24/7 minen en nog altijd veel energie over hebben.
Via NH had ik een dagelijkse opbrengst van 5$ en via pure ETH mining ligt mijn opbrengst rond de 8 a 9$

Daarnaast is NH niet de meest vlekkeloze partner die je je kan inbeelden en geld wil laten beheren - hacks , data theft door de eigenaar van NH in vorig leven etc.

Ik hoop dat Eth nog een tijdje doorgaat aan deze rates zodat ik snel de investering van een nieuwe pc er uit kan halen !
Kan je wat meer uitleg geven over hoe jij het doet?

Ik gebruik momenteel nicehash, leuke daaraan voor mij is dat het gewoon downloaden is, op één knop drukken en klaar. verzilveren gaat ook met 1 knop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 05:10
Skalders schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Ik gebruik momenteel nicehash, leuke daaraan voor mij is dat het gewoon downloaden is, op één knop drukken en klaar. verzilveren gaat ook met 1 knop.
NiceHash is inderdaad een gemakkelijke tool. In principe mine je ETH via NH maar je wordt betaald in BTC omdat zij jouw computing power doorverkopen.

Wat je kan doen is bij andere pools gaan zoals 2miners (https://2miners.com/), een tool gebruiken zoals phoenixminer of gminer die geen GUI heeft dus je moet wel een .bat file aanpassen en je eigen ETH coin wallet aanmaken op een coin exchange/ offline wallet. Offline is veiligste maar ikzelf gebruik gewoon coinbase.

Op 2miners staat beschreven hoe je de stappen kan doorlopen. (https://eth.2miners.com/help)

Hou er rekening mee dat je 0.05 ETH moet minen (voor mij 1 maand mine werk) voor je kan uit de pool halen en naar je eigen wallet transferren.

Daarmee heb ik eenzelfde hashrate , even veel controle over wat ik mine

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• resusaapje
Hier kan je kijken welke pool wat vraagt en vanaf welk bedrag je uitbetaald krijgt: https://miningpoolstats.stream/ethereum

Niet alle details zijn zichtbaar. Zo betaalt Ethermine uit vanaf minimaal 0.1 ETH, maar als je na twee weken minimaal 0,01 ETH hebt, betalen ze ook uit. Met een RTX 3070 is dat makkelijk haalbaar.

Als dat niet snel genoeg is, kan je ook bij Binance minen. Zij betalen elke dag uit, hebben de laagste fee en geen transactiekosten naar een exchange (joh!). Wel zijn zij relatief klein en bieden PPS+ dus je inkomsten fluctueren nogal. Ethermine is nogal wat groter en biedt PPLNS waardoor de dagelijkse inkomsten wat gelijkmatiger zijn. Daarnaast betalen ze trouwens de MEV ook uit. Dat zou de pool-fee moeten dekken.

Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt NiceHash te gaan gebruiken

WMWL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• resusaapje
Skalders schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het overweldigend is. Ik heb veel aan deze video gehad:

WMWL

• pepijnb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 22:28
jelleeelco schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:34:

Leuk PiCoin! Ik doe mee mee [mbr]*weg*[/] :) Grappig project.

OT: Zo ongeveer in dezelfde fase als jij en aan het experimenteren, voorlopig ben ik begonnen met
Ethereum;

Ik haal een hashrate van ongeveer 100mh/h met twee WIN10 systemen, een 2070S en een 3070, heb nog twee 10606G kaarten liggen om een systeempje te bouwen, die zet ik dan bij mams neer met d'r zonnepaneeltjes dus komt nog ca 45 mh/h bij. Gebruik eenvoudige Metamask als wallet voor ETH voorlopig. Ik gebruik lolminer en de ethermine.org pool. Ik zag unminable ook inderdaad, eigenlijk gelijk een soort exchange.

Doel: vooral experimenteren en leren.

Zag net dat je straks ook piCoin kunt gaan minen vanaf een systeem naar de blockchain ipv via de app en dat ze eind van het jaar public willen. Grappig om te zien waar dat heen gaat.

Bitonic account voor Bitcoin aankopen (had ik al), Yobit (heb ik daar wat aan inde EU?) en Crypto (verificatie aan t afwachten) Net als jij wil ook wat coins kopen om mee te leren en spelen...

Het is me nog niet duidelijk wat nou de beste manier om wat ETH te kopen zonder dat je gelijk leegloopt of fees.. wat is de beste currency/route om mee in te stappen? Wat is de handigste exchange om te gebruiken hier in de EU?

Edit: wat ik een interessante post vond en vind over marketvolume en ETH toekomstige wijzigingen.

Edit2:

Nog even wat verder in Picoin gedoken maar met echt minen heeft het vooralsnog niets te maken voor zover ik kan zien, eigenlijk is het gewoon een tellertje dat loopt, er zit geen blockchain achter, dus ik ben benieuwd hoe ze al die picoins dan in een blockchain willen gieten later 8)7

[Voor 12% gewijzigd door pepijnb op 12-05-2021 12:04]

deegeeooh#2270

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
sleepwalkerbe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:36:

Het klinkt allemaal erg moeilijk maar volg deze YouTube filmpje (YouTube: How To Use Phoenixminer | Step-by-step Guide) en bent er. Het stelt allemaal niet zoveel voor. Ik gebruik zelf Phoenix miner en gebruik voor de pool: https://ethermine.org En als waller gebruik ik Coinomi: je maakt een Ether Wallet aan en dan klik je op ontvang en zie je walletadres. Deze moet je invullen in de bat file (zie het filmpje).

• Cornelu
Wat is nou precies het verschil tussen de miners? De voor en nadelen

• Cornelu

Ik zou niet lekker slapen met die temperaturen.. ik voel me al niet lekker bij 90'c.

Wat zijn je instellingen? Als je die 3080 niet undervolt kosten ze behoorlijk wat stroom en worden dan enorm heet. Ik draai mijn 3080 op 58% power 1200 mem en -125 core.. en ik begon met die instellingen op 68a70 vram temp, inmiddels zijn de temperaturen toegenomen tot max 90 gemiddeld 87 en 98 mh/s toen begon het richting de 80+'c te gaan🤔 nu de man naar 1100 gezet en zit weer rond de 80'c. Het begint buiten wat warmer te worden, maar heb het idee dat de koeling op het vram geheugen in verhouding toch warmer begint te worden.. wie o wie heeft een idee?

Hoop niet dat het die thermal pads zijn

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:44
Cornelu schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 02:03:
[...]

Ik zou niet lekker slapen met die temperaturen.. ik voel me al niet lekker bij 90'c.

Wat zijn je instellingen? Als je die 3080 niet undervolt kosten ze behoorlijk wat stroom en worden dan enorm heet. Ik draai mijn 3080 op 58% power 1200 mem en -125 core.. en ik begon met die instellingen op 68a70 vram temp, inmiddels zijn de temperaturen toegenomen tot max 90 gemiddeld 87 en 98 mh/s toen begon het richting de 80+'c te gaan🤔 nu de man naar 1100 gezet en zit weer rond de 80'c. Het begint buiten wat warmer te worden, maar heb het idee dat de koeling op het vram geheugen in verhouding toch warmer begint te worden.. wie o wie heeft een idee?

Hoop niet dat het die thermal pads zijn
Vram temps van 100-110 zouden geen probleem moeten zijn voor een RTX3080

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• kx22
Naar mijn weten worden de 3080 en 3090 in algeheel stukken warmer dan de 3070's of lager. Rond de 100 graden hotspot is niet heel gek voor deze kaarten. Of het goed is, betwijfel ik, maar heb wel vaker gelezen dat deze kaarten 20 graden warmer worden dan 3070.

• Cornelu
Die 3070 hebben inderdaad dat ddr6x geheugen niet..maar geheugenmodule met de temp waar je een ei op kan bakken lijkt me niet best. Ik ga van de week 2 Fannen op de achterkant van de kaart plaatsen, boven de ddr6x eens zien hoeveel 'c ik er vanaf kan krijgen

• Globalq3
Let ook op de kamertemperatuur deze is natuurlijk ook van invloed, als je de pc in een gesloten kamer zet zal de temperatuur langzaam stijgen (alsof je de verwarming constant aan hebt staan) waardoor ook de temperatuur van de pc (videokaart) verder oploopt.
Als het even kan dus altijd een open raam en in hartje zomer extra goed opletten en eventueel de pc uitzetten (met name de 3080 en 3090 miners onder ons).

Alternatief is natuurlijk de koeling verbeteren met betere thermal pads/paste maar dan loop je risico vwb garantie en je moet het wel durven met zo een dure videokaart ;)

• Cornelu
Cornelu schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:16:
Die 3070 hebben inderdaad dat ddr6x geheugen niet..maar geheugenmodule met de temp waar je een ei op kan bakken lijkt me niet best. Ik ga van de week 2 Fannen op de achterkant van de kaart plaatsen, boven de ddr6x eens zien hoeveel 'c ik er vanaf kan krijgen
Maar het rare is dat ik met dezelfde instellingen een maand geleden lagere vram temperaturen had..

• Cornelu
Globalq3 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:20:
Let ook op de kamertemperatuur deze is natuurlijk ook van invloed, als je de pc in een gesloten kamer zet zal de temperatuur langzaam stijgen (alsof je de verwarming constant aan hebt staan) waardoor ook de temperatuur van de pc (videokaart) verder oploopt.
Als het even kan dus altijd een open raam en in hartje zomer extra goed opletten en eventueel de pc uitzetten (met name de 3080 en 3090 miners onder ons).

Alternatief is natuurlijk de koeling verbeteren met betere thermal pads/paste maar dan loop je risico vwb garantie en je moet het wel durven met zo een dure videokaart ;)
Dat risico wil ik ook niet nemen. Maar onder de backplate zitten die x6jes zitten ook luchtgaten op die plekken..dus ik dacht,als ik daar nou 2 Fannen plaats. Komt namelijk ook geen airflow lang die vram.

Anoniem: 736981

Vannacht ook de 3070 erin geprikt en staat al 10u te draaien aan 57° met 51mh/s op ethermine.
We zien wel wat het geeft na 24u, dan bekijk ik ook eens mijn variabel elektriciteitsplan met de piek en dal uur tarieven.

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 15-05-2021 10:28]

• Globalq3
Cornelu schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Dat risico wil ik ook niet nemen. Maar onder de backplate zitten die x6jes zitten ook luchtgaten op die plekken..dus ik dacht,als ik daar nou 2 Fannen plaats. Komt namelijk ook geen airflow lang die vram.
Zet de fans dan wel op lucht uit de kaart en niet in de kaart. Dan trek je de warme lucht eruit.

• Cornelu
Nice! Ik ben ook even overgestapt naar lolminer.. Was toch iets gunstiger 😉

• Cornelu
Globalq3 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Zet de fans dan wel op lucht uit de kaart en niet in de kaart. Dan trek je de warme lucht eruit.
Hij trekt inderdaad de warme lucht eruit, en als ik dan 2 fannetjes boven op de kaart plaats,dan denk ik dat het de vram temp wel naar beneden kan halen aangezien die echt bijna op de backplate zitten..Maar Dus net niet;(

• Cornelu
Anoniem: 736981 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:26:
Vannacht ook de 3070 erin geprikt en staat al 10u te draaien aan 57° met 51mh/s op ethermine.
We zien wel wat het geeft na 24u, dan bekijk ik ook eens mijn variabel elektriciteitsplan met de piek en dal uur tarieven.
Hou ons even op de hoogte aub

• Globalq3
Cornelu schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Hij trekt inderdaad de warme lucht eruit, en als ik dan 2 fannetjes boven op de kaart plaats,dan denk ik dat het de vram temp wel naar beneden kan halen aangezien die echt bijna op de backplate zitten..Maar Dus net niet;(
Wat miners voorheen deden met dit soort heethoofden is de backplate eraf halen. Maar dat is ook zo een ingreep die jij waarschijnlijk niet ziet zitten.

Ben benieuwd hoeveel graden je eraf krijgt met de extra fans. Let us know ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• popie
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 736981 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:26:
Een 3070 zou de 60mh wel moeten halen met de juiste settings. En je power limit ook instellen. Scheelt enorm veel in verbruik

popie schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Een 3070 zou de 60mh wel moeten halen met de juiste settings. En je power limit ook instellen. Scheelt enorm veel in verbruik
Intensity heb ik nu op 25 maar daar win ik maar 0.5 tot 0.75mh/s mee.
Straks eens kijken in die power instellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Anoniem: 736981 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Intensity heb ik nu op 25 maar daar win ik maar 0.5 tot 0.75mh/s mee.
Straks eens kijken in die power instellingen.
Memory clock omhoog gooien (en eventueel Core clock omlaag), dan zal je een flink verschil zien.

• schumi1986
Cornelu schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je beter koelribben op je kaart kunt plakken.

Ik maak mij geen zorgen over de temp van mijn 3080 (98 graden). Volgensmij gaat de kaart pas bij 115 graden terug klokken en daarbij heb ik 4 jaar garantie.

[Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 15-05-2021 12:13]

Hahn schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Memory clock omhoog gooien (en eventueel Core clock omlaag), dan zal je een flink verschil zien.
Had ik net gedaan :) Alleen moet ik nog die power limit zien te vinden.

edit: gevonden en lijkt wel ok :)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 15-05-2021 12:45]

• Cornelu
Netjes 💪👌

• schumi1986
Globalq3 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Wat miners voorheen deden met dit soort heethoofden is de backplate eraf halen. Maar dat is ook zo een ingreep die jij waarschijnlijk niet ziet zitten.

Ben benieuwd hoeveel graden je eraf krijgt met de extra fans. Let us know ;)
Je mag jezelf wel een ongelofelijke beunhaas noemen als je niet de backplate durft te verwijderen/nieuwe thermalpaste/pads durft te plakken wat bij heel veel fabrikanten gewoon kan zonder de garantie te laten vervallen maar vervolgens wel extra fans aan je backplate gaat hangen (wat niet veel nut gaat hebben)

• Globalq3
Ieder heeft zijn eigen niveau van knutselen waar hij/zij comfortabel bij is. Jij schijnbaar wat meer dan Cornelu.

• schumi1986
Globalq3 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:39:
Ieder heeft zijn eigen niveau van knutselen waar hij/zij comfortabel bij is. Jij schijnbaar wat meer dan Cornelu.
Zeker maar het is bekend dat je de temperatuur van een RTX3080/90 echt goed omlaag krijgt door of op bepaalde plekken betere thermalpads aan te brengen of het onder water zetten.

Indien je je kaart niet wil openmaken blijft er maar weinig over en dat alles gaat echt bijzonder weinig uitmaken en nogmaals die kaarten zijn ontworpen voor vram temps tot 115 graden dus waarom zorgen maken over een temp van 100 graden?

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee