Toon posts:

17 inch laptop gezocht met goed scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-03 13:34
Voor m'n vriendin vraag ik dit, ze heeft een oude Toschiba 17 inch laptop die op is en erg traag is geworden. Ze zoekt een nieuwe 17 inch laptop met vooral een goed scherm. Ze gebruikt het als desktop vervanger en de laptop zit constant aan het stroom. Wat doet ze ermee, voornamelijk Office, browsen en youtube. Ze is geen gamer. Laptop word niet vaak buitenshuis meegenomen, wel regelmatig in huis verplaatst.

Accu is niet belangrijk, hij moet er wel goed uitzien, geen gamer uitstraling.

Budget is ongeveer 2500 euro, de laptop word zakelijk gekocht.
Graag wil ze op windows OS blijven werken i.v.m. haar programma's die ze gebruikt. En het liefst geen glossy scherm meer, ze heeft nu een glimmend scherm en dat is buiten niet werkbaar.

Wat heb ik voor haar gevonden, De Dell XPS 17 met 16gb geheugen en fullHD of 4K scherm

Verder een HP envy 17 inch met 4k scherm
pricewatch: HP Envy 17-cg1490nd

Ze wil graag een laptop waar ze weer jaren mee vooruit kan, wat kunnen jullie aanraden hoeft niet een van deze twee te zijn, we staan open voor alle suggesties?

Alle reacties

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 12:46
Voor office, browsen en youtube lijkt me 2500,- weggegooid geld. De vraag is of ze 4k nodig zal hebben. Wel is het hebben van een hoge hz-waarde zeer fijn en rustig. Denk dat je voor onder de 1000,- wel al een prima laptop kan scoren met de gevraagde specs. Check de tweakers laptop bbg (en reacties) bijvoorbeeld voor wat pointers.

De vraag is verder wat voor haar een goed scherm is; moet hij super kleurgetrouw zijn, 99-100 adobe rgb bezitten, of gewoon goed helder beeld geven?

Los daarvan vind ik die Dell XPS 17 een mooi ding, maar wel wat aan de prijs, je zal er echter geen miskoop mee doen vermoed ik; die dingen zitten goed in elkaar naar het schijnt.

• jasper2603
Bedankt voor je reactie. Ik snap je punt het probleem is als je een laptop kiest met mindere specs, je ook gelijk een scherm krijgt met een lage nits waarde, meestal rond de 250 als je geluk hebt 300 nits. Het vreemde is dat ik nog geen 400 nits scherm ben tegengekomen in een laptop met lagere specs. Net als ik bijv ook geen AMD laptops met een goed scherm kan vinden, laat staan in 17 inch.

Had gehoopt dat iemand hier zou reageren met een pareltje die ik over het hoofd heb gezien. :)

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 12:46
XMG gecheckt? Krijgt veel goede kritieken. https://bestware.com/en/laptop-17-inch

• jasper2603
Ik ga voor de Alienware m17 R3, komend weekend ga ik de laptop bestellen. Bedankt voor de hulp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee