Ik ben al een flinke poos op zoek naar een tandwiel voor de aandrijving in een Karcher FC5.
Ik zelf heb de Karcher niet (Schoonvader wel) maar die komt er niet uit.
We hebben beiden reeds contact gehad met Karcher en diverse onderdelen shops en die melden als oplossing om een complete unit te vervangen a 90 EUR. Dat lijkt mij teveel van het goede en onnodige verspilling van materialen. Dus we gaan opzoek naar een DIY oplossing.
Het tandwiel is van kunststof (POM staat als naam er op), en is door de Optibelt Omega HP186 3M 6mm aandrijfriem doorgesleten. Het riempje zelf heb ik makkelijk kunnen vinden voor een 2 euro, want het is een standaard type. Vervangende riempje is inmiddels in mijn bezit.
Nu het tandwiel nog. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Wie heeft de gouden tip voor mij waar ik dit tandwieltje kan kopen, of ook een optie na laten maken (alhoewel ik gok dat dit duur zal zijn, want aantallen zullen beperkt zijn)..
Ik heb de volgende informatie van het tandwiel:
15 Tanden en de maten staan in onderstaande foto's
:strip_exif()/f/image/230DDqQIA3XJxj4KDH4QKIp6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7PgDlvu9xfXXUdfGBPyljAum.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zelf heb de Karcher niet (Schoonvader wel) maar die komt er niet uit.
We hebben beiden reeds contact gehad met Karcher en diverse onderdelen shops en die melden als oplossing om een complete unit te vervangen a 90 EUR. Dat lijkt mij teveel van het goede en onnodige verspilling van materialen. Dus we gaan opzoek naar een DIY oplossing.
Het tandwiel is van kunststof (POM staat als naam er op), en is door de Optibelt Omega HP186 3M 6mm aandrijfriem doorgesleten. Het riempje zelf heb ik makkelijk kunnen vinden voor een 2 euro, want het is een standaard type. Vervangende riempje is inmiddels in mijn bezit.
Nu het tandwiel nog. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Wie heeft de gouden tip voor mij waar ik dit tandwieltje kan kopen, of ook een optie na laten maken (alhoewel ik gok dat dit duur zal zijn, want aantallen zullen beperkt zijn)..
Ik heb de volgende informatie van het tandwiel:
15 Tanden en de maten staan in onderstaande foto's
:strip_exif()/f/image/230DDqQIA3XJxj4KDH4QKIp6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7PgDlvu9xfXXUdfGBPyljAum.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kpfC8kr7CSmmUQFz0E39YSU4.jpg?f=fotoalbum_large)
I have no special talent. I am only passionately curious.