Toon posts:

Hyper Backup naar *** partially successful on ***

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Relight89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 08:08
Mijn vraag
Ik krijg steeds onderstaande melding via Hyper backup op mijn Synology NAS:

Your backup task (naam task) is now complete with minor exceptions. Please check the backup log at Hyper Backup > Log for more information, maar als ik daar kijk is de log helemaal leeg.

Bestanden worden wel gekopieerd, maar ik weet niet zeker of alles ook 100% is overgezet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een Synology DS218play die via Hyper Backup (Rsync) steeds elke nacht een backup maakt naar mijn Qnap Nas. (ik gebruik Single-version voor deze backup taak)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Eerder had ik altijd een backup die geen single-version was. Ik hoef en wil geen gebruik te maken van 'versies', vandaar dat ik nu Single-version gebruik.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hoe en naar wat backup je ? Er zijn meerdere methoden met hyper backup.

Met backup explorer kan je kijken of alles wat je verwacht er in zit. Pas als je daadwerkelijk een (test) restore doen weet je of de backup alles omvat.

De melding komt waarschijnlijk door open bestanden en/of bestanden die tussentijds zijn veranderd/verwijderd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Relight89
@DukeBox Lees even terug, dan zie je dat ik via Hyper Backup Rsync gebruik ;)

Ik zit er niet op te wachten dat ik elk bestandje moet gaan controleren of hij is overgezet. Ik vind het daarom raar dat niets, maar dan ook geen enkele regel, terug is te vinden in de LOG.

• DukeBox

DukeBox

Relight89 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:45:
@DukeBox Lees even terug, dan zie je dat ik via Hyper Backup Rsync gebruik ;)
Lees mijn bericht dan ook even, welke manier van hyper backup rsync ?

LUN -> local/remote of DATA -> local/remote
En bij remote, een synology of een andere rsync target ?
Welke DSM versies en welke Hyper backup versies ?

Je hoeft niet ieder bestand een voor een te controleren, een simpele manier is om gewoon een compare te draaien bijv. met diff

• Relight89
Ah dat bedoel je! Ik gebruik een DATA methode.Alles wordt gebackupt naar een Qnap in hetzelfde netwerk.

DSM En hyperbackup zijn laatste versies (zojuist nog dubbelcheck).

Zojuist kreeg ik het voor voor elkaar om ineens dingen in de LOG terug te zien. Daar geeft hij dit aan:

Please check you have the right permission to the backup destination. Dus ergens gaat er wellicht op mijn QNAP.

• DukeBox

DukeBox

Relight89 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:04:
Please check you have the right permission to the backup destination. Dus ergens gaat er wellicht op mijn QNAP.
Ik weet niet welk model QNAP je gebruikt, op oudere modellen wordt rsync al een tijdje niet meer bijgewerkt wat soms kan leiden tot het niet kunnen kopiëren van bestanden met unicode characters in de bestandsnaam (i.p.v. utf8).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee