Toon posts:

Reparatie condensator Gigabyte rtx 2080 super

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LolkingsYT
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-02-2021
Beste Heer/Mevrouw,

Ik heb in maart 2020 een gigabyte rtx 2080 super aangeschaft (geseald via marktplaats). Helaas is vorige week een compasitor opgeblazen. Degene waarbij ik hem gekocht heb negeerd me en Amazon wil zonder zijn toestemming niks regelen. Is er toevallig iemand die verstand heeft van pcb's en compasitors en mij kan helpen deze kaart te reapareren?*knip* discussiëren doen we hier, niet via externe kanalen

Hierbij een aantal foto's van de kaart:

[Voor 3% gewijzigd door br00ky op 31-01-2021 06:31]

Alle reacties

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:41
Je zoekt een condensator, de uitdaging is om er achter te komen wat voor condensator het was. Het lijkt erop dat het zwart/silver kapje is wat er overheen zat?
Wat staat daar op?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:00
V&A aangeboden: Videokaart reparatie

Dit is denk ik wat je zoekt.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:26
Vraag mij af waarom die geploft is... dat is ook een prestatie. Hopelijk is er niet meer verborgen schade. Zo elko alleen vervangen is niet zo probleem.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:25
Dat inderdaad. Een polymeer gaat niet snel stuk.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:55
Condensator vervangen is zo gedaan. Je moet idd. oorzaak achterhalen waarom hij geklapt is. Heb je polariteiten per ongelijk omgedraaid (connector verkeerd aangesloten). Zoiets klapt niet zomaar.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:41
Eens met hoi1234, de adverteerde lijkt te weten waar hij het over heeft.
Je zou ook contact kunnen opnemen met distrelec.de en hen je foto laten zien en vragen wat welke condensator je nodig hebt.

Vervangen is op zich niet zo moeilijk alleen de juiste type condensator vinden..

• LolkingsYT
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik neem aan dat mijn psu hem mee heeft genomen want mijn moederbord deed het ook niet meer zo lekker nadat het was gebeurd ik heb ze voor de zekerheid vervangen zit nu alleen met een kapotte kaart

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Die er naast staat zo te zien ook goed bol.

Wat als iemand er nieuwe op soldeert en hij is nog steeds kapot?

[Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 30-01-2021 22:56]

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:55
WEBGAMING schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:55:

Dan wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Denk ook niet dat Gigabyte zomaar de schema van het PCB vrij geeft.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• WEBGAMING
Monkeydancer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:16:
[...]

Dan wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Denk ook niet dat Gigabyte zomaar de schema van het PCB vrij geeft.
Dat, en de meeste mensen vinden het ook niet zo leuk om te moeten betalen terwijl er geen resultaat is.

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 11:07
LolkingsYT schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:49:
Ik neem aan dat mijn psu hem mee heeft genomen want mijn moederbord deed het ook niet meer zo lekker nadat het was gebeurd ik heb ze voor de zekerheid vervangen zit nu alleen met een kapotte kaart
Dus het oorspronkelijke probleem was een kapotte PSU?
Die kan nog best meer stuk gemaakt hebben, dan alleen deze zichtbare schade.

Je kunt proberen het te laten repareren, bij zoiets als de link hierboven in de V&A of een lokale winkel/adres, als je die kunt vinden.

Maar je loopt het risico dat het niet te repareren is, of dat je na reparatie problemen blijft houden. De kaart is duur genoeg dat ik snap dat je een poging wilt wagen. Mogelijk dat een reparateur daar meer over kan zeggen.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*knip* dit hoort thuis in een topicreport. Dan kijkt een modje wat er moet gebeuren.

[Voor 128% gewijzigd door br00ky op 31-01-2021 06:34]

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*knip* nee

[Voor 92% gewijzigd door br00ky op 31-01-2021 06:35]

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
*knip* nee

[Voor 96% gewijzigd door br00ky op 31-01-2021 06:36]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07
Monkeydancer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:36:
Condensator vervangen is zo gedaan. Je moet idd. oorzaak achterhalen waarom hij geklapt is. Heb je polariteiten per ongelijk omgedraaid (connector verkeerd aangesloten). Zoiets klapt niet zomaar.
dat is een geplofte bulk cap voor de gpu rail, als ie echt de connector had om gedraaid waren die daarboven ook allemaal geploft :) Ik gok om een defecte mosfet.
WEBGAMING schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:55:

Die ernaast hoort daar niet, dat is de schil van de geplofte cap.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• WEBGAMING
Damic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:11:

Die ernaast hoort daar niet, dat is de schil van de geplofte cap.
Oh ja, je hebt helemaal gelijk.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:25
LolkingsYT schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:49:
Ik neem aan dat mijn psu hem mee heeft genomen
Welk merk en type was dat?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 10:20
Je kan contact opnemen met Gigabyte support, je situatie uitleggen en kijken of zem voor je willen repareren OF dat ze zeggen welke cap daarop moet. Mosschoen willen ze die cap wel los aan je verkopen.

Ik ken wel wat goede adressjes rond Eindhoven/Helmond. Maar ik weet niet verder uit welke omgeving je komt.

TIME TO UPGRADE !!!

• WEBGAMING
Op het dekseltje staan natuurlijk gewoon de specificaties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee