Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:27

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Ik ben al een flinke poos op zoek naar een tandwiel voor de aandrijving in een Karcher FC5.
Ik zelf heb de Karcher niet (Schoonvader wel) maar die komt er niet uit.

We hebben beiden reeds contact gehad met Karcher en diverse onderdelen shops en die melden als oplossing om een complete unit te vervangen a 90 EUR. Dat lijkt mij teveel van het goede en onnodige verspilling van materialen. Dus we gaan opzoek naar een DIY oplossing.

Het tandwiel is van kunststof (POM staat als naam er op), en is door de Optibelt Omega HP186 3M 6mm aandrijfriem doorgesleten. Het riempje zelf heb ik makkelijk kunnen vinden voor een 2 euro, want het is een standaard type. Vervangende riempje is inmiddels in mijn bezit.
Nu het tandwiel nog. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Wie heeft de gouden tip voor mij waar ik dit tandwieltje kan kopen, of ook een optie na laten maken (alhoewel ik gok dat dit duur zal zijn, want aantallen zullen beperkt zijn)..

Ik heb de volgende informatie van het tandwiel:
15 Tanden en de maten staan in onderstaande foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK8ZMrzmK7l_pbFuJavS7XXs6O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/230DDqQIA3XJxj4KDH4QKIp6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsHfzU_PqJZupOq0Nl57W0mn6TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PgDlvu9xfXXUdfGBPyljAum.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bUfPID94PROYUZQB9naH8ojsTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpfC8kr7CSmmUQFz0E39YSU4.jpg?f=fotoalbum_large

I have no special talent. I am only passionately curious.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Kleine bump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gui65
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-05-2021
hoi , heb je ondertussen iets gevonden , ik heb ook zo een toestel met wel nog een goed tandwiel maar toch draaien de rollen snel vast of zeg maar niet meer ,
heb je ook die slipkoppeling ( weet niet hoe het anders noemt ) open gehad , blijkbaar roest dat vanbinnen helemaal weg .
grtjs guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
gui65 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:31:
hoi , heb je ondertussen iets gevonden , ik heb ook zo een toestel met wel nog een goed tandwiel maar toch draaien de rollen snel vast of zeg maar niet meer ,
heb je ook die slipkoppeling ( weet niet hoe het anders noemt ) open gehad , blijkbaar roest dat vanbinnen helemaal weg .
grtjs guido
Bedankt voor je reply
Ik heb hem helemaal open gehad, maar issue bij mij blijkt alleen het genoemde tandwiel en riempje te zijn.
Nog geen oplossing gevonden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:16
Is het een optie om het tandwieltje te laten 3D-printen? Ik heb niet een adresje, maar een handige Tweaker kan je misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
CuBras schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:56:
Is het een optie om het tandwieltje te laten 3D-printen? Ik heb niet een adresje, maar een handige Tweaker kan je misschien wel helpen.
Ik zal eens gaan rondkijken wie me kan helpen daar mee.
Moeilijkste zal de tekening worden, ik heb geen specificaties, dus die moet van de versleten tandwiel gemeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen!!
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2022
ricardo246 in "Op zoek naar tandwiel voor de Karcher FC..."

Hoi,
Heb je inmiddels een oplossing kunnen vinden? Heb de zelfde problemen met dit apparaat dus hoor graag of het gelukt is en waar je de onderdelen vandaan hebt.
Bedankt alvast!
Gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonH
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, heb een Karcher FC5 en zodra er enige druk op de rollen komt gaan deze slippen=stilstaan. Heb de V-snaar al vervangen maar geen verbetering daarna, probleem blijft dat er zodra er enige weerstand komt dat de rollen gaan stilstaan. Het tandwiel en de worm welke het tandwiel aandrijft geven geen indicatie dat deze versleten zijn of anders. Weet iemand mogelijk de reden van slippen en mogelijke oplossing? Het probleem doet zich al voor na de aanschaf op een houten vloer, maar is erger geworden in de tijd en doet het nu ook op een gietvloer.
Dank en groet
Pagina: 1