Toon posts:

hp zbook core i7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daantje83
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10-2022
hallo

ik heb een vraag over mijn laptop ik heb hem dus al gekocht dus sorry als die nu in het verkeerde
vakje staat maar ik kon geen vakje vinden waar ik over een laptop vragen kon stellen..

ik heb een hp zbook core i7

dit weet ik verder nog
intel r core tm i7 -4700 mq cpu @ 2.4 ghz
64 bits
16 gb ram

met ssd is me verteld.

ik heb deze lang geleden tweedehands gekocht..

nou door de corona zit ik thuis ik verveel me wil graag wat pubg spelen
had daar een pc voor gekocht maar die bleek niet goed genoeg te zijn en ik krijg de video kaart niet aan gesloten dus dat project gaat helaas over..

nou is dus eigenlijk me enigste hoop pubg spelen op deze laptop..
maar hij word echt heel warm.. vooral links voor waar je ook je hand op hebt al zou je willen typen...

betekend dit dat de laptop het eigenlijk gewoon niet aan kan..
kan ik meer koelen.. b.v door een koel mat of een extere fan er voor te kopen
of zal me laptop van binnen dan uit eindelijk te heet worden en kapot gaan..

sorry ik weet echt niks van computers en laptops
maar als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze laptop is volgens mij ook niet geschikt voor games.
Hij zal niet zo snel stuk gaan. Als ie te heet wordt gaat ie vanzelf langzamer lopen, of zal in extreme gevallen uit gaan.

Je kan kijken voor een standaard met koeler eronder. Zelf merk ik daar maar een klein verschil mee qua temperatuur, maar dat hij al wat hoger staat zorgt ervoor dat ie wat meer koele lucht binnen krijgt.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03

Detmer

Professioneel prutser

Kijk eens met een tooltje zoals HWmonitor hoe warm je onderdelen worden. Voornamelijk de processor en videokaart zijn interessant. Vaak droogt de koelpasta na verloop van tijd uit en zeker bij de i7's merk je dat ze dan (te) warm worden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
15" of 17" scherm?
Je laptop heeft waarschijnlijk nog een 'echte' videokaart, tenzij deze door de vorige eigenaar eruit is gehaald of er nooit in heeft gezeten.

Vaak werd deze laptop destijds uitgerust met een Quadro K2200 of M3000M als je geluk hebt. Er zijn erg veel verschillende configuraties geweest van dit model laptop.

Kun je het productnummer hier eens posten? Bijvoorbeeld: C3E40ES#UUZ
Staat onderop het deksel als het nog leesbaar is.

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 23:13
Dat lijkt me een zbook 17 G1; waar eigenlijk hetzelfde in zit als in de zbook 15 welke ik heb gehad.

En bij flinke belasting wilt ie inderdaad flink gaan blazen. Daarbij zit er waarschijnlijk ook een Nvidia Quadro mobile in, met een gecombineerd heatspipe met de cpu. (Dus geen aparte outtake voor gpu en cpu)
Bij belasring van cpu én de Nvidia wordt het nog extra heet.

Erg fijne laptops; maar eigenlijk meer een high performance business laptop IPV een gaming laptop.

[Voor 4% gewijzigd door Krypt op 30-01-2021 22:53]

Pvouput live

• daantje83
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-10-2022
ik heb de accu er af gehaald en zie dan een stikker met
product d5h42av
hp zbook 15

is dat wat er nog nodig was?

het is idd echt een super fijne laptop heel snel..
ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook al eens aan koel pasta heb gedacht..
hij is wel stof vrij.. altans hij was voor ik hem kocht bij de tu professioneel schoon gemaakt.
vorige eigenaar is een grafisch ontwerper.. hij had ze opleiding gehaald kreeg via ze werk een andere laptop en zo gekocht..
ik heb een advertentie op mp gezet of iemand voor mij of de fan wil vervangen of wil koelpasta wil verversen.. maar geen reactie... en ik wil me laptop liever niet dagen kwijt zijn...
misschien kan ik dit zelf doen..
de fan doet het wel.. maar ja moeilijk uit te leggen.. hij gaat niet steeds even hard daar lijkt het op..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Voor games? Ben bang van niet.
De Quadro K2100M kun je vergelijken met een Geforce GTX 760M, maar dan een kreupele vanwege 3 SMX units ipv 4. Daarnaast heeft de Quadro ook nog een lagere klok- en geheugensnelheid.

Over de koeling moet je je geen zorgen maken, ze worden nou eenmaal wat warmer. Een 4700MQ verstookt gewoon wat meer, dus meer warmte.

[Voor 24% gewijzigd door PD2JK op 31-01-2021 07:03]

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-03 20:14
Vergeet het maar :P Heb zelf een zbook g3 en ook al zijn het super fijne laptops, veel meer dan CS:GO gaat het niet worden.

[Voor 1% gewijzigd door Fliso op 31-01-2021 12:44. Reden: typefout]

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:40
Ik heb zelf ook een i7 2e hands laptop. Prima ding doet het goed.
Maar ook ik heb problemen met erg warm worden in de linker onderhoek, precies de plek dus waar je linker hand ligt.

Nu heb ik gemerkt dat als de laptop wat harder moet werken de ventilator aan of hoger gezet word, het probleem is dan snel weg.
Het is dus vooral een probleem als de laptop het relatief makkelijk heeft, dan is er te weinig flow.

Ik zit er zelf aan te denken om het minimale toerental van de ventilator te verhogen als dat kan.
Iemand een idee hoe? Zou dat misschien in de bios kunnen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee