Toon posts:

Windows 10 rare balk onderin scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 17:23

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje een aparte balk over de onderkant van mijn taakbalk van Windows 10.
Hierbij de foto van mijn probleem, aangezien een screenshot niet de balk erbij laat zien.
Dit is dus aan de onderkant van mijn Win 10 taakbalk.

Na een reboot is de balk een dagje weg, maar zo nu en dan komt ie weer terug.
Alsof er software over de taakbalk met hoogte van 1 of meerdere pixels wordt gepresenteerd.

Ik gebruik allerlei software maar dit heb ik nog nooit gezien.
Kan die balk ook niet aanklikken of resizen...

Ik hoop dat jullie wel weten wat dit is/veroorzaakt en wat er aan te doen is (in plaats van elke maal te rebooten, dat zou dan wel heel vaak zijn.
Alvast bedankt!!

EDIT: Ik hoop dat het topic hier goed staat. Zo niet, please moveeee :9

[Voor 45% gewijzigd door PeaceFreak op 30-01-2021 23:09]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Beste antwoord (via PeaceFreak op 01-02-2021 20:53)

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 16:18
Ik denk niet dat het scherm de oorzaak is. In eerste instantie zou ik denken aan software die zoiets kan veroorzaken, skins etc.. die mensen gebruiken zoals Classic Shell en Stardock Start10. Je kunt diverse software die je gebruikt even uitzetten en kijken of dat effect heeft.

Of terug naar een herstelpunt voordat dit begon maar meeste mensen gebruiken herstelpunt niet meer. Je kunt tweakingcomwindowsrepair runnen dat herstelt vanalles, Windows 10 verversen* dat gooit wat software eraf herstelt ook vanalles, als verder niks helpt herinstalleren.

*Fresh Start open Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC

Alle reacties

• Aragnut
  • Laatst online: 10:54
LIjkt wel bijna artifacts/pixels. Hoe zit het scherm aangesloten en zie je de balk ook terug als een screenshot maakt?

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:23
Sluit dat wat je ziet toevallig aan de bovenkant?

Ik heb iets soortgelijks maar dan met de zijkant af en toe.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Nee de balk zie ik niet als ik een screenshot maak.
En het is de onderkant van het scherm, dus dat klapt als eerste dicht tegen de behuizing van de binnenkant van de laptop.
Het scherm zit als laptop scherm gewoon aangesloten, geen extern scherm, was ik vergeten te vermelden.

Het gekke is dat nu de balk weer verdwenen is.
Ook maakt hij gewoon 1920px bij 1080px screenshots zonder balk (ongeacht wel/geen balk onderin)...

[Voor 9% gewijzigd door PeaceFreak op 31-01-2021 14:04]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 16:18
Ik denk niet dat het scherm de oorzaak is. In eerste instantie zou ik denken aan software die zoiets kan veroorzaken, skins etc.. die mensen gebruiken zoals Classic Shell en Stardock Start10. Je kunt diverse software die je gebruikt even uitzetten en kijken of dat effect heeft.

Of terug naar een herstelpunt voordat dit begon maar meeste mensen gebruiken herstelpunt niet meer. Je kunt tweakingcomwindowsrepair runnen dat herstelt vanalles, Windows 10 verversen* dat gooit wat software eraf herstelt ook vanalles, als verder niks helpt herinstalleren.

*Fresh Start open Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

PeaceFreak schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:56:
Nee de balk zie ik niet als ik een screenshot maak.
Dan zit 't dus in (de aansluiting van / de bekabeling naar / de aansturing van) je scherm. In een exotisch geval misschien je driver.
8mile13 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:39:
Ik denk niet dat het scherm de oorzaak is.
Dan zat 't ook in een screenshot.

[Voor 34% gewijzigd door RobIII op 31-01-2021 15:50]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ja ik gebruik o.a. Classic Shell en Rainmeter met skins.
Maar ik had het al voor Rainmeter, maar of het ook aan Classic Shell ligt weet ik niet exact meer.

@RobIII
Waarom is die balk dan af en toe aan en over de windows 10 heen?
En nu is (in de laatste foto) is de balk weg of zwart...
Want dan zou die balk toch ook zichtbaar moeten zijn op de 2e foto.

Het lijkt gewoon alsof er een balk over een deel van de onderkant van de taakbalk zit...
Mijn scherm is nu (2e foto) gewoon weer helemaal werkend/zichtbaar... Zoals al jaren...

EDIT: Ik gooi classic shell van Windows 10 af. Kijken of dat de oplossing is...
EDIT2: Nu ook hele bureaubladcrash (afbeelding niet meer in te stellen alle keuzes qua achtergrond worden allemaal blauw) na het afsluiten van Rainmeter. Gok erop dat diverse software mijn hele windows doen wankelen...

EDIT3 (18.17u) Dit is nu de desktop, na uninstall van Rainmeter en Classic Shell, haha krijg even geen afbeelding er op..
Zoals je ziet wel een afbeelding geselecteerd maar tonen, ho maar

[Voor 61% gewijzigd door PeaceFreak op 31-01-2021 18:18]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Die balk is nu na een dag, toch nog steeds niet terug, zonder te rebooten.
Het zal dus waarschijnlijk aan een van die 2 progjes hebben gelegen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik ga ervan uit dat het nu over is.
Nogmaals dank!

PS. Excuus voor de dubbelpost

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee