Toon posts:

Domme LED spots bedienen met hue schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ragheed1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-03-2021
Voor mijn overkapping die binnenkort geleverd wordt krijg ik een set 12V dimbare LED lampen voorgemonteerd mee. Deze lampen wil ik graag bedienen via een schakelaar en tegelijkertijd met de Hue app.

Nu ben in me aan het inlezen over de verschillende mogelijkheden, en waar ik op uit kom is dat dit maar op 1 manier mogelijk is: een smart driver module. Wat ze denk ik doen is, eenmaal aangesloten op de trafo van de spots (of direct op 230V spots), hue lampen emuleren waardoor ze via de app te vinden zijn. Daarnaast zijn ze altijd van spanning voorzien.

Klopt het dan ook dat ze met een hue dimmer switch te bedienen zijn? En hoe zit het met schakelaars zoals deze:
https://www.beaumotica.nl...-anthracite-5413736363625

Verder las ik nieuws over de komst van een nieuw accessoire, de Philips hue wall switch module. Lees ik het correct dat dit hetzelfde soort module is zoals eerder genoemd? Kan ik bijvoorbeeld de domme spots aansluiten op de hue wall switch module en ze daarmee bedienen met de niko friends of hue switch? Kan ik ze dan ook dimmen met diezelfde schakelaar?

Edit: ik kom toevallig net het volgende tegen, een dimbare hue compatible smart plug:

https://www.beaumotica.nl...kker-zigbee-3-0-eu-o-a-nl

Kan ik hiermee ook dimmen icm de niko friends of hue?

[Voor 12% gewijzigd door Ragheed1 op 30-01-2021 23:41]

Alle reacties

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je krijgt de spots met trafo en al geleverd neem in aan? Wil je ze kunnen dimmen / kunnen ze gedimd worden?

Life is not about specs, it is about joy!

• Ragheed1
Dat klopt ik krijg de spots met trafo en al geleverd. De spots zijn dimbaar en dat wil ik ook graag doen via de app en de schakelaar op de muur (bijvoorbeeld de niko friends of hue die ik heb gelinkt).

Ik ben net nog wat anders tegengekomen trouwens, heb mn originele post een edit gegeven. Als dit ook mogelijk is dan lijkt mij dat een prima oplossing. Het enige wat mist is dat het niet homekit compatible is maar dat neem ik dan maar voor lief. Als het maar via hue en de schakelaar te bedienen en te dimmen is.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die Eria kende ik nog niet. Best mogelijk dat dat gaat werken. Dimmen en LED is altijd even afwachten hoe dat reageert.
De stekker zit binnenshuis?

Als antwoord/bevestiging van jouw eerdere vraag: die plug/stekker wordt in Hue dan gezien als een ‘lamp’. Hue weet uiteraard niet dat er meerdere lampen op die plug/stekker zitten.

[Voor 38% gewijzigd door bartvl op 31-01-2021 12:24]

Life is not about specs, it is about joy!

• Ragheed1
Dat is een goed punt, ik had het idee om de stopcontact onder de overkapping aan te maken en voor zover ik kan lezen zijn deze plugs niet voor buitengebruik.

In dat geval zijn de smart modules misschien een betere oplossing aangezien ik die in een waterdichte lasdoos kan monteren. Ik ben alleen niet helemaal uit over de precieze werking van dit soort modules. Ik zie dat ze gemaakt zijn om aan een schakelaar aangesloten te worden om vervolgens de schakelaar slim te maken, maar ik ben op zoek naar een variant die je niet aansluit op de schakelaar maar enkel op de lampen (of in mijn geval de trafo) en vervolgens de lampen slim maakt (inclusief dimmen).

Is de shelly dimmer bijvoorbeeld geschikt hiervoor? Dat ik die wegstop in een lasdoos (waar ik ook een nul heb) en vervolgens de lampen met een hue schakelaar kan bedienen/dimmen?

Edit: volgens mij is dit het product waar ik naar op zoek ben:

https://www.beaumotica.nl...d-ac-dimmer-7061257407014

Simpelweg aansluiten op de trafo in een waterdichte lasdoos en vervolgens via elke hue schakelaar te bedienen/dimmen. Na verder onderzoek ben ik er ook achtergekomen dat de nieuwe philips hue wall switch module niet gaat werken met domme lampen.

[Voor 18% gewijzigd door Ragheed1 op 31-01-2021 17:10]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee