Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken voor gamen en voor het thuis werken (offices applicaties). Het gamen zal vooral gebeuren op 1080p en 144Hz. De games die ik speel zijn onder andere BF, COD (CW en Warzone), Far Cry 5, maar ook World of Tanks, World of Warships en Rainbow Six Siege. Daarnaast fotografeer ik graag en zal ik de pc gebruiken voor fotobewerking. Mijn huidige pc stamt uit 2009, met de nodige upgrades (GPU, SSD, extra geheugen) maak ik er meestal de nodige jaren met plezier gebruik van.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum € 1000 euro (exclusief GPU), minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige randapparatuur (2 beeldschermen; ASUS VG249Q, toetsenbord, headset en muis) en GPU neem ik mee. Mijn huidige kast (CM 690) zou mee kunnen, echter wil ik graag een stille pc bouwen, daar is deze denk ik niet geschikt voor.
Mijn huidige videokaart neem ik mee, een Asus8GB D5 RX 580 OC. Ik wil even aankijken hoe deze het trekt en later wanneer de prijzen gunstiger zijn gaan voor een RTX 3060.
Daarnaast zal ik een aantal SSD schijven overplaatsen t.b.v. games en mijn fotocollecties.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het volgende lijstje. Ik heb diverse topics en reviews bekeken en dit lijkt mij een redelijke start.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, al neig ik er wel sterk naar om te gaan voor een AMD processor. Deze presteren erg goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem. Mijn huidige systeem staat continu te blazen en maakt veel geluid. De pc staat veel aan, het zou mooi zijn wanneer hij tijdens het thuis werken stil is. Mede daarom heb ik gekozen voor dit moederbord (meer PWM fan aansluitingen) en deze behuizing. Tevens heeft een dichte behuizing mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of ik;
- de goede componenten bij elkaar heb gekozen (stabiliteit en prestatie).
- goede keuzes heb gemaakt m.b.t. geluid.
- of er mogelijke alternatieve producten zijn in relatie tot prijs of prestatie.
- Toekomstbestendigheid (lastig te beantwoorden denk ik).
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ga de pc gebruiken voor gamen en voor het thuis werken (offices applicaties). Het gamen zal vooral gebeuren op 1080p en 144Hz. De games die ik speel zijn onder andere BF, COD (CW en Warzone), Far Cry 5, maar ook World of Tanks, World of Warships en Rainbow Six Siege. Daarnaast fotografeer ik graag en zal ik de pc gebruiken voor fotobewerking. Mijn huidige pc stamt uit 2009, met de nodige upgrades (GPU, SSD, extra geheugen) maak ik er meestal de nodige jaren met plezier gebruik van.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum € 1000 euro (exclusief GPU), minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige randapparatuur (2 beeldschermen; ASUS VG249Q, toetsenbord, headset en muis) en GPU neem ik mee. Mijn huidige kast (CM 690) zou mee kunnen, echter wil ik graag een stille pc bouwen, daar is deze denk ik niet geschikt voor.
Mijn huidige videokaart neem ik mee, een Asus8GB D5 RX 580 OC. Ik wil even aankijken hoe deze het trekt en later wanneer de prijzen gunstiger zijn gaan voor een RTX 3060.
Daarnaast zal ik een aantal SSD schijven overplaatsen t.b.v. games en mijn fotocollecties.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het volgende lijstje. Ik heb diverse topics en reviews bekeken en dit lijkt mij een redelijke start.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 79,86 | € 79,86 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 966,51 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, al neig ik er wel sterk naar om te gaan voor een AMD processor. Deze presteren erg goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem. Mijn huidige systeem staat continu te blazen en maakt veel geluid. De pc staat veel aan, het zou mooi zijn wanneer hij tijdens het thuis werken stil is. Mede daarom heb ik gekozen voor dit moederbord (meer PWM fan aansluitingen) en deze behuizing. Tevens heeft een dichte behuizing mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of ik;
- de goede componenten bij elkaar heb gekozen (stabiliteit en prestatie).
- goede keuzes heb gemaakt m.b.t. geluid.
- of er mogelijke alternatieve producten zijn in relatie tot prijs of prestatie.
- Toekomstbestendigheid (lastig te beantwoorden denk ik).
Alvast bedankt voor het meedenken.
/f/image/CMyBIhSJ4oi7EXsmkDyFYh7G.png?f=fotoalbum_large)